$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - A4ld 94' problem z overdrive
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
A4ld 94' problem z overdrive
Autor Wiadomość
gumeleon 
gumeleon


Auto: '93 2.0 asb sedan +lpg
Dołączył: 13 Lis 2014
Skąd: Lublin
Wysłany: |16 Lis 2016|, 2016 12:31   A4ld 94' problem z overdrive

A więc przekopując forum dowiedziałem się że jeden z ez w skrzyni jest do sterowania 3,4 bieg, drugi od overdrive właśnie a samo zapięcie overdrive ma miejsce w konwerterze na 3 po osiągnięciu jakiejś tam prędkości lub 4 biegu (jeżeli mylę się to poprawcie mnie), zawory same w sobie działają były wyjęte i sprawdzone.
Przechodząc do sedna jadąc na 3 gdy overdrive ( czuć i widać) jest zapięty i przychodzi do hamowania auto szarpie jak przy hamowaniu manułalem bez wciśniętego sprzęgła aż przy samym zatrzymaniu odpuszcza i teraz tak skoro ovd jest starowany ez to DLACZEGO po odpięciu wiązki skrzyni od auta ovd działa jak z podpiętą wiązką???
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |16 Lis 2016|, 2016 12:34   

Bo EZ jest zacięty w pozycji 'otwarte'?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
gumeleon 
gumeleon


Auto: '93 2.0 asb sedan +lpg
Dołączył: 13 Lis 2014
Skąd: Lublin
Wysłany: |16 Lis 2016|, 2016 23:51   

No ok a czy wtedy nie było by ovd na 1 i 2? bo niema.
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |17 Lis 2016|, 2016 01:46   

Zaraz, zaraz. Overdrive czyli nadbieg to właśnie czwórka. A Ty piszesz prawdopodobnie o lockupie, czyli jakby spięciu napędu "na sztywno". Jeżeli coś trzyma napęd do może nie koniecznie lockup. Ale niech się wypowiedzą automaciarze...
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |17 Lis 2016|, 2016 08:06   

a mozna to napisac bardziej zrozumiale? bo zdaje sie,ze kolega myli lock up z czwórka i jeszcze kilka innych rzeczy
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |17 Lis 2016|, 2016 09:01   

Z tego co się orientuję, to overdrive to właśnie czwórka jak Aro napisał i tym steruje jeden zawór, drugi zapina lockup czyli spięcie "na sztywno" konwertera.
Jak masz hamowanie na wszystkich biegach z odpiętą wiązką i zawsze to może EZ lockup, a może konwerter coś nie tego, a może zablokowany EZ od 4/overdrive powoduje takie cuda.
Moim zdaniem 3 powyższe do diagnozy poprzez podmiankę, proponuję zacząć od łatwiej dostępnych czyli EZ-ów.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |17 Lis 2016|, 2016 09:08   

zeby wymienic EZ trzeba sciagac płytę głowną,wiec takie proste to nie jest
poza tym EZ sterują tłoczkami w płycie głownej,ktore tez mogły sie przyblokowac
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |17 Lis 2016|, 2016 10:16   

Moim zdaniem łatwiej zdjęć i założyć miskę, niż skrzynię ;)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Maross 



Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 18 Lis 2010
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: |17 Lis 2016|, 2016 10:19   

kat, bo Ty przeglądałeś materiały , w tym pdfie ode mnie jest demontaż płyty i elektrozaworów nie?
może by koledze podesłać ?
_________________
Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398
 
 
gumeleon 
gumeleon


Auto: '93 2.0 asb sedan +lpg
Dołączył: 13 Lis 2014
Skąd: Lublin
Wysłany: |17 Lis 2016|, 2016 10:24   

Oj krw.. chodzi o lockupa oczywiście, zaspany byłem jak pisałem :)
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |17 Lis 2016|, 2016 10:30   

Mam zupelnie inne materiały do A4LD gdzie są zdjecia i rozpiska dokładna,cała dokumentacja techniczna do A4LD
Te od ciebie mają tylko opis działania itp.

Moze probować sciagnąc płytę głowną i sprawdzic jak zachowują sie faktycznie EZ i tłoczki,przy okazji zaopatrzyc sie w duzą doze cierpliwosci,aparat do dokumentacji i w uszczelki płyty głownej,bo na bank są do wymiany

Jakby co to mam zdjecia z rozbiórki plyty głównej ze wskazaniem gdzie są kuleczki,zaworki sprezynkowe,zaslepki i kliniki.

EZ mozna wyczyscic,raczej nierozbieralne.
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
gumeleon 
gumeleon


Auto: '93 2.0 asb sedan +lpg
Dołączył: 13 Lis 2014
Skąd: Lublin
Wysłany: |17 Lis 2016|, 2016 10:39   

Lockup jest na 3 biegu z wiązka czy bez a zawory były zdjęte i sprawdzone nawet dmuchałem powietrzem i sterowałem i działały. Rozcinałem kiedyś konwerter ale już nie pamiętam jak to w środki wyglądało, może wewnątrz coś się blokuje.
 
 
Maross 



Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 18 Lis 2010
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: |17 Lis 2016|, 2016 14:30   

kat napisał/a:
Mam zupelnie inne materiały do A4LD gdzie są zdjecia i rozpiska dokładna,cała dokumentacja techniczna do A4LD
Te od ciebie mają tylko opis działania itp.

w tym drugim co ci podesłałem zdjęcia i opis napraw są ,wystarczy , że klikniesz plik pod tytułem indeks skopiowany do folderu na kompa ;)
_________________
Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |17 Lis 2016|, 2016 19:00   

Jak coś, to też mam.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
1Bodzio 



Auto: 2002 chrysler 300m 3,5 V6 LPG
Pomógł: 25 razy
Wiek: 64
Dołączył: 17 Kwi 2006
Skąd: Sobótka
Wysłany: |18 Lis 2016|, 2016 21:21   

Patrząc na rocznik auta (profil, avatar) wygląda że jest to skrzynia A4Lde , która posiada odśrodkowy regulator ciśnienia. Z opisu zachowania się auta ( odpuszczenie lock up po znacznym zwolnieniu prędkości ) obstawiałbym zacinający się regulator ciśnienia.
_________________
Pozdrawiam 1Bodzio
Auto DWR 73356
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group