[MK1] Wymiana nagrzewnicy |
Autor |
Wiadomość |
mk1
Auto: 1991, 2.0i, MT75
Dołączył: 02 Lip 2015 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |3 Paź 2015|, 2015 15:03 [MK1] Wymiana nagrzewnicy
|
|
|
Próbowałem znaleźć opis wymiany nagrzewnicy, ale niestety bez powodzenia. Czy możecie podpowiedzieć co trzeba zdemontować do wymiany nagrzewnicy?
Na razie pozbyłem się dołu deski rozdzielczej i widzę już miejsce w którym jest nagrzewnica. Zapewne muszę coś jeszcze odkręcić, aby rurki przeszły przez gródź? Ale co?
PS. w jaki sposób bezpośrednio zasilić wentylatory chłodnicy? Wtyczka ma trzy (chyba nieopisane) gniazda?
pozdrawiam |
_________________ mk1 |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |3 Paź 2015|, 2015 15:16
|
|
|
zdejmij wtyczke z włacznika wentyla(obudowa termostatu)
zewrzyj dwa piny ze soba,jedna para do jednego wentyla,druga do drugiego
wystarczy sciagneicie dołu deski
opis jest na forum zrobiony,poszukaj,bo gdzies siedzi
http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=34370 |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
Ostatnio zmieniony przez kat |3 Paź 2015|, 2015 15:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Kamil_Scorpio_
Sw0jaCz3K.
Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Maj 2011 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |3 Paź 2015|, 2015 16:43 Re: [MK1] Wymiana nagrzewnicy
|
|
|
mk1 napisał/a: | Próbowałem znaleźć opis wymiany nagrzewnicy, ale niestety bez powodzenia. Czy możecie podpowiedzieć co trzeba zdemontować do wymiany nagrzewnicy?
Na razie pozbyłem się dołu deski rozdzielczej i widzę już miejsce w którym jest nagrzewnica. Zapewne muszę coś jeszcze odkręcić, aby rurki przeszły przez gródź? Ale co?
|
środkowy tunel tez wykręciłeś? czyli podłokietnik, miejsce na radio itp? Jeżeli tak to w komorze silnika odkręcasz dwie opaski metalowe z dwoma przewodami gumowymi, zrób tylko fotke żeby się nie pomylić w kolejności, choć nie wiem czy to ma znaczenie i spróbuj to wysunąć do środka auta, jak się nie da na spokojnie użyj trochę siły. W mk1 wymiana nagrzewnicy to bajaaa |
_________________ '87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |3 Paź 2015|, 2015 23:41
|
|
|
U mnie trzeba było zdjąć giętką rurę od środkowych nawiewów, bo całość nie chciała się na tyle przesunąć, żeby można było wyjąć nagrzewnicę. W związku z powyższym górę też zdejmowałem. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Srebrny
Auto: Było 90 2.0DOHC sedan LPGII
Pomógł: 3 razy Wiek: 65 Dołączył: 11 Lip 2005 Skąd: Opole
|
Wysłany: |4 Paź 2015|, 2015 19:12
|
|
|
Noż kurna , całą dechę trzeba wyrwać. Robiłem, cały dzień z hakiem zajęło.
Siedzenia możesz zostawić ale możesz wyjąć, troche ułatwi. Tunel środkowy, schowek i.t.d.
Nie ma innej drogi na skróty. |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |4 Paź 2015|, 2015 19:19
|
|
|
w mk2,ale nie mk1
w mk1 to robota na godzine i wystarczy sam dól dechy sciagnąć |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
Srebrny
Auto: Było 90 2.0DOHC sedan LPGII
Pomógł: 3 razy Wiek: 65 Dołączył: 11 Lip 2005 Skąd: Opole
|
Wysłany: |4 Paź 2015|, 2015 21:21
|
|
|
No przecież nawet tobie proponowałem tę robotę. Przypomnij sobie, ale wzmocniłeś we mnie ducha i robiłem sam. Zdjęć nie robiłem i tak do końca to już nie pamiętam, ale żeby z tym dołem wyjechać, to nie jest godzina roboty. Sąsiedzi na parkingu się zakładali czy wszystko złożę. Koniec w końcu parę śrubek mi zostało. I pamiętam jedną konkretną która pominąłem, myślałem, że mnie szczyści zanim do niej dotarłem. Nie mówiąc o montażu, gdzie będąc już trochę zaangażowany czasowo postanowiłem jeszcze raz sprawdzić wszystkie kable i oczywiście jeden antenowy zniknął i za chiny ludowe nie mogłem go znaleźć. Potrzebny był ponowny demontaż, ale to już moje gapiostwo.
Jak se to wszystko wspomnę to fakt, wrażenia bezcenne |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |4 Paź 2015|, 2015 21:31
|
|
|
Ja w mk1 też tylko dolną część deski zdejmowałem żeby nagrzewnice zmienić. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |4 Paź 2015|, 2015 22:13
|
|
|
Srebrny napisał/a: | No przecież nawet tobie proponowałem tę robotę. |
ty myslales o mk1,a ja o mk2
w zyciu nie trzeba rozkladac polowy auta w mk1,nagrzewnice zmienia sie po zdjeciu dolnej czesci,druga sprawa,ze zdjecie gornej czesci dechy to cale 5 minut
1-1,5 godziny roboty najwyzej
wiecej nie schodzi |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |5 Paź 2015|, 2015 01:48
|
|
|
Mój rekord to ok. pół godziny, no ale wprawę miałem (chyba trzeci raz) i jak się wkurzyłem. Wyrwać dolne plastiki, zrzucić gumiaki-węże (ale tak żeby dało się je poskładać/wsunąć bez rwania góry), odkręcić węże od wody za przegrodą i ściągnąć je, zrzucić cięgna klap (nie pamiętam czy koniecznie, ale lepiej tak, bo łatwo pogiąć/połamać coś), odkręcić całe "pudło" (czyli obudowę klap+nagrzewnicy) od budy, odciągnąć ją i odchylić "na miejscu" na chama, tyle tylko, żeby króćce nagrzewnicy przeszły do kabiny, odkręcić nagrzewnicę, wysunać ją z pudła, obadać uszczelnienia piankowe w koło nagrzewnicy, wsunąć nową, poskładać w odwrotnej kolejności. Godzina to z przerwą na szluga i piwo. |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
Ostatnio zmieniony przez Boni |5 Paź 2015|, 2015 01:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |5 Paź 2015|, 2015 08:02
|
|
|
Boni napisał/a: | ... z przerwą na szluga ... | Ty palisz?
U mnie brakowało około 1-2 cm przez środkowy zasrany tunel (trochę) giętki do środkowych nawiewów. Tak jak Struna napisał, zdjęcie góry dla wprawionego zdejmowacza to poniżej 5 min, wyrwanie ww. tunelu to też chwila i nie trzeba się szarpać z całym modułem nawiewu. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |5 Paź 2015|, 2015 11:27
|
|
|
W sumie racja, góra wypada w minuta osiem jak się ma wprawę i jest wygodniej. Wtedy na chama i na szybkiego nieźle łapy pokrwawiłem z tymi kaloszami się mocując w zakamarkach pod deską (akcja była ostra, bo parę dni po wymianie "na spokojnie" pociekła nagrzewnica "dobra używka", cholera mnie wzięła, przed samą 17 kupiłem nówkę nagrzewnicę w ANZA Grodzisk Maz. a około 18 byłem już w Wawie, z nową nagrzewnicą i poskładaną dechą, chyba tylko schowek mi się nie zfastrygował od razu ) |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
|
|
|
|
Srebrny
Auto: Było 90 2.0DOHC sedan LPGII
Pomógł: 3 razy Wiek: 65 Dołączył: 11 Lip 2005 Skąd: Opole
|
Wysłany: |5 Paź 2015|, 2015 20:17
|
|
|
I te cybanty od tych węży w komorze silnika, tak były niestety zorganizowane, że zaleglem pod maska silnika i gdyby zjawił się jakiś "Struś Pędziwiatr" to ani bym nie dygnął |
|
|
|
|
mk1
Auto: 1991, 2.0i, MT75
Dołączył: 02 Lip 2015 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |12 Paź 2015|, 2015 13:24
|
|
|
Dziękuję bardzo za wszystkie porady. Rzeczywiście, wymiana nagrzewnicy nie jest w tym samochodzie jakąś katorgą i praca bardzo szybko idzie do przodu. Nagrzewnica jest na miejscu. Stara była całkowicie zatkana. Szkoda, że nie starczyło mi czasu na złożenie do końca dołu deski rozdzielczej. Ale ważne, że jest ciepło i że samochód jeździ. |
|
|
|
|
|