$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - przyduszanie / wypadanie zapłonu?
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
przyduszanie / wypadanie zapłonu?
Autor Wiadomość
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |18 Lip 2016|, 2016 07:58   

Grześ napisał/a:
trzypion napisał/a:
Nie masz w MK1 MAF

Nieprawda. Silniki 2,9 bez kata miały MAFy dwa klapkowe. A Julek dał to co trzeba, czyli czujnik ciśnienia absolutnego, czyli MAP (jak Pressure). Najlepszy dowód, że działa ...

EKHM... klapki to nie MAF (Mass AirFlow, Czujnik masowy powietrza), to czujnik natężenia strumienia, ale nie masowy.

Czujnik ciśnienia absolutnego to AAP (Atmospheric Absolute Pressure), aczkolwiek róznica między MAP a AAF jest w nazwie głównie.
A swoją drogą to chyba od razu sugerowałem, że MAP lezy ;)


Grześ napisał/a:
I jeszcze jedno. Sondę można sobie łatwo przetestować np. zapalniczką.

I kuchenką gazową ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |18 Lip 2016|, 2016 08:56   

trzypion napisał/a:
EKHM... klapki to nie MAF (Mass AirFlow, Czujnik masowy powietrza), to czujnik natężenia strumienia, ale nie masowy.


Ale też masę mierzy ... bo jak powietrze bardziej rozrzeczone, to mniej wychyby, w próżni to już nic a nic :-D !

trzypion napisał/a:
AAP (Atmospheric Absolute Pressure)


Ambient Air Pressure ??? Bo Manifold Air Pressure to też mierzy absolutne ... Nieważne, ważne że działa. A te nazwy też czasem pokopane ...
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |18 Lip 2016|, 2016 12:30   

akurat 12 v to ma mapa i nie ma :P
to znaczy jest ale jakby go nie było
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |18 Lip 2016|, 2016 12:57   

U mnie podczas awarii MAPa nie dało się auta używać, więc EEC IV raczej go używa ;)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |18 Lip 2016|, 2016 22:03   

U mnie to samo. Znaczy, na gazie jeszcze jako-tako jechał, na benie kompletnie nie chciał.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |19 Lip 2016|, 2016 07:36   

trzypion napisał/a:
U mnie to samo. Znaczy, na gazie jeszcze jako-tako jechał, na benie kompletnie nie chciał.


Czasami pomaga wyjęcie wtyczki - wtedy ECU może próbować w trybie awaryjnym coś zrobić. Jak wypięcie MAFa w Cossie - jedzie, ale marnie i szarpie ASB.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |20 Lip 2016|, 2016 07:12   

każdy normalny map działa na zasadzie im więcej podciśnienia tym jego wskazania większe
a w przypadku 12v działy praktycznie abo nie ma albo jest
to znaczy chyba 3,5 v daje na stałe jak mi świta
To co to za map ?
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |20 Lip 2016|, 2016 07:16   

Wypięcie MAPa, faktycznie może pomóc w dojechaniu do domu w razie awarii,
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 10:56   

Grześ napisał/a:
grzałki biorą 1/3 mocy
eec4 być może się nie połapie, ale oporność ( a więc i moc ) grzałek to też istotny parametr. Spotkałem się z przypadkiem, gdzie źle dobrana sonda ( inna moc grzałki ) powodowała spore problemy.

[ Dodano: |22 Lip 2016|, 2016 10:57 ]
pepi napisał/a:
a w przypadku 12v działy praktycznie abo nie ma albo jest
to znaczy chyba 3,5 v daje na stałe jak mi świta
no nie - bo to nie jest map-sensor napięciowy, tylko częstotliwościowy.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
flisbudwb 
Alter ego - KubusWariat


Auto: Sierra N9C
Dołączył: 19 Sty 2015
Skąd: Skierniewice
Wysłany: |3 Gru 2016|, 2016 16:08   

Julek i jak, znalazłeś rozwiązanie problemu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group