$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - A4ld w vm'ie
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
A4ld w vm'ie
Autor Wiadomość
Gaiger 



Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: |8 Lut 2014|, 2014 20:35   

pablo19, Dziku, VM 125 KM ma pompę sterowaną elektronicznie przez ECU.
Brak linki gazu, jest czujnik położenia pedału, ECU ma czujniki: ciśnienia doładowania, przepływomierz powietrza, temperaturę płynu i powietrza, położenia wału korbowego, czujnik na wtryskiwaczu 1 cylindra, vss.
Tyle pamiętam :-d .
ECU steruje pompą, westgatem na turbinie (a więc ciśnieniem doładowania), świecami, wentylami chłodnicy, jeśli jest A4LDe to wszystkimi biegami w skrzyni i lockupem.
A i jeśli jest tempomat to też jest to zaszyte w ECU.
gufer-posepny, wersja z linką to ten 115 KM bez elektroniki.
Ale wedle mojej wiedzy one nie wychodziły z asb.
_________________
92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb
Ostatnio zmieniony przez Gaiger |8 Lut 2014|, 2014 20:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Dziku 


Auto: Sierra '91
Dołączył: 21 Paź 2013
Skąd: Warszawa
Wysłany: |8 Lut 2014|, 2014 21:42   

Ale ja nie chce kutra, chcę czterobiegowy automat możliwie bez prądu dlatego pytam o vm'a, bo ze wszystkich okolicznych silników miał szansę mieć jak najmniej prądu...
EDIT:
Fuck! Czyli mogę się pożegnać z czterema biegami w 1.8td...
Ostatnio zmieniony przez Dziku |8 Lut 2014|, 2014 21:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |8 Lut 2014|, 2014 21:46   

Dlaczego? Wystarczy dołozyc kawałek elektroniki, żeby sterował ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Dziku 


Auto: Sierra '91
Dołączył: 21 Paź 2013
Skąd: Warszawa
Wysłany: |8 Lut 2014|, 2014 21:46   

A zrobisz mi taki kawałek elektroniki?
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |8 Lut 2014|, 2014 21:48   

Jak koledzy sypną wiedza, to pewnie. Musze tylko wiedzieć jakie sygnały idą do skrzyni i kiedy.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |9 Lut 2014|, 2014 13:59   

trzypion napisał/a:
Jak koledzy sypną wiedza, to pewnie. Musze tylko wiedzieć jakie sygnały idą do skrzyni i kiedy.
O ile pamiętam jest tylko jeden siłownik do przełączania biegów :)
A elektrozaworów chyba brak :):
_________________
Scorpio forever
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |9 Lut 2014|, 2014 15:47   

trzypion napisał/a:
jakie sygnały idą do skrzyni i kiedy

Są 2 elektrozawory :
1. LOC - sterowany impulsowo, kiedy obroty na wejściu mniej-więcej się zrównają z wyjściem (na 3-cim biegu).
2. 3/4 - sterowany poziomem - załącza 4-kę, przy V ok. 80km/h

Elektrozawory mają stały plus i sterowane są masą.
LOC trzeba wyłączyć przy mocnym wciśnięciu gazu i przy dotknięciu pedału hamulca.
To tak trochę upraszczając.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
Ostatnio zmieniony przez Adam_2000 |9 Lut 2014|, 2014 15:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |9 Lut 2014|, 2014 18:35   

Adam_2000 napisał/a:
trzypion napisał/a:
jakie sygnały idą do skrzyni i kiedy

Są 2 elektrozawory :
1. LOC - sterowany impulsowo, kiedy obroty na wejściu mniej-więcej się zrównają z wyjściem (na 3-cim biegu).
2. 3/4 - sterowany poziomem - załącza 4-kę, przy V ok. 80km/h

Elektrozawory mają stały plus i sterowane są masą.
LOC trzeba wyłączyć przy mocnym wciśnięciu gazu i przy dotknięciu pedału hamulca.
To tak trochę upraszczając.

Mam dziwne wrażenie , że nigdy nie widziałeś takiej skrzyni na własne oczy :):
A ślęczenie w TISie nie zastąpi prawdziwej wiedzy :)
Ta skrzynia jest sterowana w pełni hydraulicznie podobnie jak C3
Jedynym wyjątkiem jest elektryczny siłownik do wymuszania zmiany biegów zamiast podciśnieniowego :roll:
_________________
Scorpio forever
 
 
Kevin Xy 
WSK x3



Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |9 Lut 2014|, 2014 18:53   

o tych samych skrzyniach piszecie ?
_________________
Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |9 Lut 2014|, 2014 18:58   

Kevin Xy napisał/a:
o tych samych skrzyniach piszecie ?

Ja piszę o skrzyni automatycznej montowanej fabrycznie w VM
Adam nie mógł ścierpieć swojej niewiedzy i już przywalił mi punkty na pagony :):

Ta skrzynia ma tylko cztery elektryczne elementy :
1 impulsator
2.siłownik Kick-down
3.siłownik zmieniający biegi góra dół
4.czujnik położenia selektora
_________________
Scorpio forever
Ostatnio zmieniony przez ford2fast |9 Lut 2014|, 2014 19:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |9 Lut 2014|, 2014 19:04   

ford2fast napisał/a:
Ja piszę o skrzyni automatycznej montowanej fabrycznie w VM

OK, mój błąd.
Punkty będą zdjęte.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |9 Lut 2014|, 2014 19:57   

modulator był też sterowany pwm ?

w praktyce drutow tyle samo co w każdej innej skrzyni . średnio widzę sens upierania się przy skrzyni z traktora .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |9 Lut 2014|, 2014 22:31   

trzypion napisał/a:
Jak koledzy sypną wiedza, to pewnie. Musze tylko wiedzieć jakie sygnały idą do skrzyni i kiedy.

Jak chcesz mogę Ci wysłać do testów siłownik zmiany biegów , który zamontowany jest zamiast modulatora :)
Muszę go tylko odnaleźć :roll:
_________________
Scorpio forever
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group