$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Demontaz zderzaków
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Demontaz zderzaków
Autor Wiadomość
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |20 Sty 2006|, 2006 07:16   Demontaz zderzaków

Scorpio mk3 (wieloryb)

zderzak przedni:
odkrecamy obie osłony plastikowe koło reflektorow (torx) po 3 śruby na każdą.
następnie odkrecamy śruby w podłuznicach (klucz 13) po jednej na strone i śruby górne do uchwytow przedniej belki (klucz 13) po jednej na strone.
odkrecamy zderzak od nadkola/błotnika, na przedniej krawedzi błotnika, przy kole - po 2 śruby krzyzakowe, wkrecane w kołki plastikowe - ciezko sie wykrecaja.
rozwiercamy - urywamy nity, łaczace zderzak (spojler dolny) z nadkolem, na samym dole, idac po krawedzi jak odkrecane wczesniej śruby - po 1 nicie na strone.
Nastepnie do wyboru, demontujemy jak idzie, badź demontujemy kierunkowskazy i halogeny, lub odpinamy od dołu tylko wtyczki od nich.
Nastepnie, odchybajac lekko od strony koła zderzak, plaskim sróbokrętem musimy wcisnac po 2 plastikowe zatrzaski na strone, znajdujące sie na lini łaczeniowej zderzaka z błotnikiem ( z bokow auta )
Dalej zderzak na m upada na glebe :)

Zderzak tylny... brak opracowania, prawdopodobnie analogicznie jak zderzak w przejściówce. Prawdopodobienstwo innych zaczepów bocznych.

Przejściówka (scorpiop MK2 92-94)

Przedni:
Sprawa skomplikowana, jeśli potrzebujemy zdjac grill.
Zdejmowanie grilla. Generalnie wiaze sie to z połamaniem jego mocowań. Odkręcamy 2 śruby, bo bokach kratki, wkrecone one sa w reflektory (obudowy lamp), następnie wyjmujemy kierunkowskazy ( odpinamy sprezyny, bedace w komorze silnika koło reflektorow, widac je ładnie )wysuwajac ja i odpinajac wtyczke. Kierunkowskazy ( wazne przy montazu) wsuwaja sie i zaczepiaja o obudowe reflektora. Jak wyjmiemy kierunki, mamy wolna przestrzen miedzy błotnikiem a komora silnika. Swiecimy tam sobie i ogladamy 2 zatrzaski podłuzne od listwy/grilla. zatrzaski sa wcisniete w błotnik. Wyjmuje je sie poprzez wcisniecie (ścisniecie) ich środkow i wypchniecie na zewnatrz. Jak si epołamia, w ich miejsce, albo w ich resztki wklejamy na poxipol śrube M8 i zamiast zatrzasku, listwe przykrecamiy poprzez te dziure po kierunkowskazie, nakretka od strony wnetrza błotnika. Ok idziemy dalej, sostaly nam juz tylko zatrzaski pod reflektorami, jest ich bodaj 3 czy 4 i grill jest nasz.
Teraz zderzak. Zderzak jest mocowany na 2 śrubach w podłuznicach, a pomoca spec płaskownikow, oraz za pomoca zatrzaskow grzybkowych - wsuwek na bokach, do błotnikow. Generalnie dostępu do podłuznic nie mamy, zeby wykrecic całość z podłuznic, wiec trzeba zdjac zderzak z mocowania ustalajacego. Od spodu zderzaka znajdujemy 2 okragłe otwory. W nich znajduje sie metalowa śruba, przechodzaca przez plastikowa tulejo-śrube ustalajaca połozenie zderzaka. Aby wyregulowac połozenie zderzaka, odkrecamy śrube metalowa z środka, kluczem TORX, o kilka obrotow, pozniej duzym kluczem nasadowym (bodaj 32) tak regulujemy plastikową tulejo- śruba az uzyzkamy własciwe połozenie zderzaka i dokrecamy metalową śrobe torx. W eclu demontarzu zderzka, wykrecamy z środka metalową śrube TORX, a nastapnie rownież plastikową tulejo-śrube. Plastikowa najczesciej pęka. Po wykreceniu , wysuwamy zderzak do przodu, by wyskoczył z bocznych zaczepów.

Czeste usterki to pekniecie bocznych zaczepów, zarowno wsuwek w błotnikach jak i grzybkow w zderzaku, ew plastikowych śrubo tulej. Wszystko w groszowych cenach do dostania w ASO. Boczne grzybki w zderzaku, montujemy poprzez rozwiercenie starych na odpowiednia średnice i głebokośc i wklejenie nowych na poksipol.

Zderzak tylny.

Mocowany jest za pomocą 4 śrub (po 2 na strone) do tylnej belki. Dodatkowo treba zdemontowac osłone błotną (torxy). Zderzak ma dodatkowo zatrzaski wsuwane z boku , na błotnikach i jeden zatrzask obracany, dostepny od spodu (dołu zderzaka) rowniej zdo dolnych czesci błotnika. PO odkreceniu 4 śrob i zdjecoiu 2 aztrzaskow obracanych, zderzak wyciagamy do siebie.

Scorpio MK1

Zderzaki analogicznie jak mk2
Grille niech ktos napisze bo janiepamietam jak z przodu je sie demontowało :)

CDN
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group