$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Regularne dokręcanie głowic w VM
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Regularne dokręcanie głowic w VM
Autor Wiadomość
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |21 Kwi 2015|, 2015 21:25   Regularne dokręcanie głowic w VM

Słyszał ktoś o tym?
Czytam sobie Złomnika, a tam taki tekst:
Cytat:
Ale skoro już przy silnikach jesteśmy: jeden z przedstawionych Raytonów, ten zielony, należał do szefa służb technicznych VM Motori na Europę. Taki człowiek to i owo wie o 2.5 TD. Ponoć przejechał on w sumie 1,2 mln km dwoma Raytonami, z czego jednego rozbił czy coś, a drugiego zajeździł. I obydwa miały pod maską fałema. Dowiedziałem się, że ten silnik nawet nie był pomyślany do generatora prądu. On był zbudowany do napędu łodzi. I dlatego założenia konstrukcyjne były zupełnie inne: podstawowe brzmiało „nawet w warunkach totalnego przegrzania i braku smarowania, żelazo MUSI dopłynąć do brzegu. MUSI, K**WA!!!”. Natomiast słaba odporność na zmiany obrotów i konieczność dokręcania głowic (o której nikt nie pamięta) przy każdej zmianie oleju nie stanowiły poważniejszego problemu, ponieważ z zasady łodzie motorowe pokonują mniejsze przebiegi niż samochody, a ich resurs liczy się raczej w motogodzinach niż w przepłyniętych kilometrach. Jeśli głowice regularnie się dokręcało, 2.5 TD VM był naprawdę trwały. Niestety nie wiem jak unika się problemu wyłażących gwintów, powodujących że ten plastrowo skonstruowany silnik po prostu się rozłazi. Ale pewnie ten typ tak ma i już.

Źródełko.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |21 Kwi 2015|, 2015 22:09   

Jeden mój kolega - maniak samochodowy, w dużej mierze teoretyk mówił o tym silniku, bo coś tam o nim wiedział. Jego zdaniem konstrukcja jest nie do zaje.chania, tylko adaptacja: opomiarowanie, sterowanie i właśnie obsługa (ta techniczna) bywają niewłaściwie wykonywane i takie jak wiemy są tego skutki.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |21 Kwi 2015|, 2015 22:42   

Ja się słabo znam w przedmiocie, ale moim zdaniem jeśli silnik jest nie do zajechania tylko że pod warunkiem, że wymienia się mu olej co 1kkm, dokręca rozsypujące się rzeczy co 5kkm, da większą chłodnicę, nie pałuje, leje paliwo fitrowane przez bibułę, regularnie wymienia głowice i tłoki, obkłada na zimę gorącym dziewicami, itd itp. to jest nadal - zły silnik (oczywiście, jeśli inne nie wymagają podobnych zabiegów i osiągają podobne parametry i przebiegi). Bo na takiej zasadzie, jak się "odpowiednio zadba" to nie tylko VM, ale i 2.7 od chryslera czy 0.65 od malucha przejedzie 1mln km, bo czemu nie?
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
adamf 



Auto: ford scorpio 2,5TD
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2007
Skąd: Lubaczów
Wysłany: |26 Kwi 2015|, 2015 12:52   

witam wszystkich niewiem czy sie śmiać czy też płakać jak czytam opinie mocno przestraszonych kolegów na temat głowic i paliwa filtrowanego przez ...........Za niedługo zamknę licznik z 300 000km i niedokręciłem żednej śruby w głowicy ,nie głaskałem go -VMa przez juz 10 lat żadnych problemów z tym silnikiem nie miałem woże nim co tylko się da w środku i na przyczepie przejechałem tym samochodem prawie całą Europe doskonale wiem że newet można czołg zakatować kwestia jaki [KAT] za sterem siedzi pozdrawiam adamf.
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |26 Kwi 2015|, 2015 21:20   

adamf, I proszę bardzo :) Umiejętne i świadome użytkowanie może?
Mój kiedysiejszy diesel 2.1 w granadzie, peżotowskiej produkcji, podobno ciężki do zajechania, eksploatowany i naprawiany przeze mnie niezbyt świadomie, zdobył w moim otoczeniu przez moje poczynania opinię niezbyt udanego. A ja mu ze dwa bloki wymieniłem, głowic z pierdylion, tuleje z tłokami za którymś razem już ori poszły a on dalej potrafił się w kryminalnym momencie zagotować. Ale wtedy lelak byłem i kolejną kapitalkę w dwie i pół doby z wywożeniem gratów do szlifów na B-stok ogarniałem. I znów jeżdził.
Ale niesmak w środowisku pozostał :P
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
Ostatnio zmieniony przez Aro |26 Kwi 2015|, 2015 21:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |27 Kwi 2015|, 2015 08:49   

jeśli chodzi o VM, to na razie mam bardzo dobre zdanie. mojego eksploatuje intensywnie, i to w terenie. Wprawdzie jest to 3.1 z pięcioma garami, ale jest to identyczny jak w scorpio, tylko mu dołożyli jeden gar. Chłodnica jest dużo większa, w temperatura w najgorszym razie dochodzi do połowy skali, więc na pewno silnik nie jest przegrzany. i żadnego kłopotu poza nieco nierówną pracą zaraz po odpaleniu do 10 sekund w mrozy. Pewnie kwestia różnych świec żarowych ale nie chce mi się tego sprawdzić.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |27 Kwi 2015|, 2015 13:20   

adamf napisał/a:
witam wszystkich niewiem czy sie śmiać czy też płakać jak czytam opinie mocno przestraszonych kolegów na temat głowic i paliwa filtrowanego przez ...........Za niedługo zamknę licznik z 300 000km


Aha, ale - prawie tyle to miał mój ostatni Scorpio V6 jak ZACZYNAŁEM go pałować 10 lat temu... więc może na serio o trwałości VM pogadamy gdzieś tak w okolicy twoich 500kkm?
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |28 Kwi 2015|, 2015 08:17   

mój ma jakieś 600 ...
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
adamf 



Auto: ford scorpio 2,5TD
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2007
Skąd: Lubaczów
Wysłany: |29 Kwi 2015|, 2015 14:00   

niewiem jak długo jeszcze nim pojeżdże prawdopodobnie karoseria niewytrzyma auto ma już 20 lat i chwała mu za piękne wspomnienia niemogęe złego słowa powiedzieć . Porównując vma do nowszygch samochodów co niewytrzymują nawet 100 000km bez większych remontów za duże pieniądze to VM jest prawdziwy twardziel wiem bo posiadam już 12 sztuk różnych modeli wszystkie były nowe kupowane .
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |29 Kwi 2015|, 2015 21:19   

bingo napisał/a:
mój ma jakieś 600 ...


VM w scorpio czy coś innego?

adamf napisał/a:
VM jest prawdziwy twardziel wiem bo posiadam już 12 sztuk różnych modeli wszystkie były nowe kupowane


Nie mam pół litra pod ręką, a bez pół litra ja tego zdania nie zrozumiem, a nawet jak zrozumiem, to niekoniecznie w nie uwierzę, więc przepraszam, ale chyba nie pogadamy.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |3 Maj 2015|, 2015 11:26   

Boni napisał/a:
VM w scorpio czy coś innego?
- w Jeepie, ale to ten sam silnik z dołożonym jednym cylindrem.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |17 Maj 2015|, 2015 18:23   

te regularne dokręcanie to chyba właśnie wyłażące gwinty . jakoś jest masa silników które umierają z powodu zajeżdżenia na śmierć . zresztą jedna jaskółka wiosny nie czyni , było tu już paru upartych na VM i jednak wymiękli .

tak sobie myślę że może by tak wyjąć termostat i otworzyć na stałe klapkę w turbinie to może będzie to niezawodne . powstanie kolejne W123 51 koni z dynamiką przeładowanego autobusu miejskiego ale jedzie . tylko coś zimą ekonomicznie go zniszczy każda benzyna z gazem .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
dominik4x4 
Only VM


Auto: XJ 2,5td VM Wg 3,1td VM
Wiek: 31
Dołączył: 21 Wrz 2011
Skąd: Chorzów Bytom
Wysłany: |24 Maj 2015|, 2015 18:15   

Ja mam dwa VM 2,5td i 3,1 i nie mam z nimi problemów :) Podstawą VMa jest trafić na zadbany egzemplarz i dbać a będzie chodził i chodził :)


Co do dokrecania głowic

Skopiowane z PDF'a

from the edge of the piston and note the measurement
(Fig. 36).
(5) Repeat the procedure with the rest of the cylinders.
(6) Establish the thickness of the steel gasket for
all four cylinder heads on the basis of the greatest
piston protrusion (Fig. 34).
CAUTION: Gaskets are to be installed DRY. DO NOT
use a gasket sealing compound on the gasket.
INSTALLATION
(1) Remove the shop towels from the cylinder
bores. Coat the bores with clean engine oil.
(2) Install cylinder head alignment studs VM.1009.
(3) After determining the correct head gasket
thickness, clean the block and head mating surfaces,
place the engine cylinder head gasket over the alignment
studs.
(4) Place the engine cylinder head over the alignment
studs.
CAUTION: New cylinder head bolts should be used.
(5) Tighten the engine cylinder head bolts in
sequence according to the following procedure (Fig.
37) :
a. The threads and underside heads of the bolts
should be lubricated. Use the cylinder head alignment
studs tool number VM-1009. Position the heads
on the block and secure with the ten large center
bolts (14mm) and spacers (clamps), finger tight only.
b. Ensure that the various clamps are installed
correctly and the head gasket remains in it’s proper
position, completely covered. Then, lubricate and
install the eight small bolts (12mm), also finger tight.
(6) Install the intake and exhaust manifolds with
a new gasket, partially tightening the nuts to a maximum
of 5 N·m (44 in. lbs.). This will align the heads.
Refer to Group 11, Exhaust System and Turbocharger
for the proper procedure. Install lift eye and
brake vacuum tube at this time.
(7) Then, tighten the 14mm bolts with special tool
VM.1019 in the following manner:
(8) 1st Phase: Tightening Head Bolts (Fig. 37).
Central bolts (A-L): Tighten all bolts, starting with
bolt H then G-F-E-D-C-B-A-L-I, to 30 N·m. Tighten
all bolts an additional 70°, starting with bolt A and
continuing in alphabetical order. Finally, tighten all
bolts an additional 70°, starting again with bolt A
and continuing in alphabetical order.


(9) Tighten the 12mm bolts in the following manner:
(10) Side bolts (M1-M2): Tighten M1 bolts to 30
N·m, then rotate them 85° (65). Tighten M2 bolts to
30 N·m, then rotate them 85° (65).
NOTE: If vehicle is equipped with A/C do not install
A/C lines to compressor and charge A/C till Phase 2
is complete.
(11) 2nd Phase: After 20 minutes of engine operation
at operating temperature, allow engine to cool
down completely. Then retorque the head bolts as follows:
(12) Central bolts A-L: Completely back off bolts
one-by-one and then retighten to 30 N·m plus 130°
(65°). Then proceed in the same way, bolt by bolt,
following alphabetical order, as indicated.
(13) Side bolts M1-M2: Without slackening,
torque bolts M1 then bolts M2 to 90 N·m (66 ft. lbs.).
(14) Torque intake nuts to 32 N·m (24 ft. lbs.) and
exhaust manifolds nuts to 32 N·m (24 ft. lbs.) after
completing the cylinder head torquing procedure.
(15) Install the oil feed lines for the rocker arm
assemblies. Torque oil feed lines to 13 N·m (115 in.
lbs.).
(16) Install the oil feed line retaining bracket at
rear of #4 cylinder head (Fig. 29).
(17) Install the push rods and rocker arm assemblies.
Refer to the rocker arm and pushrod removal
and installation procedure in this group.
(18) Install the cylinder head cover. Torque bolts to
15 N·m (133 in. lbs.).
(19) Connect the crankcase breather hose.
(20) Connect the injector sensor wire and the glow
plug hot lead.
(21) Install the turbocharger oil feed line. Torque
banjo bolts to 27 N·m (20 ft. lbs).
(22) Install the turbocharger oil drain line. Torque
bolts to 11 N·m (97 in. lbs.).
(23) Install the water manifold. Torque bolts to 12
N·m (106 in. lbs.).
(24) Install the generator support bracket.
(25) Raise the vehicle on hoist.
(26) Install the exhaust down pipe to turbocharger,
tighten bolts to 22 N·m (16 ft. lbs.).
(27) Install the exhaust down pipe heat shield.
(28) Install the exhaust heat shield, Tighten bolts
to 11 N·m (8 ft. lbs.).
(29) Install the EGR valve to intake manifold,
tighten bolts to 27 N·m (20 ft. lbs.).
(30) Install the EGR tube to EGR valve, tighten
bolts to 27 N·m (20 ft. lbs.).
(31) Install the lower charge air cooler hose to turbocharger.
(32) Install the air cleaner assembly and hose.
(33) Install the oil breather hose to air cleaner
hose.
(34) Install the upper charge cooler hose to turbocharger.
(35) Connect the recover bottle hose to water manifold.
(36) Install the fuel injectors using special tool
VM.1012. Refer to Group 14, Fuel System for procedures.
(37) Install the fuel injector lines from the pump
to injectors. Torque nuts to 19 N·m (14 ft. lbs.).
(38) Connect the A/C lines to compressor and
install bracket on cylinder head cover, if equipped
with air conditioning.
(39) Install the fuel filter, Tighten bolts to 28 N·m
(250 in. lbs.)
(40) Connect the fuel supply and return lines
(41) Connect the upper radiator hose.
(42) Connect the negative cable battery.
(43) If equipped with A/C, evacuate and charge the
air conditioning system. Refer to Group 24, Heater
and Air Conditioning.
(44) Fill the cooling system. Check for leaks.
WARNING: USE EXTREME CAUTION WHEN THE
ENGINE IS OPERATING. DO NOT STAND IN DIRECT
LINE WITH THE FAN. DO NOT PUT HANDS NEAR
THE PULLEYS, BELTS OR FAN. DO NOT WEAR
LOOSE CLOTHING.
(45) Operate the engine with the radiator cap off.
Inspect for leaks and continue operating the engine
until the thermostat opens. Add coolant, if required.
NOTE: After rebuild or cylinder head gasket
replacement, the cylinder head must be retorqued
within the first 20,000km. If individual fiber type
head gaskets were used.
NOTE: The one piece steel type head gasket does
not require, the above mentioned, retorque procedure.
CYLINDER HEAD RE-TORQUE
Within the first 20,000 km (12,000 miles) after
rebuild, retorque the cylinder head bolts as follows:
(Fig. 37) Central bolts A-L: Without slackening the
bolts, following alphabetical order tighten the bolts
through an angle of 15°. Side bolts M1-M2: Without
slackening, tighten M1 then M2 bolts through an
angle of 15°.


Ostatnie dokręcanie głowic jest po 20tyś km
_________________
XJ 2,5 'td 92' Limited :)
WG 3,1'td 00' Laredo ;)
Remonty silników VM
509-808-089
Ostatnio zmieniony przez dominik4x4 |24 Maj 2015|, 2015 18:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
adamf 



Auto: ford scorpio 2,5TD
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2007
Skąd: Lubaczów
Wysłany: |7 Cze 2015|, 2015 13:50   

witam może ktoś wie jak odłączyć z pompy wtryskowej jeden przewód elektryczny ktury wchodzi pod taką prowadnice i nic nie widać jakie ma tam zakończenie silnik 115 km vm.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group