$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Cewka z Escorta do wieloryba 2.0 16v
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Cewka z Escorta do wieloryba 2.0 16v
Autor Wiadomość
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |27 Kwi 2019|, 2019 19:39   

WieSiu napisał/a:
gt500 napisał/a:
Jedno co mam tylko wątpliwości, jak sprawa kompa i 2 cewek, pod względem mocy, czy nie zjara się komp? bo jak dowalimy na tym samym kablu gdzie byłą jedna cewka , dwie takie cewki o kopnięciu jak tamta jedna to nie wiem czy zaraz komp nie będzie skwierczał.

Ja podłączałem przez moduł z renault, gdzie jeden pin to był 1i4 cyl a drugi to 2i3 potem wyjścia na cewki.


ale w scorpio sa 2 cewki i każda działa równolegle na dwa cylindry. Jak przerobisz na np. Escortową to jest dokładnie tak samo z tym, że masz jedną 3 pinową wtyczkę. Nic tam bardziej obciążone nie będzie.


Fakt , to większość seryjynch czy to z foki to nie zrobi róznicy, jakos nie skleiłem że 2 cewki są w jednej. No to tymbardziej robota prosta.
Tylko dobrać cewki które pasują i są tanie.

[ Dodano: |27 Kwi 2019|, 2019 21:10 ]
tak się teraz zastanawiam . Wiesiu jesteś pewny że w cewke scorpiowej masz w środku 2 uzwojenia niezalezne? bo nie jestem pewny czy tak na to można patrzęć, jakby w cewke scorpiowej co zasila 2 cyl były 2 pełne cewki. Pzzy wastet spark 1 cewka zasila 2 cyl, z kompa sterowanie daje jedna końcówka mocy. Bo wtedy w 1 cewce seryjnej od zeteca ile masz cewek :D ??

Tutaj nie ciągne tematu odnośnie tego czy to podziałą czy nie, w tym przypadku tylko bardziej rozeznania tematu od podstaw, czy sobie tak wszędzie i zawsze można działać.
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |27 Kwi 2019|, 2019 21:21   

W scorpiowej jest jedna cewka z dwoma równolegle połączonymi wyjściami. W escortowej masz w jednej obudowie dwie cewki z 4 wyjściami (po dwa wyjścia połączone rownolegle)
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |27 Kwi 2019|, 2019 22:55   

no dokładnie i teraz na jedno wyjście mocy z kompa pakujesz dwie cewki zamiast jednej, więc obciązenie jest zupełnie inne dla wyjścia na kompie. Bo ja cały czas pisze o fajkocewkach 4 a nie o escortowej cewce bo tutaj nie ma o cczym dyskutować.
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |27 Kwi 2019|, 2019 23:17   

No to przeciez nie ma róznicy. I tak masz dwie cewki.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |28 Kwi 2019|, 2019 07:35   

trzypion napisał/a:
No to przeciez nie ma róznicy. I tak masz dwie cewki.


Jak zamienisz 2 cewki na 4 fajkocewki to ile masz cewek podłączonych do jednego sterowania?

bo czy w wersji z 1 cewką czy 2 cewkami na 1 sterowanie przypada 1 cewka.
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |28 Kwi 2019|, 2019 08:17   

A teraz rozumiem. Tak teraz to jest różnica jak dajemy 4 pojedyncze :)
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |28 Kwi 2019|, 2019 08:32   

Koło na nowo wymyślacie.

Steruje parami i tak podpinasz cewki.
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |28 Kwi 2019|, 2019 08:44   

o podpinaniu ja nie dyskutuje bo to jest oczywiste, ten co wie cokolwiek. Tylko według mnie nie każdą fajkocewke można zastosować. Tak samo nie w każdym kompie. Bo jak przywalisz jakieś mega fajkocewki z srogim kopnięciem i długim czasem iskry boje się że po dłuższej trasie komp może się spocić. Mówie o skrajnych przypadkach ewentualnie, nie wiem jaki potencjał ma wyjście mocy. W tym kompie od mondka co pytałem Ciebie czy masz , od seryjnej cewki padło wyjście na kompie...

To są dane cewki sportowej msd
Mnożnik napięcia: 70:1
Rezystancja pierwotna: .355 OHMs
Rezystancja wtórna: 4.4K OHMs
Indukcyjność: 6.9 mH
Maksymalne napięcie: 40,000 Volts
Natężenie: 300 mA
Długość iskry: 220 uS
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |29 Kwi 2019|, 2019 10:52   

nie zachodź w głowę, tu mowa o seryjnych cewkach a nie o srogich sportach :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Enzo 


Auto: 1995 2.0 16V sedan LPG
Dołączył: 11 Sty 2012
Skąd: Zielona Góra
  Wysłany: |2 Maj 2019|, 2019 07:20   

Zainstalowalem cewki od focusa mk2, ale nie moge odpalic silnika. Czy ma ktos, kto to robil jakies sugestie. Polaczenie fajka ze swieca tak jak jests, czy cos przera ialiscie, bo przeciez te oryginalne polaczenia sa na blaszkach wskakujacych w swoje miejsca, a w tych cewkach od focusa sa sprezynki.
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |2 Maj 2019|, 2019 12:27   

Napewno sparowałeś dobre cewki z odpowiedniego cylindra do sygnału?
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |2 Maj 2019|, 2019 13:03   

Źle podpięte, pokręcić jeszcze trochę kupisz kolejne cewki. A wypowiedzi odnośnie połączenia cewki-swiecy nie rozumiem.
 
 
Enzo 


Auto: 1995 2.0 16V sedan LPG
Dołączył: 11 Sty 2012
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: |3 Maj 2019|, 2019 07:47   

gt500 napisał/a:
Napewno sparowałeś dobre cewki z odpowiedniego cylindra do sygnału?


1 z 4 i 2 z 3, ale jutro sprawdze to jeszcze raz, bo w sumie robilem to troche w pospiechu, wiec jak wroce do domu, to sprawdze jeszcze raz.

Jankes napisał/a:
A wypowiedzi odnośnie połączenia cewki-swiecy nie rozumiem.


Oryginalne przewody w sumie cewka nie wiem, bo jej nie rozebralem, nachodza na swiece ciasno, bo polaczenie swieca fajka jest z blachy. W tych fajkocewkach jest sprezynka, ktora na swiece nachodzi z luzem to jest jedno, a drugie to srodku tej sprezynki jest chyba grafitowy waleczek i myslalem, ze to tak jak szczotka w silniku elektrycznym i musi miec kontakt z swieca. Czy ten impuls, iskra idzie do swiecy tylko ta sprezynka.
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |3 Maj 2019|, 2019 08:12   

Liczy się pinout inaczej zjadasz albo już zjadłeś, cewka ma dociskać świecy, po to jest mocowanie na śrubkę.
Nikt nie powiedział że modyfikacja na pojedyncze cewki to takie pyk w 5 minut jak przy cewce dwuparowej.
 
 
Enzo 


Auto: 1995 2.0 16V sedan LPG
Dołączył: 11 Sty 2012
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: |4 Maj 2019|, 2019 09:14   

Jankes napisał/a:
... cewka ma dociskać świecy, po to jest mocowanie na śrubkę.
Nikt nie powiedział że modyfikacja na pojedyncze cewki to takie pyk w 5 minut jak przy cewce dwuparowej.


Moje cewki tez sa docisniete, na swiecach sa z posozbieranych przewodow te blaki, ktore na swiecy wskakuja i trzymaja swiece. Sam pisales, ze pasuja te cewki, ktorych uzylem. Dlatego domyslam sie, ze przerabiales juz ten temat i czy moglbys napisac jak to rozwiazales. Polaczenie tych fajek od focusa mk2 ze swieca ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group