$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - 2.9 Efi grzeje się cewka
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
2.9 Efi grzeje się cewka
Autor Wiadomość
danielov 


Auto: 2.9 v6 mt75
Dołączył: 03 Sty 2015
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: |3 Kwi 2017|, 2017 12:00   2.9 Efi grzeje się cewka

Mam problem z grzejącą sie cewką podczas pracy silnika. Grzeje się do tego stopnia że zanika iskra, samochód gaśnie. Temat powtarza się na różnych cewkach, w tym jedna nowa. Kondensator na "+" założony od samego początku. W czym szukać przyczyny, moduł w aparacie, sterownik?
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |3 Kwi 2017|, 2017 12:07   

Jakie masz napięcie ładowania?
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
danielov 


Auto: 2.9 v6 mt75
Dołączył: 03 Sty 2015
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: |3 Kwi 2017|, 2017 12:20   

podczas jazdy 13,5V. dodam że mam akumulator żelowy 90Ah
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |3 Kwi 2017|, 2017 12:33   

A bez kondensatora też są te problemy?
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
danielov 


Auto: 2.9 v6 mt75
Dołączył: 03 Sty 2015
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: |3 Kwi 2017|, 2017 12:40   

nie sprawdzałem bez kondensatora, to on może być przyczyną? No w sumie to chyba coś musi być z tym prądem bo właśnie nic innego mi do głowy nie przychodzi. Za bardzo na szybko nie mam jak tego sprawdzić bo takie objawy sie dzieją po przejechaniu ok 50km
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |3 Kwi 2017|, 2017 13:01   

odepnij kondensator i jedź :)
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Kamil_Scorpio_ 
Sw0jaCz3K.



Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Maj 2011
Skąd: Białystok
Wysłany: |4 Kwi 2017|, 2017 04:51   

I załóż normalny akumulator, taki jaki powinien być, taki który alternator naładuje tak jak powinien i jaki został przystosowany pod twój silnik i osprzęt Ziomuś. Bo puścisz Auto z dymem przez te bassy ;)
_________________
'87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |4 Kwi 2017|, 2017 08:01   

pojemność akumulatora nie ma nic do rzeczy, naładuje się i będzie poprawnie pracować jak jest sprawny :)
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |4 Kwi 2017|, 2017 15:32   

Kamil_Scorpio_ napisał/a:
I załóż normalny akumulator, taki jaki powinien być, taki który alternator naładuje tak jak powinien i jaki został przystosowany pod twój silnik i osprzęt Ziomuś. Bo puścisz Auto z dymem przez te bassy ;)

Nie powtarzaj równie powszechnych, co nieprawdziwych prawd objawionych. Proponuje jednak poznanie podstaw elektrotechniki (a także znaczenia słów ziomuś/ziomal).
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
danielov 


Auto: 2.9 v6 mt75
Dołączył: 03 Sty 2015
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: |4 Kwi 2017|, 2017 16:26   

Alternator też jest mocniejszy 120A ;)
Zapomniałem że wtedy kiedy mi padła cewka podczas jazdy to podłączyłem "na krótko" drugą cewkę pomijając kondensator, podłączyłem się z + prosto pod akumulator no i ta druga cewka tez się zagrzała, ochłodziłem ją wodą i dojechałem do domu... Niewiem od czego była ta druga cewka, być może od układu stykowego więc i tak się nie nadaje. Zamawiam drugą nową cewkę i zobaczymy
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |4 Kwi 2017|, 2017 16:41   

Maksymalny prąd alternatora nie ma nic do rzeczy w związku z pojemnością akumulatora. Prąd ładowania aku nie przekracza zazwyczaj 20A nawet przy akumulatorach rzędu 200Ah i napięciu 14,3V.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
danielov 


Auto: 2.9 v6 mt75
Dołączył: 03 Sty 2015
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: |4 Kwi 2017|, 2017 18:48   

Tak, ale czasami potrzebuję ok 50A poboru przez parę minut, wtedy jest zapas ;)
Czy ktoś mógłby zmierzyć oporność oryginalnej cewki?
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |5 Kwi 2017|, 2017 12:45   

Pierwotna: 0,5-1,5 oma, wtórna 3000-7000 omów.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group