$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Światła dzienne na 2 sposoby - co i jak .
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Światła dzienne na 2 sposoby - co i jak .
Autor Wiadomość
grzechu913 



Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Gru 2005
Skąd: Chrzanow
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 17:41   

wiadomo ,mozna to w inne sposoby rozwiazac ,ja akurat tak zrobilem bo mialem taki automacik,z swiatlami drogowymi tez bedzie fajny efekt,sprawdzalem w espero jak swieca w szeregu zarowki i dobrze to wyglada,w skorpio pewnie tez bedzie ,szczegolnie gdy rozwiazanie drogowych jest w osobnych lampach ,bo rozne wersje byly z zarowkami 2 włóknowymi i pojedynczymi zarowkami
_________________
Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 17:54   

grzechu913 napisał/a:
mozna tylko wiecej dlubaniny bo trzeba zarowki w szereg laczyc
ano nie :) jest taki koleś w kraku co robi takie moduliki, które powodują ćwiecenie "długimi" w szeregu, ale bez dodatkowej instalacji łączącej je w szereg.
To wykorzystuje część wiązki auta, wpina się w obwód masy i jakoś magicznie toto powoduje, że świeci w szeregu.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
grzechu913 



Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Gru 2005
Skąd: Chrzanow
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 18:28   

mozliwe ,ale w moim przypadku przy zarowkach 100W nie wiele to da ,bo pewnie i tak za mocno by swiecily w szeregu.
_________________
Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG
 
 
 
JORZO 



Auto: Scorpio '93 2.0 DOHC,MSB,sedan+LPG+szpera
Pomógł: 6 razy
Wiek: 55
Dołączył: 21 Kwi 2011
Skąd: Krosno
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 18:41   

Tak czy inaczej cel wyznaczony: długie w szereg i autostart po wykryciu wyższych obrotów.Pablo szukaj lutownicy... ;)
_________________
Nie mam już białego Scorka...... heh.... Ten to był fajny Gość.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 18:58   

grzechu913 napisał/a:
przy zarowkach 100W nie wiele to da ,bo pewnie i tak za mocno by swiecily w szeregu.
mniej więcej połowa, czyli tak jakby w serii :) na długich masz 100-ki ?
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
JORZO 



Auto: Scorpio '93 2.0 DOHC,MSB,sedan+LPG+szpera
Pomógł: 6 razy
Wiek: 55
Dołączył: 21 Kwi 2011
Skąd: Krosno
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 19:05   

Przepraszam ale czy setki nie wypalają odbłyśników?
_________________
Nie mam już białego Scorka...... heh.... Ten to był fajny Gość.
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 19:31   

Adam, czy mógłbyś odświeżyć ten schemat?
http://ford-scorpio.pl/fo...der=asc&start=0
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 19:56   

Sorry, ale ja nie mam materiałów, które mógłbym wrzucić na ogólnodostępne forum ;/
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 22:19   

Struna napisał/a:
grzechu913 napisał/a:
mozna tylko wiecej dlubaniny bo trzeba zarowki w szereg laczyc
ano nie :) jest taki koleś w kraku co robi takie moduliki, które powodują ćwiecenie "długimi" w szeregu, ale bez dodatkowej instalacji łączącej je w szereg.
To wykorzystuje część wiązki auta, wpina się w obwód masy i jakoś magicznie toto powoduje, że świeci w szeregu.

Dość prosto - zamiast masy na jednej żarówce od długich dajesz 12V - i prąd popłynie przez tą żarówkę, potem do drugiej i przez druga do masy.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 00:52   

No jakoś tak to gość tłumaczył - jak widać da się w mega prosty sposób.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 01:08   

No więc posiedziałem i zainspirowany schematem podłączenia wiatraków spłodziłem takie oto coś:

Postanowiłem podłączyć się do świateł mijania/krótkich, bo we wszystkich MKII i wielu MKI mamy lampy z "dopalaczami", a wtedy odpalanie czterech żarówek na pół gwizdka mijało by się trochę z celem.
Do tego układu potrzebne są trzy najzwyklejsze przekaźniki za ~7zł/szt. i cztery diody prostownicze np. wylutowane z popsutej żarówki energooszczędnej :)
trzeba włączyć przekaźniki w kable idące:
- od lewej lampy do masy (to ten przekaźnik po prawej),
- od skrzynki do prawej lampy (to ten przekaźnik po lewej) (nie pamiętam, czy ten kabel idzie od lewej lampy, czy od samej skrzynki, jeśli od lewej lampy to trzeba wpiąć się między lampami).
Górny przekaźnik to nowość w aucie i trzeba mu dorobić wszystkie kable.
Sygnał "engine run" to sygnał jaki mamy w Scorpio bodajże na wyjściu czarnych przekaźników z grubymi stykami. W innych autach trzeba sobie coś takiego namierzyć, albo oprzeć się o zgaśnięcie kontrolki ładowania.

Idea jest taka, że po włączeniu silnika wszystkie przekaźniki zaczynają pracę i mamy światła mijania podłączone szeregowo, czyli na obu żarówkach mamy po ~7V.

Po włączeniu świateł mijania za pomocą włącznika, nasz układ zostanie wyłączony za pomocą górnego przekaźnika. Przy włączeni lub mignięciu długimi stanie się to samo.

Na ten przewód od "engine run" można by dać jakiś mały bezpiecznik, tak na wszelki wypadek ;)

Teraz zacząłem się zastanawiać co się stanie gdy włączymy światła pozycyjne podczas pracy tego układu. Wygląda na to, że lewe przednie światło pozycyjne powinno świecić na pół gwizdka, a prawe normalnie. żeby temu zapobiec, trzeba by było podłączyć drugą oddzielną masę do lewej żarówki pozycyjnej, albo może nie ma potrzeby tego ruszać, bo nie będzie to przeszkadzało.

Kolejny znak zapytania to jak poradzi sobie z tym nasz komputerek od "choinki" Czy będzie świecił, że mamy coś nie tak z żarówkami, czy np. coś mu się spali? ;)
Na te pytania nie znam odpowiedzi.

Podsumowując jest to schemat wielce testowy, którego nie wykonałem w rzeczywistości, a jedynie w głowie, na kartce i w paincie ;)
Każdy kto chce go wykorzystać, robi to na własne ryzyko! Ja tu nic nie gwarantuje, łącznie z tym, że auto nie spłonie!
Ja może go kiedyś wykonam, ale na pewnie nie w zimę ;)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |15 Lut 2014|, 2014 01:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 01:19   

Za chęci i czas poświęcony - szacun, ale ogólnie... No trochę lipton, zwłaszcza że patent z odpieciem masy jest banalny i działa niezawodnie.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 01:23   

Struna napisał/a:
Za chęci i czas poświęcony - szacun, ale ogólnie... No trochę lipton, zwłaszcza że patent z odpieciem masy jest banalny i działa niezawodnie.
Przecież tu właśnie jest odpięcie masy, to o czym pisałeś Ty i trzypion.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
grzechu913 



Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Gru 2005
Skąd: Chrzanow
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 07:31   

Struna napisał/a:
grzechu913 napisał/a:
przy zarowkach 100W nie wiele to da ,bo pewnie i tak za mocno by swiecily w szeregu.
mniej więcej połowa, czyli tak jakby w serii :) na długich masz 100-ki ?

wiem ze byloby podobnie jak w seri ,moze troche slabiej musialbym sprawdzac ,tak mam 100 ,ogolnie fajnie swieci ,nie wypala odblysnikow bo przeciez nie jezdzi sie na dlugich godzinami jak na mijania ;)

[ Dodano: |15 Lut 2014|, 2014 07:38 ]
jedyny plus tego ze mijania pracuja jako powiedzmy dzienne ze policja sie nie dopala do tego,z daleka widac ze normalnie to swieci ,a drogowe to nie wiem czy moga spelniac taka funkcje w tych autach co nie sa homologowane ze moga byc jako dzienne ,pewnie podobna sprawa jak z ksenonami ,tez mozna bylo zakladac i swiecilo niezle ,ale za duzo policjantow teraz wie ze to dokladane na sile i nie tylko w skorpio tylko innych samochodach ,wiec bardziej na to uczuleni,tak samo jak 100 w drogowych nie legalne ,ale to juz by musial wyciagac zarowke aby to sprawdzic ,bo na pierwszy rzut oka to ciezko stwierdzic ,ze sa mocniejsze

[ Dodano: |15 Lut 2014|, 2014 08:10 ]
mozna zrobic cos takiego

http://www.fotosik.pl/pok...b0d6b1e2e3.html

wiadomo zasilanie do drogowych idzie z 2 bespiecznikow ale to i tak sie obw zamyka na nich wiec narysowalem z jednym powinno dzialac z jednego przekaznika .Do zasilania glownego mozna wziac ze stacyjki lub dolozyc jakis automat co wykrywa wyzsze napiecie i wtedy wlacza.Na D2 podawanie napiecia z pozycji lub mijania aby to gaslo. Na D1 z drogowych aby mozna bylo blindowac (mrugac) .
_________________
Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG
Ostatnio zmieniony przez grzechu913 |15 Lut 2014|, 2014 08:17, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 10:02   

Niby tak, tylko po co aż tak komplikować życie? Dwa przekaźniki wystarczają ;) Jeden, który jest wpięty pomiędzy na +12 engine run i na zmianę podaje na jednej lampie masę, lub +12, oraz drugi, którego styk rozwierny jest w obwodzie cewki pierwszego, zaś dostaje zasilanie przez diody z pozycyjnych i zza przełącznika mrugnięcia długimi.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group