Układ smarowania 2.0DOHC 8V |
Autor |
Wiadomość |
Przemas
Auto: Ford Scorpio 93' Kombi 2.0 DOHC
Wiek: 25 Dołączył: 19 Mar 2018 Skąd: ok. Olkusza
|
Wysłany: |20 Sie 2018|, 2018 19:34 Układ smarowania 2.0DOHC 8V
|
|
|
Siemka, miałem znany problem w moim Deohacyku, tzn. zaworek upustowy pompy oleju. Zdjąłem pompe oleju, a jako, że miałem na półce gotową dokręconą już pompę z innego 2.0DOHC. to ją po prostu wymieniłem. Wymieniłem oczywiście przy okazji olej (MOTUL 6100 Synergie+ 10W40) oraz filtr oleju. Z tego co mi wiadomo, jeśli mamy suchą pompę oleju, to procedura odpalania jest taka, że nie zakłada się filtra oleju i kręci rozrusznikiem aż pompa nie rzygnie olejem przez miejsce gdzie dokręca się filtr. Robi się to dlatego, w ten sposób, żeby nie stawiać oporów suchej pompie, by miała łatwiej zassać olej z misy. Zrobiłem dokładnie tak i pompa nie chciała rzygnąć olejem, więc zalałem pompe poprzez otwory do filtra oleju przez strzykawke, pompa od razu zaregowała, także założyłem filtr i wziąłem się za odpalanie. I obecnie mam wątpliwości, ponieważ jak samochód postoi dłuższy czas, np. przez noc, to kontrolka oleju gaśnie jakąś sekunde, dwie po odpaleniu silnika, przy ponownym odpaleniu gaśnie jeszcze na rozruszniku, bądź równo z pierwszym zapłonem. I teraz pytanie, czy jest się czym martwić? Zastanawiam się czy smok nie jest leciutko przytkany nagarem? Jeśli tak jest to czy poprawnie dedukuje, że świeży olej powinien go oczyścić? Jak to jest w waszych Deohacach, kiedy gaśnie kontrolka? |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |20 Sie 2018|, 2018 20:16
|
|
|
filtr oleju oryginał daj i bedzie spokój |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Przemas
Auto: Ford Scorpio 93' Kombi 2.0 DOHC
Wiek: 25 Dołączył: 19 Mar 2018 Skąd: ok. Olkusza
|
Wysłany: |20 Sie 2018|, 2018 20:27
|
|
|
Eeee moment, chcesz mi powiedzieć, że mój filtr za bardzo filtruje przez co stawia za duży opór przy pierwszych obrotach? |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |20 Sie 2018|, 2018 20:28
|
|
|
nie , olej sie cofa i stad potem czekasz na powrot cisnienia |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |20 Sie 2018|, 2018 20:30
|
|
|
kup EFL 90 i powinno załatwic sprawe |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
Przemas
Auto: Ford Scorpio 93' Kombi 2.0 DOHC
Wiek: 25 Dołączył: 19 Mar 2018 Skąd: ok. Olkusza
|
Wysłany: |20 Sie 2018|, 2018 20:31
|
|
|
Czyli wręcz przeciwnie, za mały stawia opór, filtr jaki założyłem to Filtron |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |20 Sie 2018|, 2018 20:34
|
|
|
nie , nie posiada zaworka przeciw zwrotnego |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |20 Sie 2018|, 2018 20:34
|
|
|
oryginał EFL 90
Gufer wyjasnił |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
Przemas
Auto: Ford Scorpio 93' Kombi 2.0 DOHC
Wiek: 25 Dołączył: 19 Mar 2018 Skąd: ok. Olkusza
|
Wysłany: |20 Sie 2018|, 2018 20:35
|
|
|
Powiem szczerze panowie, że trochę mnie zszokowaliście mówiąc, że to wina filtra oleju... |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |20 Sie 2018|, 2018 20:38
|
|
|
A oryginalny wcale drogi nie jest. Nie wiem nawet nad czym się zastanawiac przy kupnie |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |20 Sie 2018|, 2018 20:39
|
|
|
jest tanszy od filtrona i innych
kupic i załozyc |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
Przemas
Auto: Ford Scorpio 93' Kombi 2.0 DOHC
Wiek: 25 Dołączył: 19 Mar 2018 Skąd: ok. Olkusza
|
Wysłany: |20 Sie 2018|, 2018 20:40
|
|
|
Właśnie sprawdziłem, dyche droższy, szczerze powiedziawszy nie miałem pojęcia o istnieniu zaworka zwrotnego w filtrze, no tak, teraz ta diagnoza nabiera sensu...
I jak rozumiem na Filtronach po prostu tak się dzieje i mogę sie nie martwić o przytkany smok? |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |20 Sie 2018|, 2018 20:46
|
|
|
e spoko nic nie stanie . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Przemas
Auto: Ford Scorpio 93' Kombi 2.0 DOHC
Wiek: 25 Dołączył: 19 Mar 2018 Skąd: ok. Olkusza
|
Wysłany: |20 Sie 2018|, 2018 20:49
|
|
|
A co mnie jeszcze zdziwilo, DOHC po odpaleniu charakterystycznie gra zaworami, bo kasuje luzy zaworowe, po wymianie oleju jeszcze ani razu nie zagrał, jakieś wytłumaczenie? |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |20 Sie 2018|, 2018 20:50
|
|
|
http://www.ford-esklep.pl...-Motorcraft/710
tak sie dzieje w dohcu ,zmienic filterek
[ Dodano: |20 Sie 2018|, 2018 20:51 ]
to nie zawory |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
|