|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Cewka z Escorta do wieloryba 2.0 16v |
Autor |
Wiadomość |
wojtekrobert
Auto: auto
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Cze 2012 Skąd: Opole
|
Wysłany: |25 Lut 2016|, 2016 16:54 Cewka z Escorta do wieloryba 2.0 16v
|
|
|
Zdecydowałem się podmienić cewki w moim 2.0 16v DOHC na cewkę z Escorta, szczerze to szkoda mi czasu żeby dzwonić po ludkach i pytać o jedną wtyczkę gdzie za którą nieraz chcą 20zl plus za przesyłkę drugie tyle, a po szrotach u mnie na miejscu ciężko coś znaleźć bo albo trafiam na chama, albo kogoś kto szrotuje volkswageny. Czy ktoś mi może doradzić jak z tym sobie poradzić, mam pomysł aby założyć na piny konektory z elektrycznego, ale jak to wszystko zabezpieczyć przed wilgociom aby nie zalać tego całego silikonem?
Dodam, że kupiłem cewkę, ale sprzedawca powiedział, że wtyczki nie ma a samochód w hucie |
Ostatnio zmieniony przez wojtekrobert |25 Lut 2016|, 2016 17:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |25 Lut 2016|, 2016 17:27
|
|
|
Daj konektory, a na nie termokurczki i nie wymyślaj. |
|
|
|
|
zibi8556
LKS 2U98
Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53 Dołączył: 06 Gru 2013 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: |26 Lut 2016|, 2016 21:03
|
|
|
Dokładnie jak Jankes, pisze, mam jedną kostkę w zapasie bo tez zmieniałem ale ,, skórka nie warta wyprawki" albo jakos tak to było |
_________________ Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać.... |
|
|
|
|
Enzo
Auto: 1995 2.0 16V sedan LPG
Dołączył: 11 Sty 2012 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: |21 Mar 2016|, 2016 19:04 Re: Cewka z Escorta do wieloryba 2.0 16v
|
|
|
wojtekrobert napisał/a: | Zdecydowałem się podmienić cewki w moim 2.0 16v DOHC na cewkę z Escorta |
Cześć, mi właśnie pada jedna cewka , ta od strony ściany, choć to nie ma znaczenia która. Nie wiem czy kupić nową, czy tak jak Ty przerobić na jedną cewkę, jednak gdybym chciał przerobić, to musiałby mnie ktoś oświecić jak to zrobić i z jakiego Escorta tą cewkę masz Za odpowiedź z góry dzięki. |
|
|
|
|
masa300789
Auto: Mondeo 2,5 v6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Paź 2008 Skąd: Prudnik
|
Wysłany: |21 Mar 2016|, 2016 20:51
|
|
|
Trzeba było szybciej,oddałem z autem 3 dobre które miałem na zapas ale nie były potrzebne.Mi początkowo padly ze dwie pozniej jak trafiłem to jezdzily przez lata. |
_________________ Pozdrawiam Robert |
|
|
|
|
Enzo
Auto: 1995 2.0 16V sedan LPG
Dołączył: 11 Sty 2012 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: |22 Mar 2016|, 2016 11:50
|
|
|
masa300789 napisał/a: | Trzeba było szybciej,oddałem z autem 3 dobre które miałem na zapas ale nie były potrzebne.Mi początkowo padly ze dwie pozniej jak trafiłem to jezdzily przez lata. |
Gdybym wiedział, że padnie mi cewka, to pewnie bym się wcześniej rozglądał, a ja zawsze kupowałem nowe, ale mam już dość co około rok użytkowania wymieniać cewkę na nową. |
|
|
|
|
Jacek12
Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2010 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: |22 Mar 2016|, 2016 20:11
|
|
|
Kupiłem kiedyś zamiennik i przejeździłem na nim ze dwa lata,w największe upały,do końca używania auta była ok.Może tak dobrze trafiłem,kupując używaną nie wiesz jak długo ona pochodzi a tak chociaż rok gw masz. |
_________________ Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. |
Ostatnio zmieniony przez Jacek12 |22 Mar 2016|, 2016 20:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |22 Mar 2016|, 2016 20:28
|
|
|
a jak sie ma wiazki sprawne, to nie trzeba sie martwic. |
|
|
|
|
Enzo
Auto: 1995 2.0 16V sedan LPG
Dołączył: 11 Sty 2012 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: |20 Kwi 2019|, 2019 13:54 Re: Cewka z Escorta do wieloryba 2.0 16v
|
|
|
Odgrzewam troszkę temacik
Szukajcie, a znajdziecie i znalazłem post, który kiedyś poruszył dziś interesujący mnie temat. Ostatnio czytałem informację, że zapłon, a raczej jego podzespoły, czyli cewki, kable psują się co 3 lata w autach, które po prostu nie są eksploatowane. Moje jest eksploatowane raz w miesiącu przez 3-5 dni, resztę stoi. Tak jak Wojtek wojtekrobert napisał/a: | Zdecydowałem się podmienić cewki w moim 2.0 16v DOHC na cewkę z Escorta | chciałbym zamienić dwie cewki na jedną eskortową, czy może od jakiegoś innego forda mondeo np. Nie mam aż takiej wiedzy, więc postanowiłem się poradzić kogoś, kto może coś w temacie wiedzieć. Czy cewka od tego eskorta powiedzmy 1.4 będzie dobra do silnika 2.0, czy powinna być ona od tego mocniejszego 1.6 16V, albo lepiej może od mondeo 1.8, czy jednak musi to też być silnik 2.0. Iskra wydaje się być iskrą, ale może się mylę Jak ktoś podmieniał cewkę, to też jakieś sugestie jak to zrobić, bo widziałem, że w tej eskortowej są trzy piny, czyli zasilanie cewki to dwa piny, a ten trzeci ? Ktoś coś wie na ten temat ? |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Kwi 2019|, 2019 15:15
|
|
|
Cewka dwuparowa , byle czego, środkowy pin to 12V, a zewnętrzne sterowanie. |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |20 Kwi 2019|, 2019 17:34
|
|
|
To ja też zapytam, bo się nie znam, czy po zmianie typu/modelu cewki trzeba zmienić, na ile się da, rodzaj/model świec? Czy zmiana cewki nie ma wpływu na pracę świecy? |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Kwi 2019|, 2019 18:35
|
|
|
Nie ma to znaczenia. |
|
|
|
|
gt500
Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 29 Maj 2012 Skąd: Złotów
|
Wysłany: |21 Kwi 2019|, 2019 00:12
|
|
|
świece zostawiasz takie jak potrzebuje silnik, czyli seryjną. NIe wiem ja tam cewke raz zmieniałem na 3 scorpiaki. Jedne ori maja ponad 400 tyś przebiegu, zawsze z założoną pokrywą.
Dla mnie przechodzenie na jedną cewkę to strzał w kolano, 4 długie kable które nawet boscha ngk wytzymują dosłownie chwile...
Na przykładzie galaxa 2.3 , kable kosztują tyle co dwie cewki do scorpio, a cewka do galaxa kosztuje tyle co 3 cewki do scorpio...
Jak w jednym scorpio nie musiałem tykać cewek uznawałem to za farta n tle marudzeń które tutaj zawsze były, przy drugim i 3 też nic nie tykałem, a jakiś czas temu galaxa jednego przerabiałem na 2 cewki, 120 tyś na gazowni plus kable przezemnie zrobione miedziane i kula dalej bez problemu
Jak już na coś przerabiać to na 4 fajkocewki z ecobosta |
|
|
|
|
mario d
Auto: 96 2.3 MSB sedan +LPG
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 03 Kwi 2015 Skąd: wojkowice
|
Wysłany: |21 Kwi 2019|, 2019 12:17
|
|
|
A nie lepiej dać cewki z przewodami od wieloryba 2.0 8v |
_________________ Ford Scorpio mk3 2.3 16v 1996r.
Warszawa 223 2.9 EFI 1970r.
Warszawa M20 1957r.
Komar 1967r. |
|
|
|
|
Łukasz S.
Auto: '92 2.0 N9E sedan
Dołączył: 02 Maj 2017 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |22 Kwi 2019|, 2019 15:05
|
|
|
mario d, jeszcze gorszy syf od tych 2.0/2.3. Wkłada się z cvh lub zetecową i AMEN. Mam kilka takich sprawnych jeśli ktos szuka. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |