$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Różnice we wtryskiwaczach i ECU pomiędzy 2,4 a 2,9 12V
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Różnice we wtryskiwaczach i ECU pomiędzy 2,4 a 2,9 12V
Autor Wiadomość
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 10:37   

Grześ napisał/a:
Jak mierzysz na listwie w czasie pracy silnika, to musiałbyś dodać wartość podciśnienia - mierzyłeś to ?
wartości są podane z uwzględnieniem podciśnienia - stąd wartość z podpiętym podciśnieniem i bez niego.
Grześ napisał/a:
Bo w kolektorze jest ciśnienie atmosferyczne
a jak odepniesz wężyk od regulatora, to niby jakie będzie ? :) pomyśl :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 10:44   

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
Jak mierzysz na listwie w czasie pracy silnika, to musiałbyś dodać wartość podciśnienia - mierzyłeś to ?
wartości są podane z uwzględnieniem podciśnienia - stąd wartość z podpiętym podciśnieniem i bez niego.


Istotna jest TYLKO wartość różnicy ciśnienia na wtryskach. Podciśnienie w kolektorze jest bardzo zmienne, zależy np. od wielkości luzu na zaworach ;-)

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
Bo w kolektorze jest ciśnienie atmosferyczne
a jak odepniesz wężyk od regulatora, to niby jakie będzie ? :) pomyśl :)


Wiesz, ja dość dobrze znam układ wtryskowy ... I po zdjęciu wężyka przy wtryskach na 2,5 bara nagle zwiększy się ich wydatek o ok. 25% - i po co to robić ? A test regulatora ciśnienia (logiczny zresztą) jest w niemal każdej serwisówce.

BTW raz miałem przypadek, że mi ciśnienie skoczyło do 5-6 barów ! Przyblokowało regulator jakimś syfem, i przy dobrym ładowaniu właśnie tyle było. Dwa razy mi wężyki rozsadziło, takie z napisem do benzyny, max 10 barów ....
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 11:00   

Grześ napisał/a:
I po zdjęciu wężyka przy wtryskach na 2,5 bara nagle zwiększy się ich wydatek o ok. 25% - i po co to robić ?
aby zweryfikować poprawność ciśnienia oraz działanie regulatora. Nie masz z tym jeździć, tylko zrobić krótki pomiar/test - generalnie na tym polega diagnostyka.
Grześ napisał/a:
BTW raz miałem przypadek, że mi ciśnienie skoczyło do 5-6 barów !

to o ile Ci wzrosła wtedy wydajność ? :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 11:26   

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
BTW raz miałem przypadek, że mi ciśnienie skoczyło do 5-6 barów !

to o ile Ci wzrosła wtedy wydajność ? :)


Ano tak wzrosła, że ekspresowo do garażu zajechałem :-D !!!
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 12:21   

generalnie pytanie było o różnice we wtryskach między 2.4 a 2.9 - różnicy nie ma we wtryskiwaczach, jest natomiast w regulatorze ciśnienia.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 12:38   

Struna napisał/a:
generalnie pytanie było o różnice we wtryskach między 2.4 a 2.9 - różnicy nie ma we wtryskiwaczach, jest natomiast w regulatorze ciśnienia.


Obawiam się że nie ma różnicy w regulatorach ....
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 12:56   

ehh...
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 13:06   

Struna napisał/a:
ehh...


Nie wiem skąd masz te dane, ale ja w moim 2,9-12V miałem regulator 2,5 bara. Jeszcze nawet mam tą listwę wtryskową !

Dopiero w 4-zaworowych silnikach jak dali wtryskiwacze z 2 otworkami, podwyższyli ciśnienie do 3 barów - tak mam w Cossie. To już były wtryski "otworkowe", a nie iglicowe.

A jak jest w 2,4 - zajrzę wieczorkiem, jak syn przyjedzie.

I jeszcze jedno - we wtryskach Boscha tych iglicowych przy obniżaniu ciśnienia bardzo siadało rozpylanie - dlatego na nie wierzę, aby one pracowały na innym ciśnieniu niż katalogowe. I niby w 2,4 wyższe niż w 2,9 ??? Toż to nielogiczne ...

Ale jak napisałem - sprawdzę i będzie wiadomo.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 13:16   

Grześ napisał/a:
Nie wiem skąd masz te dane
przecież już napisałem skąd...
Grześ napisał/a:
I niby w 2,4 wyższe niż w 2,9 ???
może obejrzyj załącznik uważnie... nie wiem gdzie Ty widzisz takie dane...
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 13:22   

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
I niby w 2,4 wyższe niż w 2,9 ???
może obejrzyj załącznik uważnie... nie wiem gdzie Ty widzisz takie dane...


2,9 12V miał na 100% 2,5 bara. Przecie napisałem, że taki miałem, 300 tys km nim zrobiłem, 2 komplety wtrysków wymieniłem ... Wtedy zrobiłem ten tester ...
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 14:05   

ok - odpadam.
Podałem dane jakie posiadam.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 15:01   

Pomyśl. Podciśnienie można na chwilę odpiąć....
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 18:57   

Jak dla was podciśnienie w kolektorze jest cały czas takie samo to ten temat należy posprzątać albo wywalić bo jeszcze ktoś pomyśli że tak ma być .

Wepnijcie sobie manometr BOOST/VACUM dla turbo albo samo VACUM bo na tym forum benzyny z turbo nie będzie a w VM-mach to już wszystkich turbo zdechło pewnie .

Opcjonalnie spróbujcie sobie hamować przy pedale w podłodze jak nie będziecie mieli wspomagania z VACUM właśnie .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 20:49   

Struna napisał/a:
ok - odpadam.
Podałem dane jakie posiadam.


A ja niestety trochę pomieszałem ... Ale sprawdziłem listwę z 2,4 (w aucie) i z 2,9 tą nową, czyli wersja z katalizatorem.

Obie mają regulator 3,0 bara - tak na nich pisze ...

I kto wie, może i zawodna pamięć przekłamała mi, co miałem w starym 2,9 12V - ale on był bez kata. Głowy nie dam, może jeszcze mi się przyda ;-) !

[ Dodano: |3 Lis 2016|, 2016 20:53 ]
gufer-posepny napisał/a:
Jak dla was podciśnienie w kolektorze jest cały czas takie samo to ten temat należy posprzątać


Tego nikt nie napisał. Że jest zmienne - wiadomo, ale różne silniki mają różne podciśnienie, najwyższe zazwyczaj przy 2-3 krpm, ale bez obciążenia.

Najważniejsze, aby wtryskiwacze pracowały przy stałych parametrach, chyba że ECU to koryguje (np. wiele modeli VW tak ma).

A co do danych z różnych źródeł ... czasem są błędy, dlatego spojrzałem do 2,4 od syna - jest 3,0 bara. Ale za te jak mi się wydawało 2,5 w 2,9 12V bez kata - głowy nie mam. Wtrysków też chyba już nie znajdę ... to już 12 lat jak poszedł.

[ Dodano: |4 Lis 2016|, 2016 07:43 ]
Znalazłem kilka starych wtryskiwaczy ....

Stary 2,9 12V bez katalizatora : 0 280 150 229 - nie mam danych ...

Nowszy 2,9, listwa alu - 0 280 150 750

I jeszcze takie mam w starym pudełku : 0 280 150 727 - tu podają 2,28 bara ...

To wszystko ma jak nic 20+ lat ...
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group