$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - wymiana płynu chłodniczego
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana płynu chłodniczego
Autor Wiadomość
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |14 Lis 2017|, 2017 08:29   

a to płyn tez w glebe lejesz??
 
 
Maross 



Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 18 Lis 2010
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: |14 Lis 2017|, 2017 08:31   

Ekologiczniej Panie ,chwasty wypala :P
_________________
Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |14 Lis 2017|, 2017 09:23   

Zysio napisał/a:
normalnych warunków atmosferycznych.
nawiązanie było do ciśnienia atmosferycznego, w ramach ciekawostki, bo kol. Gucław twierdził, że wrze wyłącznie przy stówie +/- 3 stopnie :) Co jak już wiemy nie jest prawdą ;)
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Gucław 


Auto: Skoda 1,6 + LPG
Dołączył: 11 Maj 2017
Skąd: Opole
Wysłany: |15 Lis 2017|, 2017 12:37   

Bo w Polsce zawsze mamy 1015 hpa ?

Płyn hamulcowy wymień . Bo to co zlewam z aut to ciężko nazwać płynem . Smoła tam zalana do układu pewnie lepiej by się spisywała .
 
 
playandwin24 


Auto: Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sie 2011
Skąd: Rzeszów
Wysłany: |17 Lis 2017|, 2017 23:42   

Jankes napisał/a:
a to płyn tez w glebe lejesz??


zimę a nie ziemię

=================

Płyn hamulcowy jest ok. Pisałem o chłodniczym... :)-:
_________________
Był:
Ford Mondeo mkI V6 2,5 Ghia 170KM
Ford Scorpio mkII 2.0 8V GLX 120KM :-D
Być:
Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |23 Lis 2017|, 2017 08:38   

Kup nowy płyn i zmierz tym testerkiem przed zalaniem. Ciekawe jaki wynik da :)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Gucław 


Auto: Skoda 1,6 + LPG
Dołączył: 11 Maj 2017
Skąd: Opole
Wysłany: |23 Lis 2017|, 2017 18:50   

Pamiętajmy że te 125 130 stopni wrzenia dla płynu chłodzącego jest podane przy pracy w układzie pod ciśnieniem .
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |24 Lis 2017|, 2017 12:30   

temperatura wrzenia zależy od ciśnienia, w jakim zachodzi proces. im wyższe ciśnienie, tym wyższa temperatura wrzenia (lub skraplania), zwana też temperaturą nasycenia lub przemiany między fazowej. Ciśnienie dla warunków normalnych (zwanych też atmosferycznymi) to 101,325 kPa, a ciśnienie dla warunków standardowch (zwanych też technicznymi) to 100 kPa.

Woda wrzew w temperaturze 100*C dla warunków normalnych, tj. dla ciśnienie 101,325 hPa. w reczywistości u nas woda wrze w zakresie 98,5*C a 100,2*C (a więc nie żadne +/-1,5, tylko -1,5 oraz +0,2K)

jeśli mamy w samochodzie roztwór glikolu etylowego, nie możemy go spuszczać do ziemi. W przypadku glikolu propylenowego, nie ma takiego problemu bo nie jest toksyczny (pomijam zabrudzenia od samego samochodu oraz niektóre dodatki).

Przy użyciu testera należy ustawić typ roztworu - mają różne gęstości.

Krzywa zamarzania w stosunku do stężenia dla obu glikolów jest prawie taka sama, a dla -43% to stężenie około 51%. Należy pamiętać, że stężenia nie powino się robić większego niż 55% dla etylowego, a dla propylenowego 65%. Im większe stężenie, tym większe opory przepływu oraz gorsza wymiana ciepła.

W testach podawana jest temperatura zamarzania i wrzenia dla układów otwartych, a więc pod ciśnieniem atmosferycznym. Im większe stężenie roztworu, tym wyższa temp. wrzenia, jednak musimy pamietać, że dla mieszanek na -30*C wrzzenie to około 104*C, a więc nie aż tak wysoko (czysty glkikol to ponad 180*C).

W scorpio mamy układy ciśnienieowe, dla których temperatura powyżej 100*C jest jak najbardziej dopuszczalna. jednak otwarcie takiego układu może spowodować gwałtowne parowanie i poparzenia osoby otwierające. Dzieje się tak, bo otwierając układ obniżay jego ciśnienie, a więc i temperaturę wrzenia. jeśli chodzi o temp. zamarzania układ nie jest ciśneniowym - ciśnenie powstaje dopiero po rozgrzaniu silnika, a wtedy o zamarzanie nie musimy się martwić.

dla zainteresowanych zapraszam na wykład z termodynamiki, najbliższy z tego zakresu jest 30.11 w Poznaniu.

i na tym zamknął bym temat. Uwagi na PW, a w razie potrzeby otworzymy temat i uzupełnimy dane o wątpliwości.

Z grzeczności i by nie robić g-ob-y, nie będę komentował poprzednich wpisów i się do nich bezpośrednio odnosił.

Dziękuję za uwagę.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |24 Lis 2017|, 2017 12:34   

bingo napisał/a:
musimy pamietać, że dla mieszanek na -30*C wrzenie to około 104*C
ale to w atmosferycznym, w praktyce - większość pojazdów ma układy ciśnieniowe, więc użyteczna temperatura wrzenia będzie wyższa.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group