$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - wstępna regulacja zaworów w 2.9 V6
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wstępna regulacja zaworów w 2.9 V6
Autor Wiadomość
jasam
[Usunięty]

Wysłany: |22 Lis 2004|, 2004 10:08   wstępna regulacja zaworów w 2.9 V6

U mnie ciąg dalszy przygody z zaworami w 2.9 jedni mówia że sie je reguluje zawory w 2.9 inni zaś twierdza przeciwnie. Książka Etholtza i naklejka na pasie mówi że NIE. Ja zaś ze wzgledu na problemy z nierówną praca etc. i po zasięgnięciu opinii na tym forum regulowałem je z dobrym skutkiem (do czasu). Sporo czasu minęło zanim zrozumiałem swój błąd. :oops:
Teraz jednak jestem mądrzejszy i przy okazji zmiany głowicy chce ustawić "luz" we właściwy sposób. Jest jednak problem że nikt nie pisze jak powinno być. Osobiście uważam że luzu nie powinno być a nawet szklanki hydraulicze powinny być lekko zciśnięte(zeby nie łomotało). Jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat to bardzo bym prosił o przelanie jej na klawiaturkę :)
Ostatnio zmieniony przez jasam |22 Lis 2004|, 2004 17:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |22 Lis 2004|, 2004 10:53   

JEżeli masz na pasie żeby nei regulowac to znaczy że nie należy tego robic chociaż są śruby regulacyjne. Służa one do wstępnej regulacji np. Po wymianie zaworów lub szklanek. Co do luzu jaki powinien być na szklankach to nie mam pojęcia ale uważam, że raczej jakiś powinien być ( oczywiści emogę się mylić :) )
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
jasam
[Usunięty]

Wysłany: |22 Lis 2004|, 2004 16:58   

tonący brzytwy sie chwyta i stąd to majstrowanie przy zaworach. Oprócz nierównej pracy przy badaniu analizatorem spalin mechanicy stewierdzili że sa popodpierane zawory lub/i powypalane gniazda. tak więc teraz będę robił głowice co było nieuniknione.
Co do luzu to wydaje mi się że gdyby miał być to hydro nie spełniało by swojego zadania ze względu na to że popychacz nie może sie "rozciągnąć" a pracować może tylko w zakresie ruchu swojego tłoczka gdzie ciśnienie oleju powoduje zniwelowanie luzu.
Dobrze myśle??
 
 
fructon
[Usunięty]

Wysłany: |22 Lis 2004|, 2004 17:33   

regulacje nalezy przeprowadzic tak aby skasowac luz ale nie naciskac na zawor krzywka ma dojsc do niego i tyle
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |22 Lis 2004|, 2004 17:59   

I w zasadzie wszystko w temacie. Mała korekta śrubami wynikająca ze zużycia szklanek, bądź z rozbierania tegoż zespołu i ponownego montażu. Nic więcej.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
jasam
[Usunięty]

Wysłany: |23 Lis 2004|, 2004 07:31   

dzieki panowie za pomoc!
Pozdrawiam!
 
 
yasiuuu 


Auto: 1990, 2.4, MSB, sedan
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lip 2010
Skąd: Kraków
Wysłany: |20 Gru 2014|, 2014 17:37   

Wow, 10 letni temat... to już nie odgrzewanie, tylko wybudzenie z hibernacji.
Ale do rzeczy, odnośnie wypowiedzi VIK, Mała korekta śrubami wynikająca ze zużycia szklanek, bądź z rozbierania tegoż zespołu i ponownego montażu. Nic więcej.

Moje Scorpio ten zabieg miało robiony z 60-70tyś temu. 2.4 V6 ARD (hydraulika)

Załóżmy, że zrobiłem regulacje wg schematu opisanego tutaj: http://ford-scorpio.pl/fo...or%F3w&start=15

Luz skasowałem "na zero", ale bez nadmiernego dociągania śruby, tak, że ktoś z "wrażliwymi dłońmi" uznałby, że jest jeszcze mikro-mikro-luzik...
A co w przypadku, gdybym jednak przegiął i dokręcił za bardzo (dalej w granicach zdrowego rozsądku, ale jednak ciaśniej niż powinienem)?
Jakie były by efekty, skutki i następstwa... ?

Po mojej "zabawie" na dzień dobry strzelił mi pasek alternatora (30sek po odpaleniu) i zaczynam doszukiwac się jakiegos fatum! ;)
Ostatnio zmieniony przez yasiuuu |20 Gru 2014|, 2014 17:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |20 Gru 2014|, 2014 19:17   

Jak będzie za ciasno może nie domykać zaworów , wypiłować wałek
_________________
Scorpio forever
 
 
zibi8556 
LKS 2U98



Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53
Dołączył: 06 Gru 2013
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: |22 Gru 2014|, 2014 21:21   

ford2fast napisał/a:
Jak będzie za ciasno może nie domykać zaworów , wypiłować wałek

Dokładnie tak , tak zwana szklanka ma określony zakres pracy , nie wiem ile wynosi ten zakres w scorpio bo nie mierzyłem ale sprawdzałem parę dni temu w ałdi 1,9 dyszel i jest to ok 1mm do może 1,5mm. Ciężko to tak bardzo dokładnie zmierzyć. Ważne żeby nie wyregulować luzu na zero na ,,suchych szklankach" bo po niewielkim przebiegu zawory będą się podpierać , a wiadomo co się z tym wiąże. Wydaje mi się że optymalnym luzem byłby taki ok 0,5 - 0,7mm . Mniejszy też krzywdy nie uczyni byle by był luz , za duży, zawory będą klepać kwestia tylko jak szybko.
Innymi słowy luz ma mieścić się w sakresie pracy hydropopychacza , nie może być większy ani też ma go nie być wcale.
_________________
Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać....
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |22 Gru 2014|, 2014 21:42   

Tylko trzeba o jednym pamiętać, że szklanki przed regulacją trzeba ścisnąć nieco, bo inaczej może się zdarzyć, że szklanka jest na maksa już rozciągnięta i więcej luzu nie wybierze - warto po założeniu klucza na śrube regulacyjna pociągnąć za tenże, żeby konik na szklankę nacisnął i po zluzowaniu ustawiać dopiero na styk. I przy okazji od razu daje się wyczuć, czy szklanka trzyma. czy już zaczyna mięknąć.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |22 Gru 2014|, 2014 22:46   

na sprawnych nie ma luzu ;)
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |23 Gru 2014|, 2014 00:44   

pepi napisał/a:
na sprawnych nie ma luzu ;)

Nie u trzypiona :):
_________________
Scorpio forever
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |23 Gru 2014|, 2014 07:00   

Pepi, na każdej jest (co wynika z konstrukcji), natomiast jesli nie mówimy o nowych szklankach, to cóż, zazwyczaj mają te nascie lat minimum i warto sprawdzić.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
zibi8556 
LKS 2U98



Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53
Dołączył: 06 Gru 2013
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: |23 Gru 2014|, 2014 08:55   

pepi napisał/a:
na sprawnych nie ma luzu

I nie powinno być ( wyżej pisałem o suchych )
_________________
Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group