$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - EBJ 2.3
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
EBJ 2.3
Autor Wiadomość
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |13 Maj 2014|, 2014 12:56   

Momencik, wstrzymaj konie - mam dwa auta, to o czym piszemy to wieloryb 2.3 16v '97.
No i TPS jest najbardziej podejrzany - jako, że w czasie jazdy wszystkio działa cacy, nie spodziewam się kwiatków, natomiast istotnie, tak jak zauwazyłeś, może sie cos wypnęło i przy zamkniętej przepustnicy napięcie na wyjściu jest ciut za wysokie i przez to ECU usiłuje podnieśc obroty.
Biorąc pod uwage, że to po strzale się stało, to bardzo prawdopodobne, że się coś w TPS-ie pochrzaniło. Sprawdze wieczorkiem po pracy :D
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |13 Maj 2014|, 2014 13:00   

Nie chce mi sie czytac wnikliwie tego tematu, ale skoro

trzypion napisał/a:
Panowie, litości....
1. "EBJ tymczasowy (stary) podmieniony, bez zmian."
2. " po odłączeniu zasilania EBJ obroty spadają bardzo mocno, do poziomu rzędu 400-500


Jak odcinasz zasilanie silniczka krokowego, odpinasz nawet wtyczke i obroty spadaja i nie gaśnie, to lewizna w dolocie i po temacie.

W sprawnym aucie odpiety krokowy=auto gasnie

Strzeliło moze jakis króciec spadł...
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |13 Maj 2014|, 2014 13:02   

Jankes napisał/a:
Jak odcinasz zasilanie silniczka krokowego, odpinasz nawet wtyczke i obroty spadaja i nie gaśnie, to lewizna w dolocie i po temacie.

W sprawnym aucie odpiety krokowy=auto gasnie


W starym 2,9 nie gasł. W Cossie - gaśnie.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |13 Maj 2014|, 2014 13:09   

ale temat jest o reanimacji HBC :P

2.3 gaśnie
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |13 Maj 2014|, 2014 13:12   

Grześ napisał/a:
pablo19 napisał/a:
Czyli aktualnie masz EBJ-ota odwrotnie przykręconego?


Ale Trzypion pisał, że było OK do czasu strzału w kolektor. Czyli coś ten strzał spieprzył - elementów wrażliwych na taki wybuch nie jest zbyt wiele, ale wszystkie trzeba sprawdzić.

Nie, on założył odwrotnie dopiero po tym strzale. :D
Wszelkie materiały podają kierunkowość starego zaworu więc warto też to wziąć pod uwagę.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |13 Maj 2014|, 2014 13:21   

Reader napisał/a:
Nie, on założył odwrotnie dopiero po tym strzale. :D


Oooo - odpalał bez zaworu ??? ;-)

A tak swoją drogą ... jak on ma EEC IV, to niech pokombinuje z ustawieniem przepustnic, no i podmieni TPS - to w tamtych układach było awaryjne i mnie bardzo nabruździło kiedyś. Mimo że ja przepływki miałem ...
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |13 Maj 2014|, 2014 13:23   

Grześ napisał/a:

W starym 2,9 nie gasł. W Cossie - gaśnie.


Mogles miec podkrecona przepustnice na srubie o ile mowisz o starym 2.9
Ja tak mialem w 2.4 podkrecone przez gazownika jak nie dal rady wyregulowac :)

a co do tematu to pewnie jak piszecie lewizna i tyle.
moze to byc np to
http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=10078
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |13 Maj 2014|, 2014 13:35   

trzypion napisał/a:
Panowie, litości....
1. "EBJ tymczasowy (stary) podmieniony, bez zmian."
2. " po odłączeniu zasilania EBJ obroty spadają bardzo mocno, do poziomu rzędu 400-500"
...

Masz lewiznę.
Grześ napisał/a:
Jankes napisał/a:
Jak odcinasz zasilanie silniczka krokowego, odpinasz nawet wtyczke i obroty spadaja i nie gaśnie, to lewizna w dolocie i po temacie.

W sprawnym aucie odpiety krokowy=auto gasnie


W starym 2,9 nie gasł. W Cossie - gaśnie.
Miałeś popsute stare 2.9. U mnie każde szczelne 2.9 gaśnie. Powodzenia Trzypion :P
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |13 Maj 2014|, 2014 13:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |13 Maj 2014|, 2014 13:42   

Apropo to niech ktoś to posprzata, bo temat o HBC jest dosc przydatny.

A sprzatajacy niech ustali wkońcu o jaki silnik w tym smietniku chodzi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group