$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Luzy na maglownicy.
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Luzy na maglownicy.
Autor Wiadomość
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 09:31   Luzy na maglownicy.

Mam duży luz na listwie maglownicy po lewej stronie. Drążek OK, końcówka OK, wycieków brak. Rozumiem, że tam jest jakaś tulejka co się wyrobiła i pozostaje tylko regeneracja ?
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 09:45   

Sprawdź czy ten luz występuje w pionie. Czytałeś TE tematy?
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 12:04   Re: Luzy na maglownicy.

Larix napisał/a:
Mam duży luz na listwie maglownicy po lewej stronie. Drążek OK, końcówka OK, wycieków brak. Rozumiem, że tam jest jakaś tulejka co się wyrobiła i pozostaje tylko regeneracja ?


To nie tulejka.

Najpierw trzeba podejrzeć, czy listwa się nie wyrobiła w położeniu "na wprost". Czyli skręt max w lewo i podglądamy po zdjęciu osłony.

W MK3 da się nieco skorygować luz, o ile listwa nie jest wyrobiona na środku - od góry masz taką jakby wielką plastikową śrubę, na klucz 17. Dobrą nasadką 6-kątną (nie 12-kątną !!!) można toto nieco dokręcić. Jak nie da się ruszyć, trzeba lekko oskrobać, teoretycznie jest w 2 miejscach zapunktowana. I tak dokręcamy, aby w całym zakresie ruchu kierownicy nie było zbyt dużego oporu.

Ja we wszystkich trzech jakie miałem - nieco dokręcałem, tam się zużywa taki plastikowy docisk. Ale jak masz zużytą listwę, to niewiele zrobisz. Ew. można kierownicę o 1/6 obrotu przestawić i drążki doregulować. Ale to trochę nieeleganckie, choć jedną taką widziałem.

No i czy nie ma korozji na listwie - zdarza się przy nieszczelnych osłonach. I listwy nie da się w żaden sposób regenerować.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
masa300789 


Auto: Mondeo 2,5 v6
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Skąd: Prudnik
Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 18:29   

Zerknij w pierwszej kollejnsci na ta srube regulacyjna ,kiedys tez borykalem sie z problemem luzu w pionie i winna okazala sie ta sruba =jakims cudem lekko sie przestawila .Z tym ze ja do tego doszedlem po wymanie magla i dokladnych ogledzinach w piwnicy :) .Po ustawieniu na znakach wszystko okazalo sie sprawne.
_________________
Pozdrawiam Robert
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 18:47   

masa300789 napisał/a:
Po ustawieniu na znakach


To pewnie były ślady zapunktowania - teoretycznie nie powinna się ta śruba obrócić. A czasem ten odlew alu tak skoroduje, że niestety obrócenie nie jest możliwe.

Ale spróbować warto.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 21:48   

Ale ja mam Mk1. Tam nie ma śruby regulacyjnej. Co do sprawdzenia czy nie wyrobiła się w jednym położeniu to zobaczę.
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 17:50   

Larix napisał/a:
Ale ja mam Mk1. Tam nie ma śruby regulacyjnej. Co do sprawdzenia czy nie wyrobiła się w jednym położeniu to zobaczę.


Racja, śruby nie ma ... ale kro broni podłożyć cienką podkładkę, np. z blaszki od aluminiowych tacek do grillowania ????

Musisz to przetestować. Tam jest taki tłoczek, dociskany sprężyną, niezbyt mocną. I jak się wyrobił ten plastik na końcu tłoczka, to trza coś podłożyć i tyle. Typowo 0,2 do 0,3 mm.

Już w dwóch tak robiłem ... Najlepiej popróbować tak, aby kierownica "wracała".
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 20:44   

O którym tłoczku piszesz?
Gdzie dawałeś ten podkładkowy patent?
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 09:42   

pablo19 napisał/a:
O którym tłoczku piszesz?


Tym co dociska listwę do zębatki ... Jest pod tą pokrywką (2xM6) tak gdzie w nowszych jest ta duża śruba ma klucz 17.

pablo19 napisał/a:
Gdzie dawałeś ten podkładkowy patent?


No między pokrywkę a tłoczek rzecz jasna. Żeby nieco głębiej wszedł, i skasować luz ...

Pablo, nigdy tego nie rozbierałeś ???
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 11:10   

Nie miałem potrzeby, bo zawsze jakiś sprawny magiel był pod ręką ;) :) , ale pewnie będzie kiedyś trzeba rozebrać :)
Dzięki za dokładna informację :)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |24 Lip 2016|, 2016 16:46   

No dobra . Która to pokrywka ? Ten kapsel naprzeciwko wałka kolumny kierownicy czy gdzie indziej ?
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
ut99 



Auto: '92 2.9v6 Hatchback
Wiek: 47
Dołączył: 22 Paź 2006
Skąd: b-stok/Zabłudów
Wysłany: |24 Lip 2016|, 2016 19:47   

Larix napisał/a:
Ten kapsel naprzeciwko

to ten kapsel.
Te luzy to raczej na frezach a nie z racji słabego docisku "tłoczka"
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |24 Lip 2016|, 2016 20:20   

ut99 napisał/a:
Te luzy to raczej na frezach a nie z racji słabego docisku "tłoczka"


Wizjoner jaki cy cuś ??? ;-)

A tak na poważnie - w każdej maglownicy jaką miałem - dokręcałem. I w każdej pomagało. Pomagało - co nie oznacza całkowitego skasowania luzu, ale to logiczne.

A zużycie zębatki i listwy - zazwyczaj jest wtedy, gdy woda podejdzie. Jak jest dobre smarowanie, i pompa wspomagania działa jak należy, to te elementy zużywają się naprawdę powoli. A najbardziej je niszczą ... niewyważone przednie koła !!! Jak ktoś dba, to spokojnie do pół miliona pojeździ.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina

Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 10:23   

Grześ napisał/a:
niewyważone przednie koła !!!
i bijące tarcze
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 10:35   

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
niewyważone przednie koła !!!
i bijące tarcze


Dokładnie, choć to tylko przy hamowaniu. Tyle że siły większe mogą być.

Jedną taką maglownicę widziałem, miała chyba z 20% zębów wytarte ! Jakiś palant przestawił kierownicę o 1/6 obrotu i doregulował drążkami, żeby luzu na wprost nie było ... Cóż, można i tak, i auto szybko sprzedać ... Ja to nawet po 400 tys km aż tak wyrobionej nie miałem - jedynie w MK1 poszły uszczelnienia.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group