|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Poszerzyć Scorpio |
Autor |
Wiadomość |
kJoFoL [Usunięty]
|
Wysłany: |15 Paź 2004|, 2004 12:29 Poszerzyć Scorpio
|
|
|
Chcialbym troche wizualnie poszerzyc moje scorpio. Tak ostatnio przygladalem sie tylnym kolom i doszedlem do wniosku ze sa za bardzo "wpuszczone" w bude. Chcialbym zeby linia kola pokrywala sie lub byla bardzo blisko linii nadkola, jesli wiecie o co mi chodzi.
Nie chce dawac dystansow bo wtedy lozyska w dupe dostaja. Ale mozna przeciez zmienic alusy na szersze. Jest jeszcze jeden wymiar w alufelgach ktory mowi ze sie tak niefachowo wyraze glebokosci (?) osadzenia. Pomozcie mi i powiedzcie jak to jest okreslane i czy macie doswiadczenie z takimi swirami jak ja ktorzy lubia poprawiac fabryke.
pozdrawiam |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |15 Paź 2004|, 2004 16:59
|
|
|
Hmmm - a po co chcesz to zmieniać ?? Czy Scorpio wydaje Ci się wąskim autem ?? zerknij na kanciaki i inne wynalazki. Poza tym przy obciążeniu może Ci ocierać nadkola itp. no chyba, że nadkola też zmodernizujesz blacharsko i poszerzysz - swoją drogą ciekawe jakby to wyglądało w tak dostojnym autku |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
qantan [Usunięty]
|
Wysłany: |15 Paź 2004|, 2004 18:28
|
|
|
możesz założyć felgi o innyn ET |
|
|
|
|
kJoFoL [Usunięty]
|
Wysłany: |18 Paź 2004|, 2004 08:00
|
|
|
oooo... wlasnie o to ET mi chodzi, czy zechcialbys mnie uswiadomic na ten temat? |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |18 Paź 2004|, 2004 11:48
|
|
|
I innych uzytkowników też |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
qantan [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Paź 2004|, 2004 18:07
|
|
|
qrcze to nie będzie takie łatwe ale spróbuję
więc:zakładamy że w feldze są dwie płaszczyzny:pierwsza to ta która po przykręceniu koła styka się bezpośrednio z tarczą a druga jest zewnętrzną częścią felgi (ta na którą nabija się ciężarki w czasie wyważania ).w scorpionach między tymi płaszczyznami jest (o ile pamiętam)ok.38 mm i to jest właśnie magiczne ET.jeśli wstawimy fele o takim samym rozstawie szpilek ale o ET 58 , to koło wysunie się o 2 cm ale jeśli założymy dwie takie felgi na oś to o 4 cm.o ile pamiętam fele o takim samym rozstawie ale o innym ET mają niektóre ople,beemy i merce.niestety każde wstawienie felg o innym ET bardziej lub mniej obciąża łożyska kół. |
|
|
|
|
Lesiu [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 22:42 magiczne ET
|
|
|
Kiedyś otarłem się o handlowanie alufelgami, ale wówczas jeździłem GRANADĄ GHIA 2,8i. O ile sobie dobrze przypominam to liczba ET jest wyrażona w milimetrach i oznacza odsunięcie konstrukcyjne tarczy felgi od środka szerokości felgi. Jak wiemy szerokość felgi wyrażona jest w calach. Mówimy o felgach 6; 6,5; 7 calowych i musimy pamiętać, że zachowując nasze ET38 dla felgi 7 calowej automatycznie niejako zewnętrzny brzeg felgi mamy bliżej krawędzi błotnika, ponieważ seryjne felgi SCORPIO są 6 calowe. ET0 oznacza, że tarcza felgi znajduje się centralnie w środku szerokości felgi. W samochodach ciężarowych dla przykładu stosuje się felgi o ET wykraczającym poza szerokość felgi po to, by można było je przykręcać jako bliźniacze na jednej piaście. Ale to jest nieco inna konstrukcja tarcz tych felg. Tarcze felg samochodów osobowych mają specjalnie ukształtowane otwory pod śruby mocujące co z góry przesądza o tym, która strona felgi jest zewnętrzna, a która wewnętrzna. W tamtych felgach do samochodów ciężarowych jest to obojętne. Jeśli chcesz sobie dopasować felgę tak, by wraz z odpowiednią oponą dokładnie wypełniała nadkole Twojej SCORUPKI powinieneś posługując się pomiarami z oryginalnej felgi tak dobrać szerokość felgi, jej ET, szerokość opony tak by nie ocierała opony ani o zewnętrzną ani o wewnętrzną powierzchnię nadkola. Musisz tutaj pamiętać, że koła zwłaszcza tylne w naszych SCORUPKACH wahają się promieniście i przy większych wahnięciach tylnego zawieszenia mogą ocierać o wewnętrzną powierzchnię nadkola. Zalecałbym usztywnienie zawieszenia, jeśli koła mają być szerokie.
Można oczywiście zastosować felgi o mniejszym ET na przykład 24 a o tej samej szerokości. Da to przesunięcie opony o 14 mm na zewnątrz. Może się to wydawać niewiele, ale jest widoczne i nie wymaga zmian typu wymiana łożysk na nowe, czy sklepywanie krawędzi nadkoli bądź usztywnianie zawieszenia. Rozstaw kół zwiększy się 28 mm koła lekko się "rozkraczą" i auto będzie lepiej trzymało się drogi.
To warto spóbować!
Życzę sukcesów
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Jason
Member 099
Auto: Mondeo 2.2
Wiek: 43 Dołączył: 25 Maj 2004 Skąd: Gt Harwood
|
Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 22:52
|
|
|
WOW
Pieknie to opisałeś Lesiu |
_________________ ESCORT 1.6 XR3 83 + LPG
SCORPIO GL 2.0i 86 + LPG
SCORPIO ULTIMA 2.3 97
ALFA 156 1.6TS 01
MONDEO 1.8 01
MONDEO 2.5 V6 02
AUDI A6 2.4 V6 00 |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |22 Paź 2004|, 2004 00:04
|
|
|
Wielki brat jest pod wrażeniem - wywód nadający się do FAQ bez wątpienia |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |