|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Pomóżcie, bo zezłomuje tego grata... |
Autor |
Wiadomość |
MarcinQ
Auto: 1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Dołączył: 24 Maj 2011 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |10 Gru 2020|, 2020 15:10 Pomóżcie, bo zezłomuje tego grata...
|
|
|
Niedawno zrobiona uszczelka pod głowicą, zmieniona pompa wodna. Problemem jest brak ogrzewania przy niższych temperaturach (0 stopni i mniej). Im zimniej na dworzu tym mniejsze ciepło leci do kabiny. Objawy są takie: po odpaleniu, górny wąż chłodnicy robi się dość szybko ciepły, za to wąż idący do mieszalnika LPG a później do nagrzewnicy jest tylko lekko ciepły. Czyli wygląda to tak jakby termostat otwierał się za szybko, lub był otwarty cały czas. Tylko że... to jest 3 termostat, a objaw ten sam. Najpierw założyłem oryginał, potem tani zamiennik, teraz Gatesa. I ciągle niedogrzewa kabiny, cały czas ciepła woda idzie do chłodnicy. Sprawdziłem przy wymianie miejsce gdzie przylega uszczelka termostatu, było tam całkowicie czysto. Nie mam pomysłu co może być przyczyną. Może ktoś miał podobną sytuację, może ktoś ma pomysł co jest przyczyną. Lubie ten samochód, to moje 5 Scorpio, ale już nie mam do niego siły... |
_________________ Jest:
1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Był:
1997, 2.3, ASB, Kombi, GHIA
1997, 2.3, ASB, Kombi, LPG, GHIA |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |10 Gru 2020|, 2020 20:02
|
|
|
A uszczelkę termostatu założyłeś poprawnie ?
Bo ja to się kilka razy spotkałem z przypadkiem niewłaściwego jej założenia. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Kamil_Scorpio_
Sw0jaCz3K.
Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Maj 2011 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |10 Gru 2020|, 2020 20:05 Re: Pomóżcie, bo zezłomuje tego grata...
|
|
|
MarcinQ napisał/a: | Niedawno zrobiona uszczelka pod głowicą, zmieniona pompa wodna. Problemem jest brak ogrzewania przy niższych temperaturach (0 stopni i mniej). Im zimniej na dworzu tym mniejsze ciepło leci do kabiny. Objawy są takie: po odpaleniu, górny wąż chłodnicy robi się dość szybko ciepły, za to wąż idący do mieszalnika LPG a później do nagrzewnicy jest tylko lekko ciepły. Czyli wygląda to tak jakby termostat otwierał się za szybko, lub był otwarty cały czas. Tylko że... to jest 3 termostat, a objaw ten sam. Najpierw założyłem oryginał, potem tani zamiennik, teraz Gatesa. I ciągle niedogrzewa kabiny, cały czas ciepła woda idzie do chłodnicy. Sprawdziłem przy wymianie miejsce gdzie przylega uszczelka termostatu, było tam całkowicie czysto. Nie mam pomysłu co może być przyczyną. Może ktoś miał podobną sytuację, może ktoś ma pomysł co jest przyczyną. Lubie ten samochód, to moje 5 Scorpio, ale już nie mam do niego siły... |
górny wąż robi się szybko ciepły, a dolny od chłodnicy ? jakby termostat był otwarty cały czas to oba przewody górny jak i dolny miałyby taką samą temperaturę o ile dobrze zrozumiałem twoją wypowiedź. |
_________________ '87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |10 Gru 2020|, 2020 20:05
|
|
|
A termostat zaworkiem do góry założyłeś? Tam jest dziurka w której jest kuleczka. I to ma być na górze termostatu jak montujesz |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
MarcinQ
Auto: 1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Dołączył: 24 Maj 2011 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |10 Gru 2020|, 2020 20:11
|
|
|
lukas2 napisał/a: | A termostat zaworkiem do góry założyłeś? Tam jest dziurka w której jest kuleczka. I to ma być na górze termostatu jak montujesz |
A o tym nie wiedziałem... Serio tak musi być? |
_________________ Jest:
1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Był:
1997, 2.3, ASB, Kombi, GHIA
1997, 2.3, ASB, Kombi, LPG, GHIA |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |10 Gru 2020|, 2020 20:57
|
|
|
MarcinQ napisał/a: | lukas2 napisał/a: | A termostat zaworkiem do góry założyłeś? Tam jest dziurka w której jest kuleczka. I to ma być na górze termostatu jak montujesz |
A o tym nie wiedziałem... Serio tak musi być? |
Tak |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |10 Gru 2020|, 2020 21:25
|
|
|
Musi tak być. Termostat musi byc z tym zaworkiem i musi on być na górze termostatu.
Kamil jak mu delikatnie bedzie puszczał to wąż po chłodnicy gorący nie będzie bo po to jest chłodnica co by płyn wystudzić. Jak idzie płyn na 100% otwarcia to wąż po chłodnicy będzie ciepły. |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |11 Gru 2020|, 2020 10:03
|
|
|
Kamil_Scorpio_ napisał/a: | jakby termostat był otwarty cały czas to oba przewody górny jak i dolny miałyby taką samą temperaturę | chyba przy + 30 st na zewnątrz |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
gt500
Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 29 Maj 2012 Skąd: Złotów
|
Wysłany: |11 Gru 2020|, 2020 15:27
|
|
|
Jak wąz za termostatem robi się stopnniowo cieplejszy to termostat trup, dziurką do góry tak jak wyżej napisano. Ja mam od 8 lat wahlera i działa cały czas.
Scorpio nagrzewa się mega szybko i ładnie grzeje w żadnym nie miałem problemu. |
|
|
|
|
MarcinQ
Auto: 1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Dołączył: 24 Maj 2011 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |13 Gru 2020|, 2020 16:18
|
|
|
gt500 napisał/a: | Jak wąz za termostatem robi się stopnniowo cieplejszy to termostat trup, dziurką do góry tak jak wyżej napisano. Ja mam od 8 lat wahlera i działa cały czas.
Scorpio nagrzewa się mega szybko i ładnie grzeje w żadnym nie miałem problemu. |
Problem w tym, że termostat założyłem właśnie nowy, zresztą to 3 termostat w ciągu roku, przekręciłem go dziurką do góry i dalej jest to samo - 2 minuty po uruchomieniu wąż do chłodnicy robi się coraz cieplejszy, a wąż do nagrzewnicy ledwo ciepły. A 3 miesiące temu, jak robiłem uszczelkę pod głowicą sprawdzaliśmy czy nagrzewnica drożna. I była drożna... Nie wiem co to za zagadka. |
_________________ Jest:
1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Był:
1997, 2.3, ASB, Kombi, GHIA
1997, 2.3, ASB, Kombi, LPG, GHIA |
|
|
|
|
zibi8556
LKS 2U98
Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53 Dołączył: 06 Gru 2013 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: |13 Gru 2020|, 2020 17:16
|
|
|
Masz chyba gaz, a parownik jak masz wpięty w układ ?
[ Dodano: |13 Gru 2020|, 2020 17:17 ]
Czy tam reduktor albo co tam masz. |
_________________ Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać.... |
|
|
|
|
gt500
Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 29 Maj 2012 Skąd: Złotów
|
Wysłany: |14 Gru 2020|, 2020 16:12
|
|
|
MarcinQ napisał/a: | gt500 napisał/a: | Jak wąz za termostatem robi się stopnniowo cieplejszy to termostat trup, dziurką do góry tak jak wyżej napisano. Ja mam od 8 lat wahlera i działa cały czas.
Scorpio nagrzewa się mega szybko i ładnie grzeje w żadnym nie miałem problemu. |
Problem w tym, że termostat założyłem właśnie nowy, zresztą to 3 termostat w ciągu roku, przekręciłem go dziurką do góry i dalej jest to samo - 2 minuty po uruchomieniu wąż do chłodnicy robi się coraz cieplejszy, a wąż do nagrzewnicy ledwo ciepły. A 3 miesiące temu, jak robiłem uszczelkę pod głowicą sprawdzaliśmy czy nagrzewnica drożna. I była drożna... Nie wiem co to za zagadka. |
No to powiem Ci że nie wiem ale no termostat nie trzyma ja ten wąż górny dotykajac przy pasie mam zimny zanim nie otworzy się termostat. Więc nie wiem czy on tam zle jest osadzony z uszczelnieniem, czy masz cos tam podmienione przerobione, no dziwne rzeczy Panie |
|
|
|
|
Vaux
FSTMember073
Auto: Jumper 2.2 HDi 2007
Pomógł: 11 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Mar 2005 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |14 Gru 2020|, 2020 20:58
|
|
|
Ja w szarym 2.9 zmieniłem ze 3 termostaty w tym 2 Motorcrafta i żaden nie umywał się do oryginalnego, wolniej auto się nagrzewało i nie osiągało takiej temperatury jak wcześniej...Co od nagrzewnicy to sugeruję przepłukanie strumieniem wody z kranu w obie strony bo ja kiedyś płukałem w jedną i nic- była czysta a potem jakże się zdziwiłem kolorem wody która poleciała przy przeciwnym podłączeniu, grzanie się poprawiło po tym zabiegu |
_________________ V6 Team
Jest: 12V3 i 12V6
Był: Sedan Ghia 2.9 12V6 '93 ASB BLOS
Był: Ghia 2.9 12V6 '90 MSB & Lift 2.0 DOHC '91 |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |15 Gru 2020|, 2020 15:58
|
|
|
Nagrzewnica ma kanały bypasowe, to że się wodę da przez nią lać wcale nie oznacza, że nagrzewnica jest drożna. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
MarcinQ
Auto: 1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Dołączył: 24 Maj 2011 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |15 Gru 2020|, 2020 17:37
|
|
|
Struna napisał/a: | Nagrzewnica ma kanały bypasowe, to że się wodę da przez nią lać wcale nie oznacza, że nagrzewnica jest drożna. |
Ok, tylko że: jak jest na dworzu temperatura +5, +10 stopni, to nagrzewnica wieje mocno ciepłym powietrzem, przy +2 wieje lekkie ciepełko, a jak jest 0- i więcej na minusie zaczyna być w środku chłodno, a z nagrzewnicy leci powietrze tylko leciutko cieplejsze niż to na zewnątrz. Ja wiem że efektywność nagrzewnicy w 23 letnim aucie jest już mocno ograniczona, bardziej martwi mnie fakt że niedługo po uruchomieniu ciepły płyn idzie cały czas na chłodnicę, a termostat był już 3 razy zmieniany. I pytanie pomocnicze: czy wysokość zamontowania reduktora LPG może mieć znaczenie w ograniczeniu krążenia płynu przez nagrzewnicę? Załączam foto jak to jest u mnie. (I tak, wiem że płynu wspomagania za mało Zaraz uzupełnię) |
_________________ Jest:
1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Był:
1997, 2.3, ASB, Kombi, GHIA
1997, 2.3, ASB, Kombi, LPG, GHIA |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |