klima mk3 do mk2 |
Autor |
Wiadomość |
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |26 Maj 2015|, 2015 21:40
|
|
|
w dohcu klima miala dwa biegi,przynajmniej w takim gdzie nie bylo wiatraka z przodu
ten wentyl na skraplaczu ma tylko jeden bieg,włacza sie na pelny gwizdek od razu jak bylo za duze cisnienie w układzie
w v-ce robil on tez jako dodatkowy wentyl chlodnicy cieczy i wlaczyl sie jak visco nie dało rady niezaleznie od właczanej czy nie klimy
przy chlodzeniu w dohcu najpierw wlacza sie jeden wentyl,a dopiero pozniej drugi,juz praktycznie na czerwonym polu,w rzeczywistosci ten drugi jest z reguly zatarty,bo nie włacza sie nigdy |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |26 Maj 2015|, 2015 21:49
|
|
|
U mnie są oba sprawne bo podłączałem je na krotko. Czyli logicznie myśląc jak wezmę zasilanie z 3 wentyla i wstawię w to przekaźnik który zrobi mi dwa biegi a na koncu podłącze to pod wentyle silnika to będzie dobrze.? |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |26 Maj 2015|, 2015 22:06
|
|
|
Potrzebujesz zielonego przekaźnika od wentyli z wieloryba z podstawką i trochę przewodów
Mam tak w swoim MK2 włożone z racji wentylatorów od BOB-a. Pierwszy bieg obydwa na 1/2, drugi obydwa na full, klima też obydwa na full w miarę potrzeb (jak presostat pyknie, że za duże ciśnienie). |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |27 Maj 2015|, 2015 08:20
|
|
|
lukas2 napisał/a: | Jak to zrobić? | - dodatkowy wentylator jest tylko w przypadku wisko. Jak masz u siebie 2 wentyle, to nie potrzebujesz tego robić. Załaczenie klimy załacza piewszy bieg zawsze, drugi dołącza się sygnałem od presostatu.
jak nie masz lukas2 napisał/a: | Nie ma dwóch biegów wentyli | skoro piszesz że masz lukas2 napisał/a: | tylko najpier 1 a potem drugi startuje |
lukas2 napisał/a: | A czy predkość 3 wentyla jest stała czy też dwubiegowa? | - nie podłączasz go, skoro masz już dwa wentyle ...
pod przekaźnik musisz doprowadzić dodatkowe sygnały (nie wiem, czy czasem nie musi być inny przekaźnik).
[ Dodano: |27 Maj 2015|, 2015 08:23 ]
co do prędkości - dla układu nie ma znaczenia, czy będziesz miał załączany najpierw jeden na full, potem drugi na full, czy też najpierw dwa szeregowo, potem dwa na full. Jedyna różnica to komfort - drugie rozwiązanie jest cichsze w użytkowaniu, choć częściej mogą ci się załączyć dwa na full. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
Zysio
LKR 55077
Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Paź 2004 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |27 Maj 2015|, 2015 08:49
|
|
|
bingo napisał/a: | - dodatkowy wentylator jest tylko w przypadku wisko. Jak masz u siebie 2 wentyle, to nie potrzebujesz tego robić. |
Nie tylko, w starych DOHC mimo elektrycznych wentyli był też trzeci. |
_________________ Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |18 Cze 2015|, 2015 10:31
|
|
|
Jeszcze pytanko.
Dmuchawa ma 3 biegi i położenie zero. Po wsadzeniu klimy między 0 a 1 nie ma u mnie żadnej różnicy jeżeli chodzi o siłę nawiewu. Między 1 a 2 jest bardzo delikatna różnica. Ja na moje oko w położeniu 0 dmuchawa za mocno mi wieje. co może być przyczyną? Rezystor? |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |18 Cze 2015|, 2015 10:33
|
|
|
"Po wsadzeniu klimy" to za mało powiedziane. Co tam namodziłeś? |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |18 Cze 2015|, 2015 10:36
|
|
|
Montaż klimy z mk3 do mk2. Cały kompletny na oryginalnej wiązce z mk2. Jedyna zmiana to pucha spod szyba jest od klimatrona wiec przerobiłem wtyczkę wentylatora na wersję manualną czyli nie HBC |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |18 Cze 2015|, 2015 11:26
|
|
|
lukas2 napisał/a: | Jeszcze pytanko.
Dmuchawa ma 3 biegi i położenie zero. Po wsadzeniu klimy między 0 a 1 nie ma u mnie żadnej różnicy jeżeli chodzi o siłę nawiewu. Między 1 a 2 jest bardzo delikatna różnica. Ja na moje oko w położeniu 0 dmuchawa za mocno mi wieje. co może być przyczyną? Rezystor? |
Raczej cos nie tak w wiązce. Sprawdź organoleptycznie jak reaguje dmuchawa jak podepniesz zasilanie na poszczególne wyprowadzenia rezystora. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
DANEK1403
BoB
Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2013 Skąd: Jar
|
Wysłany: |18 Cze 2015|, 2015 11:41
|
|
|
To rezystor tak ci robi wyciąg go i zobacz czy przypadkiem ktoś zwory nie zrobił jak jest zrobiona to ją wywal i wstaw dużą diodę prostowniczą tylko musisz pokombinować porozginać a potem ścinąć bo lutować się tam za bardzo nie da tak było zrobione u mnie w żonowozie |
_________________ Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ... |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |18 Cze 2015|, 2015 11:55
|
|
|
Dmuchawa pracuje na poszczegolnych biegach poprawnie do momentu kiedy nie podlacze tej krancowki co jest przy sterowaniu kierunkami nawiewow. Po jej podlaczeniu wentylator przyspiesz od razu na 1 biegu. Inne sa te krancowki przy wersji z klima i bez? |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |18 Cze 2015|, 2015 15:12
|
|
|
krańcówka załącza ci bieg 0, więc wygląda, że masz źle ją podłączoną. masa z niej idzie na ostatni rezystor. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
Ostatnio zmieniony przez bingo |18 Cze 2015|, 2015 15:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |19 Cze 2015|, 2015 12:50
|
|
|
Przyczyna zawirowan prozaiczna i smieszna. Wystarczylo wyjac rezystor i poodginac od siebie splecione razem sprezynki i hula jak ta lala
Wymieniamy przeguby, ogarniamy wentyle i potwor powraca na drogi:-) |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
DANEK1403
BoB
Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2013 Skąd: Jar
|
Wysłany: |23 Cze 2015|, 2015 11:53
|
|
|
Się podepnę pod temat jak można mnianowicie :
Co i gdzie trzeba wsadzić w skrzynki pezpieczników co by odpalić klime na manualu ze względu że mam wydarty silnik z żonowozu chciałem przeszczepić cały układ z dawcy nawet udało mi się ściągnąć bez rozczelniania ,kostka od presostatu jest od sprężarki też wisi zostaje mi kupić włącznik od Jankesa bo we wtyczce jest wolny pin tylko co dalej ,jak już mam to jej założe niech kobieta ma coć od życia |
_________________ Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ... |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |23 Cze 2015|, 2015 12:59
|
|
|
Do mk3?
Jezeli tak to układ jest troche inny niz ja zmodziłem. Na pewno potrzebujesz zworke w jedno gniazdo, przekaźnik do skrzynki jeden a drugi masz nad schowkiem pasażera. |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
|