$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Cewka z Escorta do wieloryba 2.0 16v
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Cewka z Escorta do wieloryba 2.0 16v
Autor Wiadomość
Enzo 


Auto: 1995 2.0 16V sedan LPG
Dołączył: 11 Sty 2012
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: |24 Kwi 2019|, 2019 14:21   

gt500 napisał/a:
... Jedne ori maja ponad 400 tyś przebiegu, zawsze z założoną pokrywą.
Dla mnie przechodzenie na jedną cewkę to strzał w kolano, 4 długie kable które nawet boscha ngk wytzymują dosłownie chwile...


No, ale szukam tych ori po internetach i znaleźć nie mogę :/
Ale jak dam kable z miedzianą linką, to chyba wytrzymają dłużej

gt500 napisał/a:
Jak już na coś przerabiać to na 4 fajkocewki z ecobosta :D


W sumie patrzyłem na te fajkocewki i teraz się zastanawiam co będzie dla mnie lepszym rozwiązaniem, skoro i tak co 3 lata wymieniam jak już pisałem wyżej cewkę minimum jedną i kable, bo dostają przebicia. Te fajkocewki chyba nie muszą być dokładnie dobrane do pojemności ? Taka od fiesty MK7 1.6 chyba będzie dobra ?
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |24 Kwi 2019|, 2019 14:56   

I jak chcesz cztery cewki w scorpio podpiąć do czego ? Jak jest stworzony na dwie no chyba że kompa wymienisz razem z cewkami
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |24 Kwi 2019|, 2019 17:43   

DANEK1403 napisał/a:
I jak chcesz cztery cewki w scorpio podpiąć do czego ? Jak jest stworzony na dwie no chyba że kompa wymienisz razem z cewkami


Da się podpiąć bez problemu.

Z focusa MK2 bardzo fajnie siadają
 
 
Enzo 


Auto: 1995 2.0 16V sedan LPG
Dołączył: 11 Sty 2012
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: |25 Kwi 2019|, 2019 09:34   

Jankes napisał/a:
Da się podpiąć bez problemu.

Z focusa MK2 bardzo fajnie siadają


Siema Jankes, a nie wiesz jak z żywotnością tych cewek ? I lepiej oryginał, czy jakiś nowy zamiennik np JANMORA ?

[ Dodano: |25 Kwi 2019|, 2019 10:38 ]
P.S. Jankes czyli rozumiem, że wpinam się w te przewody oryginalne do cewek i i muzyka gra. A jeszcze jedno pytanie jak ich używałeś, to czy mocowałeś je w jakiś sposób, czy samo nałożenie jest ciasnym połączeniem i to wystarcza ?
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |25 Kwi 2019|, 2019 10:59   

Enzo napisał/a:
np JANMORA
byle nie JANMOR, jak już to jakieś BERU ewentualnie DENSO, NGK.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |25 Kwi 2019|, 2019 18:15   

Struna napisał/a:
Enzo napisał/a:
np JANMORA
byle nie JANMOR, jak już to jakieś BERU ewentualnie DENSO, NGK.


Struna powiem Ci tak w przypadku kabli ta linia proline z 3 letnią gwarą ja jestem mega zadowolony, mam to w focusie kaczce galaxie, kaczka już 4 rok śmiga, focus 2 galax pół.
Wsadziłem to jeszcze do kilku aut i śmiga.

Cewki nie wiem może faktycznie szajs tyle że o cewkach ngk nic dobrego też nie powiem.
A beru to wogóle zleciało na psy totalnie
Albo ja pechowo trafiałem i znajomy w st220 też przerobił nówki beru i ngh w 2500 km ...

Więc patrząc nawet na kable ngk i beru oraz cewke ngk to stwierdzam że jeden chińczyk to klepie...

Denso wszędzie mam świece i miód malina.

Jedno co mam tylko wątpliwości, jak sprawa kompa i 2 cewek, pod względem mocy, czy nie zjara się komp? bo jak dowalimy na tym samym kablu gdzie byłą jedna cewka , dwie takie cewki o kopnięciu jak tamta jedna to nie wiem czy zaraz komp nie będzie skwierczał.

Ja podłączałem przez moduł z renault, gdzie jeden pin to był 1i4 cyl a drugi to 2i3 potem wyjścia na cewki.
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |25 Kwi 2019|, 2019 19:44   

Enzo napisał/a:
Jankes napisał/a:
Da się podpiąć bez problemu.

Z focusa MK2 bardzo fajnie siadają


Siema Jankes, a nie wiesz jak z żywotnością tych cewek ? I lepiej oryginał, czy jakiś nowy zamiennik np JANMORA ?

[ Dodano: |25 Kwi 2019|, 2019 10:38 ]
P.S. Jankes czyli rozumiem, że wpinam się w te przewody oryginalne do cewek i i muzyka gra. A jeszcze jedno pytanie jak ich używałeś, to czy mocowałeś je w jakiś sposób, czy samo nałożenie jest ciasnym połączeniem i to wystarcza ?


Elektryczna strona to dość prosta sprawa, mocowanie, hymm mocowałem do pokrywy, a dla mnie oryginał bo o zamiennikach się nie wypowiem
 
 
Enzo 


Auto: 1995 2.0 16V sedan LPG
Dołączył: 11 Sty 2012
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: |25 Kwi 2019|, 2019 21:24   

gt500 napisał/a:
Jedno co mam tylko wątpliwości, jak sprawa kompa i 2 cewek, pod względem mocy, czy nie zjara się komp? bo jak dowalimy na tym samym kablu gdzie byłą jedna cewka , dwie takie cewki o kopnięciu jak tamta jedna to nie wiem czy zaraz komp nie będzie skwierczał.


gt500 a możesz to jakoś rozwinąć, bo ja dalej jestem w fazie rozważań co robić, więc może Twoje rozwiązanie będzie lepsze. Tylko czy w tej cewce oryginalnej od scorpio nie ma nawiniętych dwóch cewek pod tym plastikiem, bo jak tak, to i tak są zasilane jednym kablem.

gt500 napisał/a:
Ja podłączałem przez moduł z renault, gdzie jeden pin to był 1i4 cyl a drugi to 2i3 potem wyjścia na cewki.


A z tym modułem, to rozumiem że to jakiś moduł zapłonowy i od jakiego to modelu renault i z jakim silnikiem ?


Jankes napisał/a:
Elektryczna strona to dość prosta sprawa, mocowanie, hymm mocowałem do pokrywy, a dla mnie oryginał bo o zamiennikach się nie wypowiem


Dzięki za wskazówki do podłączenia i jutro bym już działał, ale gt500 mi trochę w głowie namieszał heheheh I sam się zastanawiam, który z tych sposobów lepszy :/
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |25 Kwi 2019|, 2019 21:56   

samo fizyczne podłączenie to jest pikuś. No jedynie że tak jak danek woli czepiać się na sb i kozaczyć a potem w praniu wychodzi wiedza podstawowa....


Nie jestem specem w tym temacie ale mondek był niedawno na tapecie mk3 lift v6, zresztą Jankesa pytałem o kompa do tego, uwaliła się końcówka mocy na wyjściu cewki.
Właśnie specu od kompów przytoczył temat cewek przerabiania itp itd. bo samo sterowanie i zmiana 2 cewek na 4 to żąden problem co jankes pisał, tylko nie wiem czy tak dowolnie mozna pakować co się chce i jak się chce. Bo niektóre kompy mają srogie radiatory w środku więc coś tam się grzeje. Cewki też mają róznego powera. Dwa to że po odpaleniu chodzi to też nie znaczy że za 10 tyś się nie ujara komp .

Tutaj ktoś mądrzejszy w temacie by się zdał jak ilośc cewek i jakie cewki wpływają na sterowanie.
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |26 Kwi 2019|, 2019 07:12   

gt500 napisał/a:
Jedno co mam tylko wątpliwości, jak sprawa kompa i 2 cewek, pod względem mocy, czy nie zjara się komp? bo jak dowalimy na tym samym kablu gdzie byłą jedna cewka , dwie takie cewki o kopnięciu jak tamta jedna to nie wiem czy zaraz komp nie będzie skwierczał.

Ja podłączałem przez moduł z renault, gdzie jeden pin to był 1i4 cyl a drugi to 2i3 potem wyjścia na cewki.


ale w scorpio sa 2 cewki i każda działa równolegle na dwa cylindry. Jak przerobisz na np. Escortową to jest dokładnie tak samo z tym, że masz jedną 3 pinową wtyczkę. Nic tam bardziej obciążone nie będzie.
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |26 Kwi 2019|, 2019 07:36   

Macie jakieś dziwne porównania do znacznie nowszej technologii produkcji komputerów.

Czy robicie 2 w 1 czy 2 w 4 w tym złomie to będzie działalo.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |26 Kwi 2019|, 2019 11:41   

gt500 napisał/a:
w przypadku kabli ta linia proline z 3 letnią gwarą ja jestem mega zadowolony

coś mi się też o tą linię proline obiło o uszy, że te są ok - ale te "zwykłe" niebieskie to porażka była.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Enzo 


Auto: 1995 2.0 16V sedan LPG
Dołączył: 11 Sty 2012
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: |26 Kwi 2019|, 2019 13:08   

Jankes napisał/a:
Z focusa MK2 bardzo fajnie siadają


Jankes czy to są te cewki co w załączniku ?
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |26 Kwi 2019|, 2019 18:51   

Tak
 
 
Enzo 


Auto: 1995 2.0 16V sedan LPG
Dołączył: 11 Sty 2012
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: |27 Kwi 2019|, 2019 09:17   

Jankes napisał/a:
Tak


Jankes, a przerabiales je w jakis sposob, bo wydaje mi sie, ze ta fajka jak za krotka przez to, ze cewka sie opiera sie chyba z tego co pamietam jak ja wlozylem na pokrywie zaworow. Opilowywales ja jakos, czy cos w tym stylu ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group