$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Strasznie niskie obroty
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Strasznie niskie obroty
Autor Wiadomość
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 14:39   

Grześ napisał/a:
Mnie interesuje poprawna i niezawodna praca silnika
bardzo dobrze, jednak porada o ustawieniu tak dużej przerwy jest trochę słaba - samemu, na swoim "podwórku" to sobie można eksperymentować.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 14:43   

Struna napisał/a:
tak dużej przerwy


Duża to jest powyżej 1,1 mm ... Niestety w tym konkretnym silniku poniżej 0,9 mm (szczególnie na gazie) na biegu jałowym wypadają zapłony. Taki jego urok. A przed zmianą świec miał na niektórych nawet pod 1,5 mm i nic się nie działo - te silniki mają naprawdę dobry układ zapłonowy, mimo że rozdzielaczowy. Tylko oryginalne kable szybko kruszały ...
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 15:46   

to ja mam zupełnie inne doświadczenia z tymi silnikami.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 21:02   

Struna napisał/a:
to ja mam zupełnie inne doświadczenia z tymi silnikami.


Cóż, ja tylko 458.000 km na MK1 ale 2,9. I teraz dopiero 20.000 z 2,4 V6. I widzę jednak pewne różnice między nimi, oczywiście na niekorzyść 2,4.

Oryginalny niemiecki opis mówi do 2,9 AGR22, odstęp 0,75.

Polskie tłumaczenie niemieckiego Etzolda mówi :

2,4 12V Kat - odstęp w zależności od modelu od 0,75 do nawet 1,1 !!!
Dla 2,9 12V - od 1,0 do 1,1. Cossy 1,0.

Generalnie wersje z katalizatorem zalecają większy odstęp.

Hmm, i komu tu wierzyć ??? ;-)
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 22:46   

TPS- zrobione ,
to dalej jedziemy z tematem , może MAP też ubity ?
dalej diagnostyka by się przydała , może coś z ciśnieniem paliwa . obejrzeć świece czy nadal mokre . może by zmierzyć kompresję ? bo zaraz z 12V zrobimy prom kosmiczny pewnie .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Kamil 


Auto: Ford Scorpio mk1 1989r 2.4 V6 Benzyna
Wiek: 28
Dołączył: 16 Lip 2016
Skąd: Włocławek/Lipno
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 23:50   

Nie zaglądałem dziś do świec, jutro wszystko sprawdzę, jaką mają przerwę, czy dalej są mokre

Cytat:
dalej diagnostyka by się przydała , może coś z ciśnieniem paliwa . obejrzeć świece czy nadal mokre . może by zmierzyć kompresję ? bo zaraz z 12V zrobimy prom kosmiczny pewnie .

Jeżeli dobrze zrozumiałem to zapytałeś o pomiar ciśnienia sprężania, był robiony pomiar. 5 świec - 10 barów, 1 - 11 barów

Cytat:
to dalej jedziemy z tematem , może MAP też ubity ?

Wszystko spisuje na kartkę, w poniedziałek/Wtorek jadę do znajomego na warsztat i będziemy działać.
_________________
Ford Scorpio mk1 1989r 2.4 V6 Benzyna
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |23 Lip 2016|, 2016 08:13   

gufer-posepny napisał/a:
to dalej jedziemy z tematem


Gufer .... Sondy jakie pierwsze. To one mówią, czy skład mieszanki jest jak należy i czy ECU reguluje. Żadne tam oglądanie świec itd.

Jak pisałem - spiszę Kamilowi co ja bym sprawdził, i w kolejności takiej, aby obserwacje były logiczne.

I nie tylko skład mieszanki ... Kto ostatnio sprawdzał szczotki w alternatorze ????? :-D

A na razie miłego weekendu !!!

[ Dodano: |23 Lip 2016|, 2016 08:15 ]
Kamil napisał/a:
jutro wszystko sprawdzę, jaką mają przerwę, czy dalej są mokre


Możesz, ale ja bym poczekał, aż będą miały co najmniej tysiąc km. I NIGDY nie kontroluj świec po pracy na zimno - wtedy będą okopcone. Zresztą w necie jest trochę o wizualnej ocenie świec.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |23 Lip 2016|, 2016 08:51   

bez nich też będzie jakoś regulował , ale tak z grubsza . a jak nei reguluje to niekoniecznie muszą być uszkodzone tylko coś uciekło tak daleko w kosmos że nie wie co z tematem zrobić .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |23 Lip 2016|, 2016 12:58   

gufer-posepny napisał/a:
bez nich też będzie jakoś regulował , ale tak z grubsza


Bez sond .... Ech Gufer, tylko wtedy, gdy ECU rozpozna że są padnięte. Ale gdy są "mułowate" lub dają już mniej prądu, to ECU wzbogaca mieszankę jak szalone. Zresztą - ktoś już o tym pisał. Z mojego doświadczenia - kontrola pracy sond to podstawa ...

Z ostatniej chwili - ten TPS z Rovera - za 15 zł + wysyłka - pasuje jak ulał. Napięcia identyczne jak na reanimowanym TPS Fordowskim :

przepustnica zamknięta : 0,54 V, max otwarta - 3,99 V.

Oidp na Fordowskim przed czyszczeniem na zamkniętej dawał ok. 0,65 do 0,75 V, zależnie od szybkości zamykania.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group