BOA - na ciepło ciężko zapala |
Autor |
Wiadomość |
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |14 Lut 2017|, 2017 17:56 BOA - na ciepło ciężko zapala
|
|
|
Witam i od razu pytam, co się dzieje, że BOA nie pali na ciepło?
Generalnie jest tak, że na zimno zapala na dotyk, i chodzi równo, chociaż obroty to 1800 obr./min. (tak jakby na ssaniu latał). I wtryski (wyjęte) leją, wręcz siurają
Gdyby go tak zostawić, to będzie chodził tak długo jak sobie życzymy.
Jednak wyłączony już zagrzany, sprawia że bardzo trudno go zapalić. W końcu jak chwyci to obroty skaczą od razu ponad 4000 obr./min. silnik chodzi nierówno, krztusi się, jakby wypadały telefony.
Zrobione:
-EBJ wyczyszczony,
-czujnik temp. silnika wymieniony,
-czujnik temp. powietrza w kolektorze wymieniony,
-czujnik wału korbowego podmieniony (obydwa pomierzone, działają),
-świece nowe
Po konsultacjach ze znawcą, może być walnięty moduł zapłonowy, ew. wiązka silnika.
Macie jakieś pomysły, np. EGR?
Forum przeryte, ale nic wskazującego nie ma. |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
Julek
510 571 845
Auto: '91 2,9 LSD,
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2007 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |14 Lut 2017|, 2017 18:34
|
|
|
Czy układ dolotowy jest na pewno szczelny (tzn po zatkaniu dolotu ręką, auto gaśnie) |
_________________ Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje... |
|
|
|
|
YaKuZ
MK1 ONLY?
Auto: Nie Volvo :P
Wiek: 35 Dołączył: 13 Maj 2007 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |14 Lut 2017|, 2017 18:42
|
|
|
Przepustnicy nie masz podpartej? |
_________________ VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |14 Lut 2017|, 2017 18:56
|
|
|
Julek, ponoć szczelny, ale zapytam, bo zaraz tam jadę. W miejsce wtrysków LPG wkręcone na klej śruby imbusowe, węże nowe silikonowe.
YaKuZ napisał/a: | Przepustnicy nie masz podpartej? | Tam nie kręcili. Wydaje mi się, że wyższe obroty sa pochodną tego, że wtryski leją wręcz beną. A co do grzebania, to grzebali przy śrubie regulacyjnej, która jest fabrycznie zaślepiona i połówkę ułamali, ale zarzekali się, że raczej jej nie przekręcili... |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
Julek
510 571 845
Auto: '91 2,9 LSD,
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2007 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |14 Lut 2017|, 2017 18:59
|
|
|
Dla mnie za dużo powietrza. Ssie EGRem/okolicami, albo kolektorem. Dlatego leje wachą na potęgę - masz tu skutek, nie przyczynę
Nie "pytaj" tyko żądaj porządnego poskładania, co Cię to obchodzi wszystko. Po co kręcili śrubą regulacyjną przepustnicy??????
Odpalić, zatkać dolot - jak zgaśnie to jest nieźle. Popsikać plakiem w podejrzanych okolicach na odpalonym. Jak obroty rosną - jest winowajca. |
_________________ Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje... |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |14 Lut 2017|, 2017 19:03
|
|
|
Julek, ponoć psikali wszędzie plackiem...
Julek napisał/a: | Po co kręcili śrubą regulacyjną przepustnicy?????? | to samo ich pytałem! Ale twierdzą, że nie ruszyła się, aż ułamała się. Nie mam do nich sił
Julek napisał/a: | Dlatego leje wachą na potęgę - masz tu skutek, nie przyczynę | to ja wiem |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
Julek
510 571 845
Auto: '91 2,9 LSD,
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2007 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |14 Lut 2017|, 2017 19:08
|
|
|
jaroz, co Ci powiem to Ci powiem, takie objawy to wróżenie z fusów, skoro mechanik zamiast samodzielnie porządnie złożyć motor informuje klienta, o tym że nie działa poprawnie - to już śmierdzi na kilometr, płaciłeś im?
Ja bym sobie głowy nie zawracał - usługa ma być wykonana - a w jaki sposób... co Cię to obchodzi? drążąc samemu i próbując im pomóc - dajesz przyzwolenie na niejako przerzucenie na Ciebie odpowiedzialności za indolencję speca. Przecież to może być wszystko - wiązka, zamienione piny, źle złożony rozrząd - no wszystko.... |
_________________ Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje... |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |14 Lut 2017|, 2017 19:16
|
|
|
Odepnij EBJ .. czy coś się zmieni . Zobacz czy przepustnica zamknięta . Wtryski mogły się zapiec temu leją ale żeby miał obroty to i powietrza potrzebuje . Kolektor ma jedną nakrętkę poza śrubami na taki oring uszczelniajacy ale żeby od tego dostał 1800 obr to nie sądzę . Sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie - może za wysokie to wtryski leją . EGR- zatkać . aczkolwiek . nim idą spaliny bez tlenu to nie podniesie obrotów a wręcz zgaśnie . Może TPS padł . Pomierzyć trza obadać . Może EBJ zakleszczył się . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |14 Lut 2017|, 2017 19:29
|
|
|
Julek, masz absolutną rację, tylko mnie już trafia, stąd staram się dociec co i jak, bo rok już mija, aż wnętrze pokrył nalot brzydki
gufer-posepny napisał/a: | Odepnij EBJ .. czy coś się zmieni | gaśnie.
gufer-posepny napisał/a: | Sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie - może za wysokie to wtryski leją | regulator jest nowy, więc jak to? Prędzej stawiałbym na to: gufer-posepny napisał/a: | Wtryski mogły się zapiec temu leją | . Wlać coś do czyszczenia?
gufer-posepny napisał/a: | EGR- zatkać | zaślepili.
gufer-posepny napisał/a: | Może TPS padł | tak sam z siebie? To nie to..
gufer-posepny napisał/a: | Może EBJ zakleszczył się | rozebrałem, wyczyściłem i wszystko tam bez oporu chodzi.
Jest ktoś z Poznania, okolic, który mi podłączy OBD i naprowadzi? Bo faktycznie takie szukanie, to jest do niczego... |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
PiotrekGran
730 563 952
Auto: 3x24v
Wiek: 31 Dołączył: 20 Lut 2012 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: |14 Lut 2017|, 2017 19:38
|
|
|
OBD |
_________________ Po co mieć jednego Forda, skoro można mieć trzy |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |14 Lut 2017|, 2017 19:40
|
|
|
bardzo do niczego jak chce OBD podpinac |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
YaKuZ
MK1 ONLY?
Auto: Nie Volvo :P
Wiek: 35 Dołączył: 13 Maj 2007 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |14 Lut 2017|, 2017 19:51
|
|
|
Jaroz nie kombinuj , rob jak chlopaki mowia. A ebjota podmien chociazby na inny i sprawdz. Wezyk pod kolektorem ? Dla mnie lewizna jakas. |
_________________ VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |14 Lut 2017|, 2017 19:54
|
|
|
odpiac wszystkie czujniki poza wałem i edisem i odpalić
i sprawdzić błędy |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |14 Lut 2017|, 2017 20:58
|
|
|
YaKuZ, podmień? Nie mam skąd. Zamiennik 200zł On dotąd działał doskonale
YaKuZ napisał/a: | Wezyk pod kolektorem ? | Wszystkie nowe
VIK, ale co mi to da? Skoro odepnę, to wyskoczy jako błąd. Więc co mi po tym? Dobrze myślę? |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |14 Lut 2017|, 2017 22:19
|
|
|
Ja nie wiem, nie znam się, tak se pi...lę tylko |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
|