$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Problem z klimą - działa i przestaje działać - GOŚCINNIE
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z klimą - działa i przestaje działać - GOŚCINNIE
Autor Wiadomość
ramanujan 


Auto: '88 2.9 Manual HB +LPG
Wiek: 34
Dołączył: 10 Maj 2013
Skąd: Warszawa
Wysłany: |9 Cze 2014|, 2014 17:07   Problem z klimą - działa i przestaje działać - GOŚCINNIE

Kupiłem Mondeo Mk3 1.8 z LPG 2002r,
Chciałem odpalić klimę, u klimiarza okazało się że czynnika mało było ale trochę było.
Dobił do pełna. Układ oceniam na sprawny, ale coś niedomaga bo jak się włącza klimę to zazwyczaj działa przez jakiś czas potem się rozłącza.
Dziś to było 20 minut, potem wyłączyła się na ok pół minuty, włączyła, pochodziła kilka minut i już trwale wyłączyła. Co by nie kombinował to nie pójdzie.
Sprawa ustaje jak auto postoi i jak się tego kierowca nie spodziewa, np następny dzień.
Efekt się już powtórzył kilka razy.

Co to może być? podejrzewam czujkę ciśnienia. Nie ma klimatronika, po włączeniu AC przekaźnik w skrzynce cyka, wiatrak się włącza, obroty lekko podnoszą ale klima nie startuje, myślałem że jedna z dwóch czujek odcina napięcie,
kolega patrzył na schem i 2ga czujka, ta od HP na 1 pinie powinna mieć +12V powracające z czujnika ciśnienia obwodu LP. U mnie miała więc na LP obwód był zwarty, na HP nawet jak zrobiłem zworę 1 i 4 pinu - nic nie poszło.

https://drive.google.com/file/d/0B-bWHdOJEx7ASWYySmFGRFl2Z3c/edit?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B-bWHdOJEx7AcU5PSFF2VGc2TEE/edit?usp=sharing

Szukałem wyjaśnienia na forum Mondeo, ale podobnego przypadku nie znalazłem, a to co znalazłem zniechęciło mnie do szukania tam..
Pomoże ktoś ogarnięty? Proszę :)-: :)-: :)-: :)-: :)-: :)-:
 
 
 
Gaiger 



Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: |9 Cze 2014|, 2014 20:37   

Ja tak miałem jak był padnięty termistor w cewce sprzęgła kompresora.
Cewka poszła do wymiany.
_________________
92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb
 
 
 
ramanujan 


Auto: '88 2.9 Manual HB +LPG
Wiek: 34
Dołączył: 10 Maj 2013
Skąd: Warszawa
Wysłany: |9 Cze 2014|, 2014 21:11   

Dzięki, to może być dobry strzał, właśnie wróciłem ze spotkania z kolegą, zasugerował właśnie sprzęgiełko. Zaproponował sprawdzenie w 2 stage'ach:
1) Czy dostaje napięcie wtedy kiedy powinno dostawać
2) czy jak się poda na sztywno 12V to się włączy

Termistor siedzi zapewne bezpośrednio przy cewce, natomiast zastanawia mnie taka czarna "pchła" która jest w korpusie klimy od góry, czy dobrze kojarzę że to jakaś dioda prostownicza?
Widać ją na tym zdjęciu:
https://drive.google.com/file/d/0B-bWHdOJEx7AY0p6eWlEUlNWS2c/edit?usp=sharing
Czy ona chroni przed peakiem zwrotnym z cewki właśnie?

Gaiger, dziękuję za sugestię ;-)
 
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |9 Cze 2014|, 2014 21:16   

ramanujan napisał/a:
Termistor siedzi zapewne bezpośrednio przy cewce, natomiast zastanawia mnie taka czarna "pchła" która jest w korpusie klimy od góry, czy dobrze kojarzę że to jakaś dioda prostownicza?
Widać ją na tym zdjęciu:
https://drive.google.com/file/d/0B-bWHdOJEx7AY0p6eWlEUlNWS2c/edit?usp=sharing
Czy ona chroni przed peakiem zwrotnym z cewki właśnie?

To wygląda raczej na bezpiecznik termiczny (wyłącza zasilanie cewki w przypadku wzrostu temperatury).
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
ramanujan 


Auto: '88 2.9 Manual HB +LPG
Wiek: 34
Dołączył: 10 Maj 2013
Skąd: Warszawa
Wysłany: |9 Cze 2014|, 2014 21:22   

czyli to to co pokazałem na obrazku może być winne? Czy z praktyki warsztatowej mogę jakby co to zmostkować jak się okaże winne, czy lepiej żeby ta pchła była sprawna?
mam obawy że dostęp do tego jest p-r-z-e-w-a-l-o-n-y, heheh... ale obym się mylił, :-S
 
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |9 Cze 2014|, 2014 21:27   

ramanujan napisał/a:
Czy z praktyki warsztatowej mogę jakby co to zmostkować jak się okaże winne,

Na próbę tak, ale na dalszą metę, to możesz zjarać auto ;/
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
ramanujan 


Auto: '88 2.9 Manual HB +LPG
Wiek: 34
Dołączył: 10 Maj 2013
Skąd: Warszawa
Wysłany: |9 Cze 2014|, 2014 21:43   

Rozumiem, będę ostrożny.
Jak się ma termistor oraz czujnik de-ice? na jakimś forum znalazłem że termistor włącza układ powyżej 3-4 stopnii.. czy to jest to samo? Czy to ten sam pacjent? Czy ten chroni przed przegrzaniem?
Rozumiem że jak jest jakiś na cewie, jak Gaiger napisał to on chroni przed przegrzaniem, jak jest na sprężarce to możliwe że chroni przed pracą "na zimno"...
spróbuje się do tego dostać i zobaczyć gdzie dochodzi napięcie a gdzie nie..
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |9 Cze 2014|, 2014 22:11   

de-ice a ten drugi czujnik to dwa różne tematy .

a wentylator chłodnicy działa ?
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
ramanujan 


Auto: '88 2.9 Manual HB +LPG
Wiek: 34
Dołączył: 10 Maj 2013
Skąd: Warszawa
Wysłany: |9 Cze 2014|, 2014 22:15   

Tak, went włącza się kilka sek po załączeniu AC, jedynie kompresor się ociąga. I faktycznie zauważam że notorycznie działa na zimnym silniku i przestaje na ciepłym.
pchła w korpusie klimy to na moją logikę coś co chroni sprężarkę, nie zaś termistor cewki..
 
 
 
Gaiger 



Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: |9 Cze 2014|, 2014 22:22   

ramanujan, ja mam MK3 a tam termistor jest zalany w cewce.
Jak jest w starszym nie wiem.
_________________
92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb
 
 
 
ramanujan 


Auto: '88 2.9 Manual HB +LPG
Wiek: 34
Dołączył: 10 Maj 2013
Skąd: Warszawa
Wysłany: |9 Cze 2014|, 2014 22:23   

też mam mk3 i też jak jest w starszym to nie wiem ;-)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group