$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Zamiana ASB na skrzynię manualną
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamiana ASB na skrzynię manualną
Autor Wiadomość
Oli
[Usunięty]

Wysłany: |18 Wrz 2005|, 2005 01:43   Zamiana ASB na skrzynię manualną

W dziale FAQ nie ma konkretnych informacji jakie części potrzebne są do "przeszczepu" z ASB na manuala... Po zebraniu informacji (czssami sprzecznych - chęć nabicia w butelkę klienta) dokonałem zamiany ( własnymi rękoma :D ) i myślę, że warto to opisać i wwalić da FAQ - dla innych, chętnych "amatorów chirurgów" tej operacji.

POTRZEBNE CZĘŚCI/ELEMENTY DO MONTAŻU SKRZYNI MANUALNEJ - N9

1. Skrzynia (z łącznikiem wału napędowego, drążkiem biegów, czujnikiem świateł wstecznych, prądniczką prędkościomierza)
2. Koło zamachowe
3. Przegroda - blacha między silnikiem a skrzynią.
4. Łapa skrzyni (symetryczna - od ASB nie podejdzie - jest niesymetryczna względem śruby mocującej poduszkę)
5. Uchwyt (ruchomy-blaszka z 2 wgrzanyni śrubami -do mocowania łapy skrzyni do podwozia - 1 ruchoma jest w ASB - 2 jest stała - więc ruchomą trzeba wykombinować
6. Sprzęgło (tarcza sprzęgłowa, wycisk sprzęgła, łożysko oporowe, łapa )
7. Linka sprzęgła.
8. Pedały - hamulca i sprzęgła (ze sprawnym samonapimnaczem :D )
9. Łożysko igiełkowe (wałka sprzęgłowego - "wbijane" do wału)
10. Wał napędowy (kpl. - z łącznikiem gumowym do łącznika skrzyni biegów)
11. Ramka ze "skórką" drążka zmiany biegów (ramka od ASB po obcięciu górnej części :D - skórkę - kupić lub uszyć)
12. Oil przekładniowy - najlepiej FORDA

*** (Różne zakłady, sklepy dodawały jeszcze - rozrusznik, przeciwwaga wału :!: nie wiem co to jest i jeszcze kilka innych pierdół... zbędnych)

A TERAZ JAK TO PO KOLEI ZROBIĆ

Najlepiej dysponoeać podnośnikiem :mrgreen: albo chociaż kanałem :D ja to robiłem na 2 lewarkach - w garażu bez kanału...

1. Odłączyć akumulator, podnieść przód scorpionka na lewarkach ( podłożyć dla zabezpieczenia kilka pustaków :D :idea: )

1. Odkręcić blachę (pokrywę cieplną? - 8 śrub "kapsli" klucz 24)
2. Odkręcić sondy ( lub tylko odpiąć - uwaga przy wyjmowaniu)
3. Odkręcić dwururkę (2 x 2 śruby - klucz 13), katalizator ( jeśli jest - 2 nakrętki - klucz 13) tłumik dźwięków i tłumik końcowy.
4. Odkręcić rozrusznik (2 śrubki - klucz 13)
5. Odkręcić wał od dyfra (4 śruby - klucz 13)
6. Odkręcić podporę wału (2 śruby - klucz 13)
7. Odkręcić wał od łącznika skrzyni (3 śruby - klucz 13 - zostawić łącznik w skrzyni - aby zapobiedz wyciekowi oleju)
8. Odkręcić i opuścić stabilizator ( 2 x 2 śryby - klucz 13)
9. Odłączyć kabelki od skrzyni :D ( prądniczka, czujnik św. wstecznych itp.)
10. Odkręcić nakrętki łapy szkrzyni 2 szt. ( pozostawić na 2 szt.)
11. Zdemontować (gałkę z drążka), zdjąć rankę z konsoli środkowej,odpiąć podświetlenie "ramki biegów" odkręcić wygłuszenie.
12. Odkręcić skrzynię od silnika (6 śrub - klucz 13)
13. Odkręcić pozostałe 2 nakrętki "13" łapy skrzyni i delikatnie cofnąć skrzynię do tyłu - wskazane uniesienie na podnośniku albo trzymanie na kolanach....
14. Odkręcić/rozdzielić konwerter od koła zamachowego.
15. Wyjąc śkrzynię.
16. Odkręcić koło zamachowe od kołnierza wału (5 śrub - klucz 13)

* Zapalić szluga (albo 2, wypić kawkę lub browca :D )

17. Odkręcić pedał hamulca (wcześniej demontując wyłącznik świateł STOP)

NO I CZAS WKŁADAĆ MANUALA

1. Skrzynię uzbroić (założyć łapę i łozysko oporowe, łapę "niesymetryczną" skrzyni z poduszką) tuleje prowadzące wyjąć z ASB i włozyć w otwory w bloku silnika.
2. Wbić łozyśko igiełkowe wazłka sprzęgłowego w wał (młotkiem gumowym)
3. Zamocować uchwyt łapy skrzyni (blaszka z 2 śrubami - w "wycięcia w podwoziu przystosowane do tego mocowania)
4. Przykręcić koło zamachowe ( 5 śrub - klucz 13)
5. Założyć przegrodę z blachy (dzielącą silnik/skrzynię - na tuleje prowadzące)
6. Założyć tarczę sprzęgłową i przykręcić docisk sprzęgła ( przed dokręceniem docisku - wycentrować tarczę sprzęgłową :!: najlepiej mieć "stary" wałek sprzęgłowy- po dokręceniu docisku i niewycentrowaniu tarczy mogą i są problemy z włożeniem skrzyni)
7. Założyć skrzynię (wprowadzić wałek sprzęgłowy w łożysko igoiełkowe wału przez sprzęgło i docisk) "przyłapać" łapę skrzyni (2 nakrętki - klucz- 13)
8. Dokręcić skrzynię do silnika ( 6 śrub - klucz 13)
9. Dokręcić łapę (2 nakrętki "przyłapane wcześniej + 2 kolejne)
10. Zamocować wał napędowy ( przykręcić do dyfra 4 sruby "13", przykręcić do łącznika skrzyni, przykręcić podporę wału - 2 śruby - klucz -13)
11. Przykręcić rozrusznik i podłączyć
12. Podłączyć czujnik świateł STOP oraz prądniczkę licznika
13. Zamontować Tłumiki (końcowy, dźwięków, katalizator i dwururkę)
14. Zamontować blachę/osłonę cieplną.
15. Podłączyć/wkręcić sondy.
16. Zamontować pedały hamulca i sprzęgła ( 4 śruby - klucz 13)
17. Założyć linkę sprzęgła (na łapę sprzęgła - potem na pedał/samonapinacz, odpychając go ku górze)
18. Założyć drążeg zmiany biegów( przykręcić śrubami - 3 x HMMM gwiazdka TOP 40?)
19. Przykręcić ramkę (tworzywo) mocującą gumę wygłuszjącą - 4 wkręty - krzyżak
20. Założyć gumę wygłuszającą.
21. Założyć ramkę ze "skórką" na drążek ( albo i nie) :D
22. Zalać oleum do skrzyni :!:
23. Zmostkować coś w przekaźnikach ( nie jestem elektrykiem i nie wiem co - kumpel mi to zmostkował) może któryś z userów powie co ...

Odpalić, i w rurę... :mrgreen: szerokiej drogi i braku problemów jak przy ASB - aczkolwiek mniejszy komfort :cry:

Może coś pominąłem albo nie dopisałem ( pije browarka i jest późno - 1.40 w nocy) więc z góry przepraszam...

Consulting by VIK, (K-pax części z W -wy - OSZUŚCI I NACIĄGACZE, NIE POLECAM), oraz mój kolega Janusz, z którym to wykonywałem (posiadacz aktualnie 2 scorpionków 2,4, 2,9 a wcześniej 2,0, 2,5TD i jeszcze jakiegoś.... bardzo, bardzo kumaty i znający sie koleś aczkolwiek nie mający dostępu do internetu :cry: )
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |18 Wrz 2005|, 2005 01:47   

Oli... super opis ! :)
Przenoszę do FAQ.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |18 Wrz 2005|, 2005 10:28   

Mniejszy komfort :?: :mrgreen: Toż teraz sam decydujesz o nim, i albo 4ka przy 60/h, albo na dwójce do czerwoności, TO JEST KOMFORT, a nie ubezwłasnowolnienie i ryzyko niewrócenia do domu (wszystkie biegi na raz raczej nie padają). Cieszę się, że mogłem pomóc.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
COSSY
[Usunięty]

Wysłany: |18 Wrz 2005|, 2005 12:39   

Ten opis nie tyczy sie jednak do wieloryba 24V :( :(
Ciekawe, czy ktoś ma patent przerobienia Coswortha '95 na manuala?
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |19 Wrz 2005|, 2005 07:50   

A dlaczego nie??
Potrzeba koło zamachowe od 2,9 12V i skrzynię MT 75 pod V6+wał i sprzęgło.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
COSSY
[Usunięty]

Wysłany: |19 Wrz 2005|, 2005 12:35   

Twoja metoda to zrobisz tylko przekladke w starym Cosworcie a nie w nowym :lol: :lol:
 
 
bOOmbeeL
[Usunięty]

Wysłany: |19 Wrz 2005|, 2005 12:49   

VIK napisał/a:
A dlaczego nie??
Potrzeba koło zamachowe od 2,9 12V i skrzynię MT 75 pod V6+wał i sprzęgło.


na N9 tez daje rade :)
ja mam takiego.
a kolo zamachowe niestety nie wiem od czego wlozone.
ale ładnie pod Cossim N9-tka sie spisuje :wink:
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |19 Wrz 2005|, 2005 12:55   

ja tam bym wolał mt-75
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
COSSY
[Usunięty]

Wysłany: |19 Wrz 2005|, 2005 13:20   

Czekaj tylko Struna jak tylko przekroczysz 30-ke :lol: :lol:
Wtedy wrocisz do tego posta z zamilowaniem :lol:
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |19 Wrz 2005|, 2005 13:26   

wiesz to wcale nie tak daleko już - ale nie raz wspominałem że póki co na automata u mnie za wcześnie - lubie jeździć automatem ale lubię też dać w palnik czasem a szkoda na to automacika - przyjdzie i czas na mnie ze mi się odniechce wachlowac gałką :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Oli
[Usunięty]

Wysłany: |19 Wrz 2005|, 2005 14:06   

mt-75 wychodziło dużo drożej, no i jakoś było cienko z dostepnością... poza tym nie lubię wstecznego do tyłu :D
A co do montażu - prawie ta sama bajka :)

[ Dodano: 2005-09-19, 14:07 ]
A w rurę to teraz można dać - co prawda Struna to prawda :)

[ Dodano: 2005-09-19, 14:08 ]
PS. co to jest - oczekuje na akceptację?
 
 
Pershing 



Auto: .
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Radom
Wysłany: |19 Wrz 2005|, 2005 14:18   

Juz Cie zaakceptowalem :)
PS. Mam nadzieje ze skrzynka dobrze chodzi bo jak nie to pojade i goscia o głowe skroce :P
 
 
 
JXEX
[Usunięty]

Wysłany: |8 Paź 2005|, 2005 13:15   

Male uzupelnienie: kabelki do zmostkowania (nie pamietam kolorow) to zabezpieczenie aby automat nie odpalil w pozycji innej niz N lub P bez zmostkowania nie zaskoczy rozrusznik.
Zmiana skrzyni w V6 jest rowniez proste wymaga skrzyni z odpowiednim kolniezem - wyzsza gorna czesc kolnieza. To tyle uzupelnienia, zycze powodzenia i calkiem niezly opis. Pozdrawiam.
 
 
heavy
[Usunięty]

Wysłany: |9 Lis 2005|, 2005 12:22   

ok, a jak szacujecie koszty przekładki? Oczywiście mniej więcej...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group