$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Bije kierownica przy hamowaniu
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Bije kierownica przy hamowaniu
Autor Wiadomość
hleb23 



Auto: 95 2.0 8v sedan+LPG
Wiek: 33
Dołączył: 17 Kwi 2012
Skąd: Szczecin
Wysłany: |11 Lip 2014|, 2014 13:00   

Byłem sprawdzić u tokarza bicie tych tarcz, jedna i druga strona 0.01 przy styku z piastą i sama tarcza , jedna strona 0,02 a druga 0,04.
_________________
"Proszę nie wrzucać gum do pisuaru, tracą smak"
 
 
zibi8556 
LKS 2U98



Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53
Dołączył: 06 Gru 2013
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: |12 Lip 2014|, 2014 08:17   

trzypion napisał/a:
Ja bym przejechał sie na doważenie kół na aucie, szczególnie, że zjawisko występuje przy dośc sporej prędkości.

A to nie zaszkodzi a wręcz może pomóc ;)
 
 
hleb23 



Auto: 95 2.0 8v sedan+LPG
Wiek: 33
Dołączył: 17 Kwi 2012
Skąd: Szczecin
Wysłany: |12 Lip 2014|, 2014 19:56   

wyważanie dynamiczne ma coś wspólnego z testem drogowym ? http://www.alufelgiopony.pl/serwis.php?z=1 (Oferta jednego z warsztatów w Szczecinie). I jeszcze jedno pytanie, myślę że już jedno z ostatnich, tokarz będzie w stanie przetoczyć tarczę by była powiedzmy w tolerancji 0,01? Bo być może piasta ma delikatne bicie w związku z czym dokładając do tego bicie tarczy 0,04 może być już ponad tolerancję. Jeśli durne pytania to przepraszam ale nie moge tego wykopać z neta ;]
_________________
"Proszę nie wrzucać gum do pisuaru, tracą smak"
 
 
Gaiger 



Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: |12 Lip 2014|, 2014 20:39   

Maksymalne dopuszczalne bicie tarcz w scorpio według fabryki to 0,15mm.
_________________
92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb
 
 
 
zibi8556 
LKS 2U98



Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53
Dołączył: 06 Gru 2013
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: |12 Lip 2014|, 2014 23:02   

hleb23 napisał/a:
tokarz będzie w stanie przetoczyć tarczę

Mający sprzęt i pojęcie tak. Mam takiego majchra i toczył mi na starej piascie z wybitymi szpilkami. Zakładał tarczę na konik, mocował piastę w kłach , planował powierzchnie przylegania jesli było bicie skręcał tarcze z piastą srubami z podkładkami i toczył. Mały posuw i obroty, jak była potrzeba toczył 2 razy a nawet 3(nie wolno zbierać za grubej warstwy). Sprawdzał bicie czujnikiem, tarcza jeżeli ma jakies minimalne to identyczne jak sama piasta. Jest to według mnie najlepszy sposób, choć spotkałem takiego który powiedział że tak sie nie robi. Po jego toczeniu kiera wybijała zęby a nie szarpała :evil:
_________________
Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać....
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |14 Lip 2014|, 2014 15:11   

Tak się własnie robi - co więcej, są warsztaty gdzie toczą na piastach na samochodzie.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
zibi8556 
LKS 2U98



Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53
Dołączył: 06 Gru 2013
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: |15 Lip 2014|, 2014 10:53   

trzypion napisał/a:
toczą na piastach na samochodzie.

To by było super ale w swojej okolicy nie mam takiego warsztatu więc robię jak opisałem
_________________
Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać....
 
 
hleb23 



Auto: 95 2.0 8v sedan+LPG
Wiek: 33
Dołączył: 17 Kwi 2012
Skąd: Szczecin
Wysłany: |15 Lip 2014|, 2014 12:55   

Udało się! Przetoczyłem tarcze, wyczyściłem styk z piastą i felgą do gołego. Wymuskałem wszystko wedle sztuki jak sądzę i hamowanie znikło. Niesamowity komfort, ze ściąganiem wygrałem (krzywa zwrotnica) z hamowaniem też, jeździ się idealnie. Dziękuje za rady. Zauważyłem niestety przy okazji jeszcze, że guma sworzniu wahacza zaczyna parcieć, można wymienić samą osłonę? Przepraszam za OT
_________________
"Proszę nie wrzucać gum do pisuaru, tracą smak"
Ostatnio zmieniony przez hleb23 |15 Lip 2014|, 2014 12:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |15 Lip 2014|, 2014 13:23   

hleb23 napisał/a:
Wymuskałem wszystko wedle sztuki jak sądzę i hamowanie znikło.


Jestes pewien ze zrobiles wszystko ze sztuka skoro hamowanie zniknelo ? :-d
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
hleb23 



Auto: 95 2.0 8v sedan+LPG
Wiek: 33
Dołączył: 17 Kwi 2012
Skąd: Szczecin
Wysłany: |15 Lip 2014|, 2014 14:45   

Bicie przy hamowaniu zniknęło :D pisałem na szybko z usmarowanymi rękami :P Musiałem podzielić się radosną nowiną na forum :D
_________________
"Proszę nie wrzucać gum do pisuaru, tracą smak"
 
 
zibi8556 
LKS 2U98



Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53
Dołączył: 06 Gru 2013
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: |16 Lip 2014|, 2014 17:45   

hleb23 napisał/a:
Zauważyłem niestety przy okazji jeszcze, że guma sworzniu wahacza zaczyna parcieć, można wymienić samą osłonę?

Można i dobrze jest wcisnąć pod nią trochę smaru
_________________
Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać....
 
 
konrad85 
502 997 723



Auto: '95 2.9 COSS ASB GHIA sedan+LPG
Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Gru 2012
Skąd: Lublin Swoboda
Wysłany: |17 Lip 2014|, 2014 00:18   

o ile sworzeń nie ma już takiego luzu że szkoda zachodu ;)
 
 
zibi8556 
LKS 2U98



Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53
Dołączył: 06 Gru 2013
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: |17 Lip 2014|, 2014 05:55   

hleb23 napisał/a:
zaczyna parcieć,

Więc może jeszcze nie ?
konrad85 napisał/a:
o ile sworzeń nie ma już takiego luzu że szkoda zachodu

A to oczywiste ,ale miejmy nadzieję żehleb23, o tym wie ?
_________________
Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać....
 
 
hleb23 



Auto: 95 2.0 8v sedan+LPG
Wiek: 33
Dołączył: 17 Kwi 2012
Skąd: Szczecin
Wysłany: |19 Lip 2014|, 2014 00:55   

Sworzeń jeszcze bez luzu ale musze coś zadziałać z osłoną. Wie ktoś od czego może przypasować ta osłona?
_________________
"Proszę nie wrzucać gum do pisuaru, tracą smak"
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |19 Lip 2014|, 2014 14:06   

jeśli tarcza ma bicie w tych samych miejscach co piasta to piasta do wymiany bo jest krzywa . albo przetoczenie na aucie . mi pomogło ale ostatnio tak zgrzałem hamulce że się chyba znów pogieła .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group