|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Dołożenie lubryfikatora |
Autor |
Wiadomość |
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |20 Sty 2014|, 2014 12:44
|
|
|
Struna napisał/a: | to popatrz sobie w ilu autach było fabryczne podgrzewanie albo podstawy gaźnika, albo kolektora ssącego, własnie po to żeby to lepiej parowało i nie skraplało się na ściankach. | -tak ale to tylko w autach typu gaznik i monowtrysk bo tam inaczej procedura wlewania paliwa jest realizowana a przy wtrysku ile to jest centymetrów do zaworu ? |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |20 Sty 2014|, 2014 12:54
|
|
|
pandy napisał/a: |
Zawiesina pylu organicznego (np wegla kamiennego, skrobi np kisiel) jest zapalna (a nawet wybuchowa) mimo ze pyl organiczny nie paruje.
|
Hint - zapalna jest, ale nie od małej iskry. Ba, w silniku wysokoprężnym tez masz zapłon fazy ciekłej (choć tak naprawde to i tak jest wrzenie kropli połączone z odparowywaniem).
Proponuje zrobic doświadczenie z wtryskiwaczem otwartym non stop i zapaleniem tego, co z niego wylatuje - płomień bedzie sie utrzymywał kilka centymetrów od dyszy w miejscu, gdzie na tyle juz aerozol odparuje, żeby stworzyć mieszanke palną.
pandy napisał/a: |
Parowanie cieczy wiaze sie pobieraniem ciepla z otoczenia, gdyby warunkiem zaplonu benzyny bylo jej odparowanie to z duzym prawdopodobienstwem nie udaloby sie uruchomic silnika podczas mrozow. |
Hint - podczas sprężania temperatura rośnie (vide silniki wysokoprężne). A poniewaz im niższa temperatura, to faktycznie parowanie gorsze, to dlatego w gaxnikach były urządzenia do wzbogacania mieszanki, a w układach wtryskowych , przy zimnym silniku sterownik podaje większą dawkę, żeby tą powolnośc, jak i skraplanie paliwa na zimnych ściankach skompensować. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |20 Sty 2014|, 2014 13:22
|
|
|
pepi napisał/a: | tak ale to tylko w autach typu gaznik i monowtrysk bo tam inaczej procedura wlewania paliwa jest realizowana | no dokładnie, to własnie dotyczy systemów zasilania gdzie paliwo podawane jest w dość znacznej odległości od zaworów. pepi napisał/a: | a przy wtrysku ile to jest centymetrów do zaworu | niewiele - stąd brak potrzeby podgrzewania, bo tam i tak jest piekiełko i samo paruje. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
pandy
Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Gru 2006 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: |20 Sty 2014|, 2014 15:46
|
|
|
trzypion napisał/a: |
Hint - zapalna jest, ale nie od małej iskry. |
Nawet od malej iskry gdy wilgotnosc powietrza jest niska (np podczas silnych mrozow)
trzypion napisał/a: |
Ba, w silniku wysokoprężnym tez masz zapłon fazy ciekłej (choć tak naprawde to i tak jest wrzenie kropli połączone z odparowywaniem).
Proponuje zrobic doświadczenie z wtryskiwaczem otwartym non stop i zapaleniem tego, co z niego wylatuje - płomień bedzie sie utrzymywał kilka centymetrów od dyszy w miejscu, gdzie na tyle juz aerozol odparuje, żeby stworzyć mieszanke palną.
|
Ekhm... obawiam sie ze w tej chwili juz mocno wykraczamy poza temat - podsumuje wiec ze napisalem iz wtryskiwacz czy gaznik nie odpowiadaja za zamiane cieczy w gaz a aerozol i nic ponadto. Czyli ze stosujemy te sama intepretacje co w wypadku mgly oraz pary - para jest gazem a mgla nie.
trzypion napisał/a: |
Hint - podczas sprężania temperatura rośnie (vide silniki wysokoprężne). A poniewaz im niższa temperatura, to faktycznie parowanie gorsze, to dlatego w gaxnikach były urządzenia do wzbogacania mieszanki, a w układach wtryskowych , przy zimnym silniku sterownik podaje większą dawkę, żeby tą powolnośc, jak i skraplanie paliwa na zimnych ściankach skompensować. |
Jak mi sie wydaje takie wyjasnienie moze byc niescisle poniewaz zapewne znane jest ci zjawisko przelania/zalania silnika, powody dla ktorych w poczatkowej fazie rozruchu mieszanka jest mocno wzbogacona sa troche inne niz kwestia pogorszonego parowania i skraplania...
No ale ok, chodzilo mi nie o rozpoczecie dyskusji a wylacznie skorygowanie roznicy miedzy gazem i aerozolem - przepraszam za mocny OT. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |