$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - klima mk3 do mk2
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
klima mk3 do mk2
Autor Wiadomość
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |26 Maj 2015|, 2015 21:40   

w dohcu klima miala dwa biegi,przynajmniej w takim gdzie nie bylo wiatraka z przodu

ten wentyl na skraplaczu ma tylko jeden bieg,włacza sie na pelny gwizdek od razu jak bylo za duze cisnienie w układzie
w v-ce robil on tez jako dodatkowy wentyl chlodnicy cieczy i wlaczyl sie jak visco nie dało rady niezaleznie od właczanej czy nie klimy

przy chlodzeniu w dohcu najpierw wlacza sie jeden wentyl,a dopiero pozniej drugi,juz praktycznie na czerwonym polu,w rzeczywistosci ten drugi jest z reguly zatarty,bo nie włacza sie nigdy
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |26 Maj 2015|, 2015 21:49   

U mnie są oba sprawne bo podłączałem je na krotko. Czyli logicznie myśląc jak wezmę zasilanie z 3 wentyla i wstawię w to przekaźnik który zrobi mi dwa biegi a na koncu podłącze to pod wentyle silnika to będzie dobrze.?
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |26 Maj 2015|, 2015 22:06   

Potrzebujesz zielonego przekaźnika od wentyli z wieloryba z podstawką i trochę przewodów ;)
Mam tak w swoim MK2 włożone z racji wentylatorów od BOB-a. Pierwszy bieg obydwa na 1/2, drugi obydwa na full, klima też obydwa na full w miarę potrzeb (jak presostat pyknie, że za duże ciśnienie).
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |27 Maj 2015|, 2015 08:20   

lukas2 napisał/a:
Jak to zrobić?
- dodatkowy wentylator jest tylko w przypadku wisko. Jak masz u siebie 2 wentyle, to nie potrzebujesz tego robić. Załaczenie klimy załacza piewszy bieg zawsze, drugi dołącza się sygnałem od presostatu.

jak nie masz
lukas2 napisał/a:
Nie ma dwóch biegów wentyli
skoro piszesz że masz
lukas2 napisał/a:
tylko najpier 1 a potem drugi startuje


lukas2 napisał/a:
A czy predkość 3 wentyla jest stała czy też dwubiegowa?
- nie podłączasz go, skoro masz już dwa wentyle ...

pod przekaźnik musisz doprowadzić dodatkowe sygnały (nie wiem, czy czasem nie musi być inny przekaźnik).

[ Dodano: |27 Maj 2015|, 2015 08:23 ]
co do prędkości - dla układu nie ma znaczenia, czy będziesz miał załączany najpierw jeden na full, potem drugi na full, czy też najpierw dwa szeregowo, potem dwa na full. Jedyna różnica to komfort - drugie rozwiązanie jest cichsze w użytkowaniu, choć częściej mogą ci się załączyć dwa na full.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
Zysio 
LKR 55077



Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy
Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: |27 Maj 2015|, 2015 08:49   

bingo napisał/a:
- dodatkowy wentylator jest tylko w przypadku wisko. Jak masz u siebie 2 wentyle, to nie potrzebujesz tego robić.


Nie tylko, w starych DOHC mimo elektrycznych wentyli był też trzeci.
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
 
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |18 Cze 2015|, 2015 10:31   

Jeszcze pytanko.
Dmuchawa ma 3 biegi i położenie zero. Po wsadzeniu klimy między 0 a 1 nie ma u mnie żadnej różnicy jeżeli chodzi o siłę nawiewu. Między 1 a 2 jest bardzo delikatna różnica. Ja na moje oko w położeniu 0 dmuchawa za mocno mi wieje. co może być przyczyną? Rezystor?
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |18 Cze 2015|, 2015 10:33   

"Po wsadzeniu klimy" to za mało powiedziane. Co tam namodziłeś?
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |18 Cze 2015|, 2015 10:36   

Montaż klimy z mk3 do mk2. Cały kompletny na oryginalnej wiązce z mk2. Jedyna zmiana to pucha spod szyba jest od klimatrona wiec przerobiłem wtyczkę wentylatora na wersję manualną czyli nie HBC
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |18 Cze 2015|, 2015 11:26   

lukas2 napisał/a:
Jeszcze pytanko.
Dmuchawa ma 3 biegi i położenie zero. Po wsadzeniu klimy między 0 a 1 nie ma u mnie żadnej różnicy jeżeli chodzi o siłę nawiewu. Między 1 a 2 jest bardzo delikatna różnica. Ja na moje oko w położeniu 0 dmuchawa za mocno mi wieje. co może być przyczyną? Rezystor?


Raczej cos nie tak w wiązce. Sprawdź organoleptycznie jak reaguje dmuchawa jak podepniesz zasilanie na poszczególne wyprowadzenia rezystora.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |18 Cze 2015|, 2015 11:41   

To rezystor tak ci robi wyciąg go i zobacz czy przypadkiem ktoś zwory nie zrobił jak jest zrobiona to ją wywal i wstaw dużą diodę prostowniczą tylko musisz pokombinować porozginać a potem ścinąć bo lutować się tam za bardzo nie da tak było zrobione u mnie w żonowozie
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |18 Cze 2015|, 2015 11:55   

Dmuchawa pracuje na poszczegolnych biegach poprawnie do momentu kiedy nie podlacze tej krancowki co jest przy sterowaniu kierunkami nawiewow. Po jej podlaczeniu wentylator przyspiesz od razu na 1 biegu. Inne sa te krancowki przy wersji z klima i bez?
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |18 Cze 2015|, 2015 15:12   

krańcówka załącza ci bieg 0, więc wygląda, że masz źle ją podłączoną. masa z niej idzie na ostatni rezystor.
_________________
nigdy nie mów nigdy
Ostatnio zmieniony przez bingo |18 Cze 2015|, 2015 15:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |19 Cze 2015|, 2015 12:50   

Przyczyna zawirowan prozaiczna i smieszna. Wystarczylo wyjac rezystor i poodginac od siebie splecione razem sprezynki i hula jak ta lala
Wymieniamy przeguby, ogarniamy wentyle i potwor powraca na drogi:-)
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |23 Cze 2015|, 2015 11:53   

Się podepnę pod temat jak można mnianowicie :
Co i gdzie trzeba wsadzić w skrzynki pezpieczników co by odpalić klime na manualu ze względu że mam wydarty silnik z żonowozu chciałem przeszczepić cały układ z dawcy nawet udało mi się ściągnąć bez rozczelniania ,kostka od presostatu jest od sprężarki też wisi zostaje mi kupić włącznik od Jankesa bo we wtyczce jest wolny pin tylko co dalej ,jak już mam to jej założe niech kobieta ma coć od życia :)
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |23 Cze 2015|, 2015 12:59   

Do mk3?
Jezeli tak to układ jest troche inny niz ja zmodziłem. Na pewno potrzebujesz zworke w jedno gniazdo, przekaźnik do skrzynki jeden a drugi masz nad schowkiem pasażera.
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group