$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Elektryczne wiatraki kontra wisko - BOB
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektryczne wiatraki kontra wisko - BOB
Autor Wiadomość
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |28 Cze 2016|, 2016 21:45   

Grześ napisał/a:
To przecie wtedy silnik się ne grzeje, na luzie pracuje. Nawet na I biegu wychłodzi, z klimą na II bo się skraplacz nagrzewa. Pomyśl - ja mówię o mocach silnika powyżej 100 KM ...
-to nie traktor że na wolnych się schładza :P
powoli robi się
Pół żartem, pół serio
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |28 Cze 2016|, 2016 21:59   

Jankes napisał/a:
tego forum już dawno nie biore poważnie, bo inaczej bym zwariował ;)


Coś w tym jest ;-) !

[ Dodano: |28 Cze 2016|, 2016 22:02 ]
Piotr napisał/a:
Cytat:
To przecie wtedy silnik się ne grzeje

to polecam podpiąć elm i zobaczyć na jałowym bob-ka będziesz zaskoczony ;)


No to raczej musisz przejrzeć układ chłodzenia ..... Pamiętaj, że na BOBach przejechałem jakieś 350 tys km, w tym około 10 tys z przyczepą na haku ... i też po Alpach ! A wisko na jałowym ciągnie mniej więcej tak jak wiatraki na I biegu, może nawet nieco lepiej.

[ Dodano: |28 Cze 2016|, 2016 22:08 ]
Piotr napisał/a:
ja kilka lat mieszkałem w pepikowie a górek tam nie brakuje


Takich po 10-18% i na dobrych parunastu km ? Wiesz, ja wjeżdżałem na przełęcze dużo powyżej Gerlacha ...

Znam i Słowackie i Czeskie góry, a raczej górki ... w porównaniu do Alp. Na Katchbergpass jest oidp max 23%, na col dIseran mniej, ale za to wjeżdżasz powyżej 2700. Od południa w słońcu, jak jechałem na dole było dobrze ponad 30^, dopiero na tych 2764 było naście stopni.

Ale ;-) jak ktoś nie wierzy, to niech se sam wycieczkę zrobi :-D !

No i zrobiło się już całkiem off-topic ... a było o źle dobranych napinaczach :-D !
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |29 Cze 2016|, 2016 09:23   

Ja też jestem zwolennikiem wiskozy :) Równo dmucha i to mi się podoba :)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |29 Cze 2016|, 2016 10:17   

Grześ napisał/a:
parę razy nawet bez przyczepy w Alpach temperatura do 105 mi dochodziła
i w czym problem ? to jest normalna temperatura pracy w BOB-ie.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
YaKuZ 
MK1 ONLY?



Auto: Nie Volvo :P
Wiek: 35
Dołączył: 13 Maj 2007
Skąd: Puławy
Wysłany: |1 Lip 2016|, 2016 01:18   

jeden miał wiskoze u makaroniarzy :P
_________________
VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB :)
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |1 Lip 2016|, 2016 07:21   

Oleju w głowie brakło ;) i płynu w układzie ;) Mógł chociaż nasikać tam :P
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |1 Lip 2016|, 2016 07:34   

To ten co miał to utopić w morzu?
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |1 Lip 2016|, 2016 07:46   

Tego wątku nie znam :D
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |1 Lip 2016|, 2016 18:28   

110 stopni start wiatraków elektrycznych 1 bieg , schłodzenie do 105 stop . widać to ma w takiej temperaturze pracować .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |3 Lip 2016|, 2016 13:40   

nie będę się wdawał w dyskusje, ale kilka uwag odnośnie działania układu chłodzenia w aucie:
1. większa prędkość auta to wyższe obroty, a wyższe obroty to większa wydajność pompy, większa wydajność pompy to mniejszy spadek temp. płynu na chłodnicy, a mniejszy spadek płynu na chłodnicy to większa wydajność układu chłodzenia (wbrew pozorom),
2. jazda w górach to większe obciążenie silnika przy niższych obrotach, fajnie to widać przy porównaniu miasto, off-road, przyczepa czy góry turystycznie. mimo niskich prędkości i bardzo dużego obciążenia off-road nie powoduje przegrzania silnika, bo ten pracuje na wysokich prędkościach. miasto to niska prędkość, ale za to brak obciążenia. przyczepa czy góry to duże obciążenie, ale i niskie obroty, co powoduje przegrzanie silnika.
3. wentylatory są idealne dla stabilnych obciążeń i małych prędkości (np. miasto lub przyczepa), wisko lepsze dla zmiennych obciążeń i dużych obrotów silnika (off-road).
4. chłodnica po 5 latach ma 25% mniejszą wydajność ze względu na zabrudzenia oraz utlenianie się lameli chłodnicy. potem już utlenianie nie jest tak intensywne, ale zabrudzenia tak.
5. Wisko daje większe zużycia paliwa oraz powoduje większe skokowe obciążenie układu (podobnie jak sprężarki klimy z elektromagnesem) co powoduje większe zanieczyszczenie spalin. Wentyle obciąża aku, ten stabilizuje i wyrównuje skoki obciążenia, co przekłada się na płynną zmianę obciążenia altka, a to pozwala na czystsze spaliny.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |3 Lip 2016|, 2016 15:54   

z takim tematem walczyliśmy , 12v gotowało się pomimo combo wisko i elekryczny z klimy . się okazało że chłodnica zakamieniona bo jakiś geniusz wcześniej lał wodę z kranu . wsadzona inna chłodnica i nagle żaden wiatrak nie potrzebny . wszystko zależy od tego co poprzednicy robili z autem i czasami taka durna osczędność powoduje na dłuższą metę sporo problemów i wydatków . bo nagrzewnica też obrywa .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Piotr 


Auto: daimler 88 + e46 compact
Wiek: 45
Dołączył: 12 Lip 2007
Skąd: Gorzow Wlkp
Wysłany: |4 Lip 2016|, 2016 21:49   

Kod:
dużych obrotów silnika (off-road).

Dla tego wszystkie auta terenowe mają nisko moment obrotowy usytuowany żeby nie kręcić na obrotach 😉
_________________
Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty, tak by swoim pojmowaniem sprawy nie peszył przełożonego
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |4 Lip 2016|, 2016 21:55   

pablo19 napisał/a:
Tego wątku nie znam :D
a to piszemy o m-m?
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |4 Lip 2016|, 2016 22:18   

Nom :)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |4 Lip 2016|, 2016 22:20   

no to były propozycje coby się tanio pozbyć problemu przeca :D
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group