Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Cewka z Escorta do wieloryba 2.0 16v
Autor Wiadomość
Enzo 


Auto: 1995 2.0 16V sedan LPG
Dołączył: 11 Sty 2012
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: |24 Kwi 2019|, 2019 15:21   

gt500 napisał/a:
... Jedne ori maja ponad 400 tyś przebiegu, zawsze z założoną pokrywą.
Dla mnie przechodzenie na jedną cewkę to strzał w kolano, 4 długie kable które nawet boscha ngk wytzymują dosłownie chwile...


No, ale szukam tych ori po internetach i znaleźć nie mogę :/
Ale jak dam kable z miedzianą linką, to chyba wytrzymają dłużej

gt500 napisał/a:
Jak już na coś przerabiać to na 4 fajkocewki z ecobosta :D


W sumie patrzyłem na te fajkocewki i teraz się zastanawiam co będzie dla mnie lepszym rozwiązaniem, skoro i tak co 3 lata wymieniam jak już pisałem wyżej cewkę minimum jedną i kable, bo dostają przebicia. Te fajkocewki chyba nie muszą być dokładnie dobrane do pojemności ? Taka od fiesty MK7 1.6 chyba będzie dobra ?
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |24 Kwi 2019|, 2019 15:56   

I jak chcesz cztery cewki w scorpio podpiąć do czego ? Jak jest stworzony na dwie no chyba że kompa wymienisz razem z cewkami
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
Jankes 
502 305 828



Auto: FORD ST
Pomógł: 89 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Mar 2008
Skąd: Żyrardów
Ostrzeżeń:
 3/21/24
Wysłany: |24 Kwi 2019|, 2019 18:43   

DANEK1403 napisał/a:
I jak chcesz cztery cewki w scorpio podpiąć do czego ? Jak jest stworzony na dwie no chyba że kompa wymienisz razem z cewkami


Da się podpiąć bez problemu.

Z focusa MK2 bardzo fajnie siadają
_________________
Potrzebujesz części do Scorpio lub regeneracji instalacji elektrycznej...Zapraszam na mail: jankes.garage@o2.pl
 
 
Enzo 


Auto: 1995 2.0 16V sedan LPG
Dołączył: 11 Sty 2012
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: |25 Kwi 2019|, 2019 10:34   

Jankes napisał/a:
Da się podpiąć bez problemu.

Z focusa MK2 bardzo fajnie siadają


Siema Jankes, a nie wiesz jak z żywotnością tych cewek ? I lepiej oryginał, czy jakiś nowy zamiennik np JANMORA ?

[ Dodano: |25 Kwi 2019|, 2019 10:38 ]
P.S. Jankes czyli rozumiem, że wpinam się w te przewody oryginalne do cewek i i muzyka gra. A jeszcze jedno pytanie jak ich używałeś, to czy mocowałeś je w jakiś sposób, czy samo nałożenie jest ciasnym połączeniem i to wystarcza ?
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 259 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |25 Kwi 2019|, 2019 11:59   

Enzo napisał/a:
np JANMORA
byle nie JANMOR, jak już to jakieś BERU ewentualnie DENSO, NGK.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |25 Kwi 2019|, 2019 19:15   

Struna napisał/a:
Enzo napisał/a:
np JANMORA
byle nie JANMOR, jak już to jakieś BERU ewentualnie DENSO, NGK.


Struna powiem Ci tak w przypadku kabli ta linia proline z 3 letnią gwarą ja jestem mega zadowolony, mam to w focusie kaczce galaxie, kaczka już 4 rok śmiga, focus 2 galax pół.
Wsadziłem to jeszcze do kilku aut i śmiga.

Cewki nie wiem może faktycznie szajs tyle że o cewkach ngk nic dobrego też nie powiem.
A beru to wogóle zleciało na psy totalnie
Albo ja pechowo trafiałem i znajomy w st220 też przerobił nówki beru i ngh w 2500 km ...

Więc patrząc nawet na kable ngk i beru oraz cewke ngk to stwierdzam że jeden chińczyk to klepie...

Denso wszędzie mam świece i miód malina.

Jedno co mam tylko wątpliwości, jak sprawa kompa i 2 cewek, pod względem mocy, czy nie zjara się komp? bo jak dowalimy na tym samym kablu gdzie byłą jedna cewka , dwie takie cewki o kopnięciu jak tamta jedna to nie wiem czy zaraz komp nie będzie skwierczał.

Ja podłączałem przez moduł z renault, gdzie jeden pin to był 1i4 cyl a drugi to 2i3 potem wyjścia na cewki.
 
 
Jankes 
502 305 828



Auto: FORD ST
Pomógł: 89 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Mar 2008
Skąd: Żyrardów
Ostrzeżeń:
 3/21/24
Wysłany: |25 Kwi 2019|, 2019 20:44   

Enzo napisał/a:
Jankes napisał/a:
Da się podpiąć bez problemu.

Z focusa MK2 bardzo fajnie siadają


Siema Jankes, a nie wiesz jak z żywotnością tych cewek ? I lepiej oryginał, czy jakiś nowy zamiennik np JANMORA ?

[ Dodano: |25 Kwi 2019|, 2019 10:38 ]
P.S. Jankes czyli rozumiem, że wpinam się w te przewody oryginalne do cewek i i muzyka gra. A jeszcze jedno pytanie jak ich używałeś, to czy mocowałeś je w jakiś sposób, czy samo nałożenie jest ciasnym połączeniem i to wystarcza ?


Elektryczna strona to dość prosta sprawa, mocowanie, hymm mocowałem do pokrywy, a dla mnie oryginał bo o zamiennikach się nie wypowiem
_________________
Potrzebujesz części do Scorpio lub regeneracji instalacji elektrycznej...Zapraszam na mail: jankes.garage@o2.pl
 
 
Enzo 


Auto: 1995 2.0 16V sedan LPG
Dołączył: 11 Sty 2012
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: |25 Kwi 2019|, 2019 22:24   

gt500 napisał/a:
Jedno co mam tylko wątpliwości, jak sprawa kompa i 2 cewek, pod względem mocy, czy nie zjara się komp? bo jak dowalimy na tym samym kablu gdzie byłą jedna cewka , dwie takie cewki o kopnięciu jak tamta jedna to nie wiem czy zaraz komp nie będzie skwierczał.


gt500 a możesz to jakoś rozwinąć, bo ja dalej jestem w fazie rozważań co robić, więc może Twoje rozwiązanie będzie lepsze. Tylko czy w tej cewce oryginalnej od scorpio nie ma nawiniętych dwóch cewek pod tym plastikiem, bo jak tak, to i tak są zasilane jednym kablem.

gt500 napisał/a:
Ja podłączałem przez moduł z renault, gdzie jeden pin to był 1i4 cyl a drugi to 2i3 potem wyjścia na cewki.


A z tym modułem, to rozumiem że to jakiś moduł zapłonowy i od jakiego to modelu renault i z jakim silnikiem ?


Jankes napisał/a:
Elektryczna strona to dość prosta sprawa, mocowanie, hymm mocowałem do pokrywy, a dla mnie oryginał bo o zamiennikach się nie wypowiem


Dzięki za wskazówki do podłączenia i jutro bym już działał, ale gt500 mi trochę w głowie namieszał heheheh I sam się zastanawiam, który z tych sposobów lepszy :/
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |25 Kwi 2019|, 2019 22:56   

samo fizyczne podłączenie to jest pikuś. No jedynie że tak jak danek woli czepiać się na sb i kozaczyć a potem w praniu wychodzi wiedza podstawowa....


Nie jestem specem w tym temacie ale mondek był niedawno na tapecie mk3 lift v6, zresztą Jankesa pytałem o kompa do tego, uwaliła się końcówka mocy na wyjściu cewki.
Właśnie specu od kompów przytoczył temat cewek przerabiania itp itd. bo samo sterowanie i zmiana 2 cewek na 4 to żąden problem co jankes pisał, tylko nie wiem czy tak dowolnie mozna pakować co się chce i jak się chce. Bo niektóre kompy mają srogie radiatory w środku więc coś tam się grzeje. Cewki też mają róznego powera. Dwa to że po odpaleniu chodzi to też nie znaczy że za 10 tyś się nie ujara komp .

Tutaj ktoś mądrzejszy w temacie by się zdał jak ilośc cewek i jakie cewki wpływają na sterowanie.
 
 
WieSiu 


Auto: Orion MK1, 1985, ASB
Pomógł: 20 razy
Wiek: 36
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |26 Kwi 2019|, 2019 08:12   

gt500 napisał/a:
Jedno co mam tylko wątpliwości, jak sprawa kompa i 2 cewek, pod względem mocy, czy nie zjara się komp? bo jak dowalimy na tym samym kablu gdzie byłą jedna cewka , dwie takie cewki o kopnięciu jak tamta jedna to nie wiem czy zaraz komp nie będzie skwierczał.

Ja podłączałem przez moduł z renault, gdzie jeden pin to był 1i4 cyl a drugi to 2i3 potem wyjścia na cewki.


ale w scorpio sa 2 cewki i każda działa równolegle na dwa cylindry. Jak przerobisz na np. Escortową to jest dokładnie tak samo z tym, że masz jedną 3 pinową wtyczkę. Nic tam bardziej obciążone nie będzie.
_________________
Lancia Phedra 3.0 LPG
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
Orion MK1 1.6 automat
 
 
Jankes 
502 305 828



Auto: FORD ST
Pomógł: 89 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Mar 2008
Skąd: Żyrardów
Ostrzeżeń:
 3/21/24
Wysłany: |26 Kwi 2019|, 2019 08:36   

Macie jakieś dziwne porównania do znacznie nowszej technologii produkcji komputerów.

Czy robicie 2 w 1 czy 2 w 4 w tym złomie to będzie działalo.
_________________
Potrzebujesz części do Scorpio lub regeneracji instalacji elektrycznej...Zapraszam na mail: jankes.garage@o2.pl
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 259 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |26 Kwi 2019|, 2019 12:41   

gt500 napisał/a:
w przypadku kabli ta linia proline z 3 letnią gwarą ja jestem mega zadowolony

coś mi się też o tą linię proline obiło o uszy, że te są ok - ale te "zwykłe" niebieskie to porażka była.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Enzo 


Auto: 1995 2.0 16V sedan LPG
Dołączył: 11 Sty 2012
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: |26 Kwi 2019|, 2019 14:08   

Jankes napisał/a:
Z focusa MK2 bardzo fajnie siadają


Jankes czy to są te cewki co w załączniku ?
 
 
Jankes 
502 305 828



Auto: FORD ST
Pomógł: 89 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Mar 2008
Skąd: Żyrardów
Ostrzeżeń:
 3/21/24
Wysłany: |26 Kwi 2019|, 2019 19:51   

Tak
_________________
Potrzebujesz części do Scorpio lub regeneracji instalacji elektrycznej...Zapraszam na mail: jankes.garage@o2.pl
 
 
Enzo 


Auto: 1995 2.0 16V sedan LPG
Dołączył: 11 Sty 2012
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: |27 Kwi 2019|, 2019 10:17   

Jankes napisał/a:
Tak


Jankes, a przerabiales je w jakis sposob, bo wydaje mi sie, ze ta fajka jak za krotka przez to, ze cewka sie opiera sie chyba z tego co pamietam jak ja wlozylem na pokrywie zaworow. Opilowywales ja jakos, czy cos w tym stylu ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group