Bije kierownica przy hamowaniu |
Autor |
Wiadomość |
hleb23
Auto: 95 2.0 8v sedan+LPG
Wiek: 33 Dołączył: 17 Kwi 2012 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: |11 Lip 2014|, 2014 13:00
|
|
|
Byłem sprawdzić u tokarza bicie tych tarcz, jedna i druga strona 0.01 przy styku z piastą i sama tarcza , jedna strona 0,02 a druga 0,04. |
_________________ "Proszę nie wrzucać gum do pisuaru, tracą smak" |
|
|
|
|
zibi8556
LKS 2U98
Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53 Dołączył: 06 Gru 2013 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: |12 Lip 2014|, 2014 08:17
|
|
|
trzypion napisał/a: | Ja bym przejechał sie na doważenie kół na aucie, szczególnie, że zjawisko występuje przy dośc sporej prędkości. |
A to nie zaszkodzi a wręcz może pomóc |
|
|
|
|
hleb23
Auto: 95 2.0 8v sedan+LPG
Wiek: 33 Dołączył: 17 Kwi 2012 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: |12 Lip 2014|, 2014 19:56
|
|
|
wyważanie dynamiczne ma coś wspólnego z testem drogowym ? http://www.alufelgiopony.pl/serwis.php?z=1 (Oferta jednego z warsztatów w Szczecinie). I jeszcze jedno pytanie, myślę że już jedno z ostatnich, tokarz będzie w stanie przetoczyć tarczę by była powiedzmy w tolerancji 0,01? Bo być może piasta ma delikatne bicie w związku z czym dokładając do tego bicie tarczy 0,04 może być już ponad tolerancję. Jeśli durne pytania to przepraszam ale nie moge tego wykopać z neta ;] |
_________________ "Proszę nie wrzucać gum do pisuaru, tracą smak" |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |12 Lip 2014|, 2014 20:39
|
|
|
Maksymalne dopuszczalne bicie tarcz w scorpio według fabryki to 0,15mm. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
zibi8556
LKS 2U98
Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53 Dołączył: 06 Gru 2013 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: |12 Lip 2014|, 2014 23:02
|
|
|
hleb23 napisał/a: | tokarz będzie w stanie przetoczyć tarczę |
Mający sprzęt i pojęcie tak. Mam takiego majchra i toczył mi na starej piascie z wybitymi szpilkami. Zakładał tarczę na konik, mocował piastę w kłach , planował powierzchnie przylegania jesli było bicie skręcał tarcze z piastą srubami z podkładkami i toczył. Mały posuw i obroty, jak była potrzeba toczył 2 razy a nawet 3(nie wolno zbierać za grubej warstwy). Sprawdzał bicie czujnikiem, tarcza jeżeli ma jakies minimalne to identyczne jak sama piasta. Jest to według mnie najlepszy sposób, choć spotkałem takiego który powiedział że tak sie nie robi. Po jego toczeniu kiera wybijała zęby a nie szarpała |
_________________ Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać.... |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |14 Lip 2014|, 2014 15:11
|
|
|
Tak się własnie robi - co więcej, są warsztaty gdzie toczą na piastach na samochodzie. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
zibi8556
LKS 2U98
Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53 Dołączył: 06 Gru 2013 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: |15 Lip 2014|, 2014 10:53
|
|
|
trzypion napisał/a: | toczą na piastach na samochodzie. |
To by było super ale w swojej okolicy nie mam takiego warsztatu więc robię jak opisałem |
_________________ Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać.... |
|
|
|
|
hleb23
Auto: 95 2.0 8v sedan+LPG
Wiek: 33 Dołączył: 17 Kwi 2012 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: |15 Lip 2014|, 2014 12:55
|
|
|
Udało się! Przetoczyłem tarcze, wyczyściłem styk z piastą i felgą do gołego. Wymuskałem wszystko wedle sztuki jak sądzę i hamowanie znikło. Niesamowity komfort, ze ściąganiem wygrałem (krzywa zwrotnica) z hamowaniem też, jeździ się idealnie. Dziękuje za rady. Zauważyłem niestety przy okazji jeszcze, że guma sworzniu wahacza zaczyna parcieć, można wymienić samą osłonę? Przepraszam za OT |
_________________ "Proszę nie wrzucać gum do pisuaru, tracą smak" |
Ostatnio zmieniony przez hleb23 |15 Lip 2014|, 2014 12:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |15 Lip 2014|, 2014 13:23
|
|
|
hleb23 napisał/a: | Wymuskałem wszystko wedle sztuki jak sądzę i hamowanie znikło. |
Jestes pewien ze zrobiles wszystko ze sztuka skoro hamowanie zniknelo ? |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
|
|
|
|
hleb23
Auto: 95 2.0 8v sedan+LPG
Wiek: 33 Dołączył: 17 Kwi 2012 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: |15 Lip 2014|, 2014 14:45
|
|
|
Bicie przy hamowaniu zniknęło pisałem na szybko z usmarowanymi rękami Musiałem podzielić się radosną nowiną na forum |
_________________ "Proszę nie wrzucać gum do pisuaru, tracą smak" |
|
|
|
|
zibi8556
LKS 2U98
Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53 Dołączył: 06 Gru 2013 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: |16 Lip 2014|, 2014 17:45
|
|
|
hleb23 napisał/a: | Zauważyłem niestety przy okazji jeszcze, że guma sworzniu wahacza zaczyna parcieć, można wymienić samą osłonę? |
Można i dobrze jest wcisnąć pod nią trochę smaru |
_________________ Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać.... |
|
|
|
|
konrad85
502 997 723
Auto: '95 2.9 COSS ASB GHIA sedan+LPG
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Gru 2012 Skąd: Lublin Swoboda
|
Wysłany: |17 Lip 2014|, 2014 00:18
|
|
|
o ile sworzeń nie ma już takiego luzu że szkoda zachodu |
|
|
|
|
zibi8556
LKS 2U98
Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53 Dołączył: 06 Gru 2013 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: |17 Lip 2014|, 2014 05:55
|
|
|
hleb23 napisał/a: | zaczyna parcieć, |
Więc może jeszcze nie ?
konrad85 napisał/a: | o ile sworzeń nie ma już takiego luzu że szkoda zachodu |
A to oczywiste ,ale miejmy nadzieję żehleb23, o tym wie ? |
_________________ Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać.... |
|
|
|
|
hleb23
Auto: 95 2.0 8v sedan+LPG
Wiek: 33 Dołączył: 17 Kwi 2012 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: |19 Lip 2014|, 2014 00:55
|
|
|
Sworzeń jeszcze bez luzu ale musze coś zadziałać z osłoną. Wie ktoś od czego może przypasować ta osłona? |
_________________ "Proszę nie wrzucać gum do pisuaru, tracą smak" |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |19 Lip 2014|, 2014 14:06
|
|
|
jeśli tarcza ma bicie w tych samych miejscach co piasta to piasta do wymiany bo jest krzywa . albo przetoczenie na aucie . mi pomogło ale ostatnio tak zgrzałem hamulce że się chyba znów pogieła . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
|