|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
VSS w A4LDe 2.3 i 2.9 coss |
Autor |
Wiadomość |
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |14 Kwi 2015|, 2015 23:29
|
|
|
Bardzo dobrze, Romek, siadaj, pała.
Wywód niemal dobry, prawdziwy, tylko ma jedną, zasadniczą wadę - otóż jest bzdurą do kwadratu. Pomiędzy koszem sprzęgła OD, a wałkiem wyjściowym nie ma uślizgu (poza momentem zmiany biegów, rzecz jasna). Tam są sztywne przekładnie planetarne, więc dla danego biegu stosunek prędkości wałka wejściowego i wyjściowego jest stały. PCM istotnie, mierzy uślizg konwertera hydrokinetycznego na podstawie czujnika wewnątrz skrzyni, tylko wartością porównywaną z obrotami tegoż nie jest wyjście skrzyni, a prędkość obrotowa wału korbowego. Na tej podstawie wylicza jaki jest uślizg na przetworniku hydrokinetycznym i dalej tak jak napisałeś - jeśli jest mniejszy niż zadany procent, to zaczyna włączać lockup'a.
Tyle, że tu nie ma nigdzie VSS'a i przy jego niewłaściwych parametrach nic się nie zmieni, nadal lockup się zapnie w tym samym momencie, bo te 20% nie są liczone z prędkości na wałku wyjściowym, a na wałku wejściowym.
Tu masz rysunek gdzie on jest wewnątrz skrzyni: http://trzypion.oldfield....A4LDe_speed.jpg - na górnym strzałką masz zaznaczony dodatkowy pierścień, na dolnym sam czujnik.
Na co może mieć wpływ VSS? Ano jak wspomniałeś, są inne zależności - przede wszystkim lockup nie włączy się na biegu 1 (i chyba 2 - nie chce mi się grzebać), a także poniżej pewnej prędkości auta (tutaj VSS ma niby wpływ), tyle, że i tak najczęściej lockup włącza się dużo później. Co ważne, a o co Ci się zgubiło, to fakt, że to nie skrzynia decyduje, a PCM (sterownik silnika). Jeśli więc nawet brałby parametry z VSS-a, to tym bardziej VSS powinien być dopasowany do dyfra, żeby skrzynia włączała lockup przy właściwej prędkości, a nie przy zaniżonej. Bo skoro obecnie VSS powoduje zawyżanie wskazywanej prędkości, to według Twojego toku rozumowania lockup wchodziłby wcześniej niż powinien.
Tak się jednak nie dzieje. Co więcej, gdyby VSS decydował, to inne biegi tez by się włączały zbyt szybko, zanim silnik osiągnie właściwe obroty. Skrzynia tymczasem zmienia biegi przy tych samych prędkościach obrotowych silnika, co poprzedniczka, z właściwym przełożeniem VSS-a. Wniosek z tego taki, że PCM nie przejmuje się specjalnie danymi z VSS-a przy sterowaniu skrzynią i robi to na podstawie informacji o prędkości obrotowej wału korbowego i wałka wejściowego.
Być może z VSS-em jest tak, jak napisałeś w skrzyni A4LD, czyli z Mk1 i 2 - wtdy porównanie prędkości wałka wyjściowego z prędkością wału korbowego mogłoby mieć sens. Ale nie jest tak w A4LDe.
[ Dodano: |14 Kwi 2015|, 2015 23:32 ]
Adam_2000 napisał/a: | ford2fast napisał/a: | Nie czytuję twoich wydumek
Mam ciekawsze zajęcia niż uczenie wałkoni , to co napisałem powyżej jest logicznym ciągiem konsekwencji głupoty |
To mi wystarczy.
Cytat: | T.3 (6-10 pkt)
1 - obrażanie innych użytkowników forum (trollowanie) |
|
Najlepsze jest to, że Romek chyba nie przeczytał tego, co sklecił ze skopiowanych kawałków |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
konrad85
502 997 723
Auto: '95 2.9 COSS ASB GHIA sedan+LPG
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Gru 2012 Skąd: Lublin Swoboda
|
Wysłany: |14 Kwi 2015|, 2015 23:33
|
|
|
trzypion napisał/a: | Bardzo dobrze, Romek, siadaj, pała. |
I poszła oliwa na ogień,ehhhhhh |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |14 Kwi 2015|, 2015 23:47
|
|
|
Przepraszam, jak zaczynałem pisać, to ostatnim postem był ten, na który odpowiadałem (napisanie, sprawdzenie w dokumentacji, zrobienie obrazków etc. trochę trwa). Romuś się dorobił punktacji w międzyczasie. Chciałbym powiedzieć, że jest mi go szkoda. Bardzo chciałbym... |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |