Odczytywanie kodów błędów ABS scorpio mk I |
Autor |
Wiadomość |
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |26 Cze 2016|, 2016 01:38
|
|
|
Trzeba by się przyjrzeć lewemu tylnemu czujnikowi i kabelkowi. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |26 Cze 2016|, 2016 08:07
|
|
|
pablo19 napisał/a: | Trzeba by się przyjrzeć lewemu tylnemu czujnikowi i kabelkowi. |
No to ja zasugeruję (doświadczenia z czasów jeszcze MK1) użycie omomierze i ew. oscyloskopu ... Jak to tylny, to pod kanapą jest złącze i tam najłatwiej pomierzyć. Rezystancja ok. 900-1100 Omów oidp, sygnał na oscyloskopie powyżej 1 V przy takim spokojnym kręceniu kołem 1 obr/sek - ale tego niestety dokładnie nie pamiętam. Było gdzieś w sieci, a i chyba na tym forum też. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
wodzu-4
Auto: '96 2.3 ASB sedan/'94 2.0 sedan
Dołączył: 12 Lut 2014 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: |26 Cze 2016|, 2016 10:18
|
|
|
No domyślam się ze trzeba dokładnie sprawdzić te czujnik (wiem o złączu po tylną kanapa i kiedyś nawet tam sprawdzałem - ale dawno przy innej awarii i wtedy było OK)
Ale jak mam rozumieć pozostałe kody błędów a zwłaszcza te których nie ma w opisach czyli 1-7 i 6-2 ??
Jutro zabieram się za sprawdzanie wiec napisze co wyszło z obliczeń |
_________________ '94 2.0 sedan
'96 2.3 ASB sedan |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |7 Paź 2016|, 2016 11:13
|
|
|
trzypion napisał/a: | Czyli w wypadku Mk1 styk 23 na złączu do masy, właczyć zapłon i powinien wymrugać co go boli. |
Ten styk wewnątrz modułu niestety nie jest do niczego podłączony - w MK1 nie ma kodów migowych niestety. Niedawno jeden taki wybebeszyłem.
Czujniki to najlepiej oscyloskopem w czasie jazdy sprawdzić. Wszystko wtedy wyjdzie - ja do tego użyłem niesprawnego modułu, na zewnątrz 4 kabelki + masa, i pomiar w czasie jazdy. Wyszedł zanikający sygnał na LP. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
|