$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - BOB muli przy większych temperaturach
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
BOB muli przy większych temperaturach
Autor Wiadomość
Kamil_Scorpio_ 
Sw0jaCz3K.



Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Maj 2011
Skąd: Białystok
Wysłany: |27 Lip 2015|, 2015 20:10   BOB muli przy większych temperaturach

Witam, nie mój ale kolegi z Białegostoku:


"jak poniżej 20 stopni chodzi extra
powyżej 20 stopni przeważnie nie ma mocy im mocniej pedał gazu do dechy to zapłon do tyłu
Jak wyłączysz AC to jest jakby lepiej


Czasami ładnie odpala i pokazuje 3.0l tymczasowego spalania

i dopóki 30 stopni nie osiągnie jest lipa. obroty stoją równo

brak egr - odłączona wtyczka, brak przewodów gumowych podciśnienia

i tylnych sąd

w nocy chodzi świetnie, w dzień przy większej temperaturze nie da się jechać"

wiązki były wszystkie robione.

Proszę o pomoc :)
_________________
'87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta
Ostatnio zmieniony przez Kamil_Scorpio_ |27 Lip 2015|, 2015 20:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |27 Lip 2015|, 2015 20:30   

A OBD nic nie wywala?
Kamil_Scorpio_ napisał/a:
pokazuje 3.0l
jakoś dużo, u mnie pokazuje miedzy 1,7 a 2,1.
A nie może być uwalony czujnik temperatury płynu? Pokazuje komputerowi, że jest zimny to go przelewa?
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |27 Lip 2015|, 2015 20:56   

TeZ bym zaczàL od czujnika
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |27 Lip 2015|, 2015 21:43   

możliwe że źle odpięty EGR . i brak wężyków . siakaś lewizna . nie ma jakiegoś stożka zasadzonego , ma rurę powietrza pod lampą ?
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
Ostatnio zmieniony przez gufer-posepny |27 Lip 2015|, 2015 21:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |27 Lip 2015|, 2015 22:47   

Nie przelewa tylko lewizna.

Benzyna , LPG?
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |27 Lip 2015|, 2015 23:02   

3.0 mi bierze jak sondy nie chulają jak się należy lub jak jakaś lewizna idzie. W tym przypadku stawiam na lewiznę, jak zimny i tak bierze dodatkowe powietrze, jak cepły to dostaje za dużo no i wtedy ma pod górkę.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |28 Lip 2015|, 2015 01:25   

Musiałby mieć mega lewuchę, żeby przy daniu w palnik nie chciał jechać i przebierał zapłonem.
Zobacz na wskazania przepływomierza, sprawdź ciśnienie paliwa. Może regulator niedomaga.
Zobacz też na napięcie sond jak dasz w podłogę, jak leżą na ubogo to tylko potwierdzi kwestię przepławki lub problemu z zasilaniem w paliwo - czyli na pierwszy strzał regulator.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |28 Lip 2015|, 2015 08:31   

Coś mi tu nie sztymuje.
Wskazania na jałowych sugerują ubogość mieszanki, a to że przy zimnym otoczeniu jeździ ładnie - wręcz odwrotnie.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |28 Lip 2015|, 2015 08:36   

Struna napisał/a:
Musiałby mieć mega lewuchę
też prawda, u mnie nawet wypięte przewody nie powodują spadku mocy.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |28 Lip 2015|, 2015 20:05   

Reader napisał/a:
Wskazania na jałowych sugerują ubogość mieszanki
więc przepławka jak najbardziej może być winna
Reader napisał/a:
a to że przy zimnym otoczeniu jeździ ładnie - wręcz odwrotnie.
na zimnym realizuje wzbogacenie mieszanki i może być ok, lub jeszcze sondy nie ruszyły i póki tego nie zrobią to jest względnie.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
trice 
TRICE


Auto: 97,2.9ASBsedan+LPG
Dołączył: 01 Wrz 2014
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: |6 Sie 2015|, 2015 11:31   

Witam wszystkich. To mój pierwszy post a problem dotyczy mojego auta.Tak jak Kamil napisał problem zaczyna się w słoneczne dni powyżej 20-25°C.Przełączanie z gazu na benzynę nie wnosi żadnych zmian.Silnik pracuje równo ,nie szarpie tylko jeździ jak Fiat 125.Czujnik temp.silnika sprawdzony,czujnik temp.powietrza dolotowego sprawdzony, nieszczelności prawdopodobnie brak,podmieniany maf,zmieniany CKP na używany, CMP nowy.Teraz postaram się opisać dokładnie co się dzieje od zimnego startu.Odpalam auto 20°temp.silnika i temperatura powietrza dolotowego, auto pracuje w miarę równo a kąt zapłonu wynosi 0-5°,komp pokazuje zużycie paliwa na desce 3.1-3.5L-Klima wyłączona, napięcie na sądach idzie do góry,a maf wskazuje 1.1-1.25 V.Przy temperaturze silnika 30°zaczynaja pracować sondy,zapłon idzie na 15°,na mafię poniżej 1V obroty 750silnik pracuje na wolnych idealnie a zuzycie paliwa na desce ponizej 2L.Zaczynamy jechać, auto wkreca się w obroty idzie bardzo dobrze reaguje na pedał gazu.Dojechalem tak do celu całe 8km,zostawiam auto na 10-15 minut ,wracam ,odpalam,zaczynam jechać auto pracuje równo -nie szarpie tylko jedzie jak z przyczepą na której leży 2 tony.Może ktoś ma pomysł jak odłączyć przyczepę byłbym bardzo wdzięczny.
 
 
Pablo 95Krk 
Pablo 95Krk



Auto: Scorpio MKIII '95 2.0 16V DOHC sedan+LPG
Wiek: 49
Dołączył: 12 Mar 2015
Skąd: Kraków
Wysłany: |6 Sie 2015|, 2015 19:12   

Mam podobny objaw dziś mi się to pierwszy raz zdarzyło silnik nagrzany, postój 20 minut i zaczynam jechać i ja gaz a on jedzie jak przeładowana laweta. Im mocniej wciskam gaz tym dostaje mocniejszego sprzężenia zwrotnego :-P ...i szukam oczami pobocza :-P ...

[ Dodano: |6 Sie 2015|, 2015 19:16 ]
No i ja tankuje tylko na Shellu zarówno gaz jak i PB98 czasami BP :-)) ... Choć kiedyś na BP dolewali wody jak w Krk wykazała kontrola WIH-u...:-)
_________________
Opel Vectra C 2003r.
Ford Scorpio 2.0 Dohc 95r.
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |6 Sie 2015|, 2015 20:20   

bo po postoju masz mega zgrzany alu dolot i resztę . po około kilometrze odzyskuje już sporo z mocy . tak samo miałem . dodajmy że latem ten silnik ma często 110 stopni albo i więcej a pod maską nie jest chłodniej . to tak ma .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
Ostatnio zmieniony przez gufer-posepny |6 Sie 2015|, 2015 20:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |6 Sie 2015|, 2015 20:21   

W takich momentach trzeba poobserwowac korekty.
Interface OBD2 BT i smartfon Twoim przyjacielem.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Pablo 95Krk 
Pablo 95Krk



Auto: Scorpio MKIII '95 2.0 16V DOHC sedan+LPG
Wiek: 49
Dołączył: 12 Mar 2015
Skąd: Kraków
Wysłany: |6 Sie 2015|, 2015 20:29   

gufer-posepny napisał/a:
bo po postoju masz mega zgrzany alu dolot i resztę . po około kilometrze odzyskuje już sporo z mocy . tak samo miałem . dodajmy że latem ten silnik ma często 110 stopni albo i więcej a pod maską nie jest chłodniej . to tak ma .


No tez tak cos kombinowalem szukajac wytlumaczenia przy moim braku wiedzy do aut :-) bo jak mu odpuszczę to za kilkaset metrow do 1km objaw ustaje i jest normalnie. Obyś miał racje gufer to bede happy a nie jak Ty posepny ;-)

[ Dodano: |6 Sie 2015|, 2015 20:32 ]
Reader napisał/a:
W takich momentach trzeba poobserwowac korekty.
Interface OBD2 BT i smartfon Twoim przyjacielem.


To może jak Struna znajdzie chwile dam Mu pooglądać moje lambo i korekty na nim ;-P...
_________________
Opel Vectra C 2003r.
Ford Scorpio 2.0 Dohc 95r.
Ostatnio zmieniony przez Pablo 95Krk |6 Sie 2015|, 2015 20:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group