|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Strasznie niskie obroty |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 14:39
|
|
|
Grześ napisał/a: | Mnie interesuje poprawna i niezawodna praca silnika | bardzo dobrze, jednak porada o ustawieniu tak dużej przerwy jest trochę słaba - samemu, na swoim "podwórku" to sobie można eksperymentować. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 14:43
|
|
|
Struna napisał/a: | tak dużej przerwy |
Duża to jest powyżej 1,1 mm ... Niestety w tym konkretnym silniku poniżej 0,9 mm (szczególnie na gazie) na biegu jałowym wypadają zapłony. Taki jego urok. A przed zmianą świec miał na niektórych nawet pod 1,5 mm i nic się nie działo - te silniki mają naprawdę dobry układ zapłonowy, mimo że rozdzielaczowy. Tylko oryginalne kable szybko kruszały ... |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 15:46
|
|
|
to ja mam zupełnie inne doświadczenia z tymi silnikami. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 21:02
|
|
|
Struna napisał/a: | to ja mam zupełnie inne doświadczenia z tymi silnikami. |
Cóż, ja tylko 458.000 km na MK1 ale 2,9. I teraz dopiero 20.000 z 2,4 V6. I widzę jednak pewne różnice między nimi, oczywiście na niekorzyść 2,4.
Oryginalny niemiecki opis mówi do 2,9 AGR22, odstęp 0,75.
Polskie tłumaczenie niemieckiego Etzolda mówi :
2,4 12V Kat - odstęp w zależności od modelu od 0,75 do nawet 1,1 !!!
Dla 2,9 12V - od 1,0 do 1,1. Cossy 1,0.
Generalnie wersje z katalizatorem zalecają większy odstęp.
Hmm, i komu tu wierzyć ??? |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 22:46
|
|
|
TPS- zrobione ,
to dalej jedziemy z tematem , może MAP też ubity ?
dalej diagnostyka by się przydała , może coś z ciśnieniem paliwa . obejrzeć świece czy nadal mokre . może by zmierzyć kompresję ? bo zaraz z 12V zrobimy prom kosmiczny pewnie . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Kamil
Auto: Ford Scorpio mk1 1989r 2.4 V6 Benzyna
Wiek: 28 Dołączył: 16 Lip 2016 Skąd: Włocławek/Lipno
|
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 23:50
|
|
|
Nie zaglądałem dziś do świec, jutro wszystko sprawdzę, jaką mają przerwę, czy dalej są mokre
Cytat: | dalej diagnostyka by się przydała , może coś z ciśnieniem paliwa . obejrzeć świece czy nadal mokre . może by zmierzyć kompresję ? bo zaraz z 12V zrobimy prom kosmiczny pewnie . |
Jeżeli dobrze zrozumiałem to zapytałeś o pomiar ciśnienia sprężania, był robiony pomiar. 5 świec - 10 barów, 1 - 11 barów
Cytat: | to dalej jedziemy z tematem , może MAP też ubity ? |
Wszystko spisuje na kartkę, w poniedziałek/Wtorek jadę do znajomego na warsztat i będziemy działać. |
_________________ Ford Scorpio mk1 1989r 2.4 V6 Benzyna |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |23 Lip 2016|, 2016 08:13
|
|
|
gufer-posepny napisał/a: | to dalej jedziemy z tematem |
Gufer .... Sondy jakie pierwsze. To one mówią, czy skład mieszanki jest jak należy i czy ECU reguluje. Żadne tam oglądanie świec itd.
Jak pisałem - spiszę Kamilowi co ja bym sprawdził, i w kolejności takiej, aby obserwacje były logiczne.
I nie tylko skład mieszanki ... Kto ostatnio sprawdzał szczotki w alternatorze ?????
A na razie miłego weekendu !!!
[ Dodano: |23 Lip 2016|, 2016 08:15 ]
Kamil napisał/a: | jutro wszystko sprawdzę, jaką mają przerwę, czy dalej są mokre |
Możesz, ale ja bym poczekał, aż będą miały co najmniej tysiąc km. I NIGDY nie kontroluj świec po pracy na zimno - wtedy będą okopcone. Zresztą w necie jest trochę o wizualnej ocenie świec. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |23 Lip 2016|, 2016 08:51
|
|
|
bez nich też będzie jakoś regulował , ale tak z grubsza . a jak nei reguluje to niekoniecznie muszą być uszkodzone tylko coś uciekło tak daleko w kosmos że nie wie co z tematem zrobić . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |23 Lip 2016|, 2016 12:58
|
|
|
gufer-posepny napisał/a: | bez nich też będzie jakoś regulował , ale tak z grubsza |
Bez sond .... Ech Gufer, tylko wtedy, gdy ECU rozpozna że są padnięte. Ale gdy są "mułowate" lub dają już mniej prądu, to ECU wzbogaca mieszankę jak szalone. Zresztą - ktoś już o tym pisał. Z mojego doświadczenia - kontrola pracy sond to podstawa ...
Z ostatniej chwili - ten TPS z Rovera - za 15 zł + wysyłka - pasuje jak ulał. Napięcia identyczne jak na reanimowanym TPS Fordowskim :
przepustnica zamknięta : 0,54 V, max otwarta - 3,99 V.
Oidp na Fordowskim przed czyszczeniem na zamkniętej dawał ok. 0,65 do 0,75 V, zależnie od szybkości zamykania. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |