Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nierówna praca z TPS 2.0 DOHC
Autor Wiadomość
martinus 



Auto: 90' 2.0 DOHC Sedan
Dołączył: 21 Gru 2016
Skąd: Olsztyn
Wysłany: |24 Kwi 2019|, 2019 15:30   Nierówna praca z TPS 2.0 DOHC

Witajcie.
Wracając do tematu falowania na obrotach.

Z odpiętym czujnikiem położenia przepustnicy na biegu jałowym silnik pracuje stabilnie i równo (900 obr/min)

Zdobyłem dwa TPSy, kiedy już go ustawię tak, żeby odpalił to pracuje
stabilnie przez minute, potem obroty rosną do 1,5obr/min i po kilku sekundach gaśnie (muszę trzymać nogę na gazie, żeby nie zgasł)

Czy możliwe, że te 3 przewody do czujnika podłączyłem w złej kolejności?
Pozostało jeszcze sprawdzenie napięć na czujniku, moglibyście przypomnieć jakie musi być napięcie?
Co o tym myślicie?
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 53 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa

Wysłany: |25 Kwi 2019|, 2019 09:25   Re: Nierówna praca z TPS 2.0 DOHC

martinus napisał/a:
..., kiedy już go ustawię tak, żeby odpalił to pracuje
stabilnie przez minute, potem obroty rosną do 1,5obr/min i po kilku sekundach gaśnie (muszę trzymać nogę na gazie, żeby nie zgasł)
...
Co ustawiasz?
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |25 Kwi 2019|, 2019 19:20   

Co mówią kody błędów ?
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
martinus 



Auto: 90' 2.0 DOHC Sedan
Dołączył: 21 Gru 2016
Skąd: Olsztyn
Wysłany: |26 Kwi 2019|, 2019 13:02   

W sensie czujnik montujemy w pozycji neutralnej, żeby pokrętło było w pozycji na "zero", tak?
Czyli powinien ładnie odpalać np. jak jest podłączony, ale zdjęty z przepustnicy.

Nie podłączałem pod komputer, zbytnio nie mam dostępu.
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |26 Kwi 2019|, 2019 15:53   

Pod atari chyba. Dioda błędy sprawdź i dopiero zacznij wymianę, bo tak po omacku to się tylko czas traci.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 53 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa

Wysłany: |26 Kwi 2019|, 2019 15:56   

Dioda 12V lub zwykła dioda i rezystor 1kOhm i migasz błędy.

http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=1694
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |26 Kwi 2019|, 2019 15:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 48
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |26 Kwi 2019|, 2019 18:06   

I pamiętaj - poświęcając parę tygodni ciężkiej pracy i dużą ilość gotówki możesz zaoszczędzić tę godzinę diagnostyki.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
martinus 



Auto: 90' 2.0 DOHC Sedan
Dołączył: 21 Gru 2016
Skąd: Olsztyn
Wysłany: |29 Kwi 2019|, 2019 11:54   

Okej, kupię dzisiaj w elektronicznym diodę i rezystor.
Diagnozę robić na zapłonie czy odpalonym silniku?
Odpalić na razie mogę jedynie bez TPS, z TPS na te chwile nie odpala
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 53 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa

Wysłany: |29 Kwi 2019|, 2019 21:58   

Podłącz TPSa i zobacz co Ci wymiga na samym zapłonie. zanotuj wszystkie błyski, i jakie przerwy były, które krótkie, które długie.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group