Rozrząd w BOBie - mit czy bajka ??? |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |22 Cze 2016|, 2016 14:15
|
|
|
taki nagar Ci się zrobi momentalnie gdy nie ma szczelności, także to wcale nie musi ( i zapewne nie jest ) stara historia. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |22 Cze 2016|, 2016 14:33
|
|
|
Taki tłok miałem w pierwszym skorpiaku kupionym w stolicy. Ledwo dojechałem do domu bo przed Łomżą przestawał jechać a następnego dnia na bazę zjechałem już na sznurku bo wywalało olej wszystkimi możliwymi dziurami. Też pierwszy tłok, ale w OHaCu. A miał być mechanicznie taki na 100%
Wygooglowałem, że sprzedawca to jakiś zapalony rajdowiec - widać go było na różnych imprezach. Więc pewnie zarżnął ohaca i mnie obuł
A w temacie olejów i rozrządów to co by tu wlać do BOB-a przy najbliższej wymianie, żeby mu przedłużyć żywot? Na zimno zaklekocze teraz z 0,5s, zimą ze 2s. Na razie lałem 10W40 magnateca i ostatnio XR motorcraft, ale dużo ludzi mówi, że to nie najlepsze dla kosiarki. Więc co? Jakieś motule, czy midlandy? A może dać inne parametry? |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |22 Cze 2016|, 2016 14:37
|
|
|
Struna napisał/a: | taki nagar Ci się zrobi momentalnie gdy nie ma szczelności, także to wcale nie musi ( i zapewne nie jest ) stara historia. |
Co najmniej 40 tys km - ale racja, to niewiele !
Najciekawsze jednak, że kawałki pierścienia z I cylindra do II jakoś przeleciały ....
[ Dodano: |22 Cze 2016|, 2016 14:39 ]
Aro napisał/a: | co by tu wlać do BOB-a przy najbliższej wymianie |
Ja lałem Indy Panolina, 5W40, po 135 zł bańka 5 l. Przez ponad 300 tys km !
A napinacze - po prostu zainwestuj na uszczelki i w prawym obróć dystans. I jak masz ochotę, to w lewym też możesz coś podłożyć. Wtedy będzie cicho - jak o u mnie od 100 tys km ... |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |25 Cze 2016|, 2016 17:08
|
|
|
Tak nie do końca off-topic.
Ma ktoś może *stary* prawy napinacz, ten ze słabą sprężyną i bez dziurek ? Potrzebowałbym jego wymiary, szczególnie długość "na ostatnim ząbku". Ale na ząbku, nie max rozciągnięty ! Czyli otwarty na max, i potem ściśnięty to ograniczenia - ile ma wtedy mm. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |26 Cze 2016|, 2016 08:51
|
|
|
napinaczy takich to ja mam dość sporo
to ci zmierzę |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |29 Cze 2016|, 2016 19:15
|
|
|
po 20 latach nie skupiałbym się na tym jak reanimować ten silnik tylko negocjował dobrą stawkę za kilogram na złomie . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |29 Cze 2016|, 2016 20:45
|
|
|
gufer-posepny napisał/a: | po 20 latach nie skupiałbym się na tym jak reanimować ten silnik tylko negocjował dobrą stawkę za kilogram na złomie . |
Wiesz, ja się skupiam na tym, czym ew. za parę lat jeździć .... Bo na pewno nie zaturbionymi zabawkami o żywotności 3-4 lata przy moim przebiegu.
I po namyśle dochodzę do wniosku, że Scorpio nadal jest optymalne ! |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |29 Cze 2016|, 2016 21:45
|
|
|
ech
ja już mam auto po scorpio
ale scorpio też mam i raczej tak zostanie
Ale tak po latach to mogę stwierdzić że jesteś nadal zakochany i tak trzymaj
i oby więcej temu podobnych .
Jak to mówią kochajmy auto bo tak szybko odchodzą . |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
gucio
Auto: 97 2.9 24v sedan+LPG
Wiek: 41 Dołączył: 23 Paź 2007 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: |17 Gru 2017|, 2017 12:52
|
|
|
Ktoś się orientuje jakiej firmy były łańcuchy rozrządu przed zmianą na renold i czy miały jakieś oznaczenia wybite na ogniwach? |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |17 Gru 2017|, 2017 22:02
|
|
|
gucio napisał/a: | Ktoś się orientuje jakiej firmy były łańcuchy rozrządu przed zmianą na renold i czy miały jakieś oznaczenia wybite na ogniwach? |
A skąd wiesz, że była zmiana producenta? |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |18 Gru 2017|, 2017 18:44
|
|
|
chyba w TBS coś o tym było napisane |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
gucio
Auto: 97 2.9 24v sedan+LPG
Wiek: 41 Dołączył: 23 Paź 2007 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: |18 Gru 2017|, 2017 21:05
|
|
|
[quote="Reader"]A skąd wiesz, że była zmiana producenta?
jeśli dobrze pamiętam to dawno temu pisał ktoś na forum że te przed zmianą były bez nazwy producenta ale może źle kojarzę.
TBS
nie znam tego skrótu |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |18 Gru 2017|, 2017 21:09
|
|
|
Towarzystwo budownictwa społecznego |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |19 Gru 2017|, 2017 13:37
|
|
|
Technical Bulletin Service - jakoś tak, w TIS-ie takie coś jest. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
|