$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Parownik BRC Genius MAX
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Parownik BRC Genius MAX
Autor Wiadomość
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |20 Wrz 2017|, 2017 18:04   

Speedo napisał/a:
a ile razy mu regulowałeś ciśnienie?

No co TY :)
Ja po prostu jeździłem.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |20 Wrz 2017|, 2017 18:06   

Może być gold, moze być stag, obojętne, kosztują wiele mniej niż BRC.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |21 Wrz 2017|, 2017 11:10   

gold - nie, jeśli już to gold GT

[ Dodano: |21 Wrz 2017|, 2017 12:11 ]
jedna bardzo ważna kwestia, założenie czegokolwiek innego niż BRC wymaga kombinatoryki z czujnikiem temperatury reduktora, BRC ma mega specyficzny, który nie pasuje do żadnego innego.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |21 Wrz 2017|, 2017 13:03   

Przejściówki są
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |21 Wrz 2017|, 2017 13:16   

VIK napisał/a:
Przejściówki są
? jak sobie wystrugasz chyba :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |21 Wrz 2017|, 2017 15:40   

Tak, lub ściślej wytoczysz z mosiądzu na przykład.

[ Dodano: |21 Wrz 2017|, 2017 16:54 ]
Można też nagwintować trójnik wodny alu/mosiadz fi 16, wewnątrz na M14x1 i wkręcić do niego czujnik BRC.

[ Dodano: |21 Wrz 2017|, 2017 16:54 ]
po szesnaście przecinek :)
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |25 Paź 2017|, 2017 17:31   

Trochę to trwało, ale dzisiaj łoś dostał nowy parownik i filtry LPG.
Wstawiony został nowy Genius, więc powinien byś spokój na kolejne 100K km ;)
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |25 Paź 2017|, 2017 17:35   

No i gitara, tak trzymać.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |11 Sty 2018|, 2018 12:23   

W galaxie jak go kupiłem miałem założony reduktor palacar 150 gdzie galax ma 145 czy 147 kuni, więc gazownik to wystroił ale powiedział że cienizna to straszna jest i żeby niebawem to wymienić.

Teraz byłem na wymianie filtrów i reduktor na postoku traci ciśnienie gazu 0,4 bara i wymiana na 100%

Zaporponował kme turr do 200 koni mówi że realnie 170 obsługuje. Mówi że termicznie może mistrzem świata nie jest ale do galaxa 2.3 starczy. Jeszcze bym jakiś ACek ake to już na wieksze węże i mówi ze raczej sensu tego 6mm nie ma sensu zmieniać bo turr da radę.

Jaka opinia wasza o tym turze od kme??
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |11 Sty 2018|, 2018 12:54   

w wolnossaku spokojnie zrobi pod 170 koni, w turbawce nawet więcej ( pod 200 )
AC-ek mógłby być w wersji 150 ( niby 150 koni, ale w praktyce jako chyba jedyny ogarnia więcej niż deklaruje producent - około 180 kuca )
Ma takie same średnice jak i tur ( czyli miedź 6-ka i wylot 12-ka )
Na pewno jest lepszy termicznie niż tur.
Rozważ też Magic 3 - od jakiegoś czasu są poprawione ( wyeliminowano problem potencjalnego wycieku gazu do płynu chłodniczego ).
Malutkie toto gabarytowo a grzeje wściekle ( zupełnie inna konstrukcja wymiennika ciepła ) no i wydajnościowo też jest bardzo dobry.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |11 Sty 2018|, 2018 13:13   

Własnie tak czytałem struna Twoje posty co do turów niektorych itp itd to kiepski nie jest ogólnie biorąc opinie.
Gaziarz taki znajomy który ma chyba najlepszą opinie u nas, bo z okolic ludzie przyjeżdzają do niego na poprawki po innych.

Mówi że to wkłada i jest zadowolony. Termika może nie powala jakbym miał grzać cały czas autostradą ale za to ciśnieniowo trzyma lepiej. Dobrze mu się to stroi do kupy razem .

Więc jak nie ma do niego negatywnych opinii to chyba zdam się na niego.

Chociaż nadal nie mogę pojąć jak ludzie oszczędzają na instalacjach lpg.... nie mówie żeby pakować zaraz wszystko z kosmosu na wyrost... do 150 koni co wydoli i 300 ale wkładanie takiego palacara 150 w imię oszczędności 70 zł to jest jakaś paranoja...
Oszczędzanie na gazie zaczyna się podczas jazdy a nie montowania.

Dzięki struna za sugestie i odpowiedź. zdam się na rogatego turra i zobaczymy jak on będzie się sprawdzał.
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |11 Sty 2018|, 2018 13:27   

Struna napisał/a:
Rozważ też Magic 3 - od jakiegoś czasu są poprawione ( wyeliminowano problem potencjalnego wycieku gazu do płynu chłodniczego ).
Malutkie toto gabarytowo a grzeje wściekle ( zupełnie inna konstrukcja wymiennika ciepła ) no i wydajnościowo też jest bardzo dobry.
- u mnie był wyciek ów gazu. Wymieniłem na nowy, wolny od wady i spokojnie to to obrabiało kosę. A malutkie, że nie widać prawie pod maską ;) No i nie jest zbyt drogi.
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |11 Sty 2018|, 2018 13:50   

gt500, reduktory KME mają jedną podstawową wadę - śruby skręcające całość do kupy.
Do dzisiaj nie wiedzieć czemu nie przerobili tego na szpilki ( a to rozwiązuje problem definitywnie )
Sam problem polega na tym, że śruby te mają z 10cm ( a może i ciut więcej ) długości i przechodzą na przestrzał przez cały reduktor ( 4 szt ).
I tak - z jednej strony jest sekcja "wodna", a więc bywa w niej dosyć szeroka rozpiętość temperaturowa ( no bo najpierw płyn zimny, potem wrzątek ), a drugiej strony sekcja gazowa - tu nieco stabilniej, ale też zmiennie.
Korpus jest ze stopów alu, a śruby stalowe, materiały o dość różnym przewodnictwie cieplnym ( co przekłada się na różne zmiany w gabarycie względem temperatury )
Efekt jest taki, że prędzej czy później reduktor albo zaczyna wilgotnieć od płynu, albo ma niewielkie nieszczelności gazowe.
Dokręcenie śrub pomaga na czas jakiś, ale w końcu znowu coś puszcza - można znów dociągać itd, ale w końcu guma membran będzie tak ściśnięta, że już nic nie pomoże.
Inna sprawa, to fakt że nie ma żadnych dodatkowych uszczelnień w otworach na śruby - uszczelniają je jedynie ciasno spasowane membrany. Ok, póki dosyć nowe trzyma, z czasem jednak widać po rozebraniu reduktora, że płyn sobie migruje po śrubie.

A wystarczy wywalić w kosmos te śruby, nagwintować otwory po nich, wstawić na klej szpilki i jest miód malina.
Mało tego - umożliwia to rozbiórkę np sekcji gazowej bez rozszczelniania wodnej, więc w zasadzie nawet na aucie można to zrobić ( o ile umiejscowienie reduktora pozwala )

Ac-ek z kolei jest można powiedzieć jednorazowy. Nie ma do tego zestawów naprawczych, a nawet jeśli by się kiedyś pojawiły, to śrubki są tak miękkie, że rozkręcenie go graniczy z cudem.
Z drugiej strony - zrobi toto spokojnie 100 - 130 kkm, a kosztuje tyle, że chyba raz na te ponad 100 kkm można nowy zapodać, zamiast się pieprzyć z regeneracją.

"Wada" AC-ków to pływające ciśnienie bazowe na początku eksploatacji - chyba się musi dotrzeć/ułożyć czy coś.
Zazwyczaj przez pierwsze kilkaset km trzeba skorygować kilka razy ciśnienie bazowe.
Potem się już uspokaja.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |11 Sty 2018|, 2018 15:23   

Widzę tematy rozpracowane do każdego detalu, to mi się podoba. mega cenne informację, założę to jak zaproponował i jak bedą problemy to będe wiedział na co patrzeć. Jak będzie faktycznie jak piszesz to wtedy coś innego.
Może z tymi śrubami specjalnie tak robią co by to wieczne nie było :)
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |11 Sty 2018|, 2018 15:41   

łatwiejsze w produkcji masowej
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group