$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Rozrząd w BOBie - mit czy bajka ???
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozrząd w BOBie - mit czy bajka ???
Autor Wiadomość
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina

Wysłany: |22 Cze 2016|, 2016 13:15   

taki nagar Ci się zrobi momentalnie gdy nie ma szczelności, także to wcale nie musi ( i zapewne nie jest ) stara historia.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |22 Cze 2016|, 2016 13:33   

Taki tłok miałem w pierwszym skorpiaku kupionym w stolicy. Ledwo dojechałem do domu bo przed Łomżą przestawał jechać a następnego dnia na bazę zjechałem już na sznurku bo wywalało olej wszystkimi możliwymi dziurami. Też pierwszy tłok, ale w OHaCu. A miał być mechanicznie taki na 100% :P
Wygooglowałem, że sprzedawca to jakiś zapalony rajdowiec - widać go było na różnych imprezach. Więc pewnie zarżnął ohaca i mnie obuł :D
A w temacie olejów i rozrządów to co by tu wlać do BOB-a przy najbliższej wymianie, żeby mu przedłużyć żywot? Na zimno zaklekocze teraz z 0,5s, zimą ze 2s. Na razie lałem 10W40 magnateca i ostatnio XR motorcraft, ale dużo ludzi mówi, że to nie najlepsze dla kosiarki. Więc co? Jakieś motule, czy midlandy? A może dać inne parametry?
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |22 Cze 2016|, 2016 13:37   

Struna napisał/a:
taki nagar Ci się zrobi momentalnie gdy nie ma szczelności, także to wcale nie musi ( i zapewne nie jest ) stara historia.


Co najmniej 40 tys km - ale racja, to niewiele :-D !

Najciekawsze jednak, że kawałki pierścienia z I cylindra do II jakoś przeleciały ....

[ Dodano: |22 Cze 2016|, 2016 14:39 ]
Aro napisał/a:
co by tu wlać do BOB-a przy najbliższej wymianie


Ja lałem Indy Panolina, 5W40, po 135 zł bańka 5 l. Przez ponad 300 tys km :-) !

A napinacze - po prostu zainwestuj na uszczelki i w prawym obróć dystans. I jak masz ochotę, to w lewym też możesz coś podłożyć. Wtedy będzie cicho - jak o u mnie od 100 tys km ...
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |25 Cze 2016|, 2016 16:08   

Tak nie do końca off-topic.

Ma ktoś może *stary* prawy napinacz, ten ze słabą sprężyną i bez dziurek ? Potrzebowałbym jego wymiary, szczególnie długość "na ostatnim ząbku". Ale na ząbku, nie max rozciągnięty ! Czyli otwarty na max, i potem ściśnięty to ograniczenia - ile ma wtedy mm.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |26 Cze 2016|, 2016 07:51   

napinaczy takich to ja mam dość sporo
to ci zmierzę
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |29 Cze 2016|, 2016 18:15   

po 20 latach nie skupiałbym się na tym jak reanimować ten silnik tylko negocjował dobrą stawkę za kilogram na złomie .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |29 Cze 2016|, 2016 19:45   

gufer-posepny napisał/a:
po 20 latach nie skupiałbym się na tym jak reanimować ten silnik tylko negocjował dobrą stawkę za kilogram na złomie .


Wiesz, ja się skupiam na tym, czym ew. za parę lat jeździć .... Bo na pewno nie zaturbionymi zabawkami o żywotności 3-4 lata przy moim przebiegu.

I po namyśle dochodzę do wniosku, że Scorpio nadal jest optymalne !
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |29 Cze 2016|, 2016 20:45   

ech
ja już mam auto po scorpio
ale scorpio też mam i raczej tak zostanie
Ale tak po latach to mogę stwierdzić że jesteś nadal zakochany i tak trzymaj :)
i oby więcej temu podobnych .
Jak to mówią kochajmy auto bo tak szybko odchodzą .
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
gucio 



Auto: 97 2.9 24v sedan+LPG
Wiek: 41
Dołączył: 23 Paź 2007
Skąd: Łańcut
Wysłany: |17 Gru 2017|, 2017 12:52   

Ktoś się orientuje jakiej firmy były łańcuchy rozrządu przed zmianą na renold i czy miały jakieś oznaczenia wybite na ogniwach?
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |17 Gru 2017|, 2017 22:02   

gucio napisał/a:
Ktoś się orientuje jakiej firmy były łańcuchy rozrządu przed zmianą na renold i czy miały jakieś oznaczenia wybite na ogniwach?

A skąd wiesz, że była zmiana producenta?
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina

Wysłany: |18 Gru 2017|, 2017 18:44   

chyba w TBS coś o tym było napisane
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
gucio 



Auto: 97 2.9 24v sedan+LPG
Wiek: 41
Dołączył: 23 Paź 2007
Skąd: Łańcut
Wysłany: |18 Gru 2017|, 2017 21:05   

[quote="Reader"]A skąd wiesz, że była zmiana producenta?
jeśli dobrze pamiętam to dawno temu pisał ktoś na forum że te przed zmianą były bez nazwy producenta ale może źle kojarzę.
TBS
nie znam tego skrótu
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |18 Gru 2017|, 2017 21:09   

Towarzystwo budownictwa społecznego :)
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina

Wysłany: |19 Gru 2017|, 2017 13:37   

Technical Bulletin Service - jakoś tak, w TIS-ie takie coś jest.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group