$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Regulacja szyberdachu
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja szyberdachu
Autor Wiadomość
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |29 Kwi 2013|, 2013 18:40   Regulacja szyberdachu

Wygląda na to, że w moim szyberdachu klapa jest nie do końca dobrze ustawiona. Raz, że z przedniej krawędzi dochodzi dość mocny szum, a dwa, przy odsuwaniu tylna krawędź ma niekiedy kłopoty z zsunięciem się w dół. Kiedy patrzę z zewnątrz uszczelka na tylnej krawędzi jest dość mocno przyciśnięta do krawędzi otworu, zaś z przodu jest dość luźna.
No i teraz pytanie - czy to jest w jakiś sposób regulowane? Próbowałem się dzisiaj dobrać, ale nie znając konstrukcji mechanizmu wolałem nie kombinować. Zauważyłem, że klapa jest do mechanizmu mocowana chyba na trzech śrubach, po bokach. Może na nich jest regulacja?
 
 
konrad85 
502 997 723



Auto: '95 2.9 COSS ASB GHIA sedan+LPG
Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Gru 2012
Skąd: Lublin Swoboda
Wysłany: |29 Kwi 2013|, 2013 19:02   

ja bym obstawiał że ta uszczelka dookoła szyby szybra jest do wymiany, poza tym może gdzieś ruda na prowadnicach blokuje dojście okna do samego końca. Ja próbowałem w swoim to samo co Ty, ostatecznie zdemontowałem silniczek, wyciągnąłem trybik, złapałem go morsem otworzyłem i zamknąłem do końca, przy czym podczas otwierania rdza sypała się zewsząd, normalnie cale płaty, próbowałem to rozruszać i nasmarować ale ciemność, za długo był nieotwierany,pewnie parę lat.Przy otwieraniu też nie chciał wyskoczyć z otworu w dachu, szło w dół razem z dachem, trzeba było lekkim pacnięciem z pięści mu pomóc. Próbowałem go smarować i regulować ale nic to nie dało.Ostatecznie stwierdziłem że wymienię cały szyber bo z tego powodu już dwa trybiki mi obskrobał. Do tej pory ciekł, jak domknąłem go ręcznie to już nie cieknie. Sprawdź też czy silniczek jest odpowiednio ustawiony, może na zdemontowanym ktoś kiedyś się nim bawił, spróbuj zdemontować silniczek,domknąć szyber ręcznie i wciśnij przycisk domykania aż silniczek zostanie rozłączony przez przekaźnik, wtedy go załóż i sprawdź czy problem zniknął
 
 
Adam73 
603-820-181



Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy
Wiek: 51
Dołączył: 23 Kwi 2006
Skąd: Zgierz EZG
Wysłany: |29 Kwi 2013|, 2013 20:41   

trzypion napisał/a:
Zauważyłem, że klapa jest do mechanizmu mocowana chyba na trzech śrubach, po bokach. Może na nich jest regulacja?

tak ale nie tego, te są od wysokości .
Przód-tył regulujesz odkrecając śruby przy prowadnicach (trzy albo cztery z każdej strony ) i regulujesz ustawiając względem siebie takie podziałki,(opis z pamieci więc prosze o wyrozumiałość).
_________________
Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |29 Kwi 2013|, 2013 20:41   

Nie ma rdzy, uszczelka sprężysta, żadnych z nią problemów. To nie jest szpara na milimetry, to raczej rząd 1 milimetra ruszenia do przodu.
I nie sprawdzę silniczka, bo go nie mam.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Maross 



Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 18 Lis 2010
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: |30 Kwi 2013|, 2013 18:01   

Adam73 napisał/a:
i regulujesz ustawiając względem siebie takie podziałki,

chodzi o to takie plastikowe na roleczkach jakby - gdzie takie strzałeczki są?
_________________
Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |30 Kwi 2013|, 2013 23:24   

Adam73 napisał/a:

Przód-tył regulujesz odkrecając śruby przy prowadnicach (trzy albo cztery z każdej strony ) i regulujesz ustawiając względem siebie takie podziałki,(opis z pamieci więc prosze o wyrozumiałość).


Hm... A tak dokładniej? Bo nie do końca wiem co mam regulować, znaczy co przestawić i jak...

[ Dodano: |2 Maj 2013|, 2013 10:40 ]
Zwalczyłem :D
Najpierw sprawdziłem gdzie szumi (przydatna pomoc pasażera).
Potem sprawdziłem jak wygląda szczelina pomiędzy uszczelką, a krawędzią dachu w tych miejscach, gdzie szumi.
U mnie była cała klapa przesunięta do tyłu, przez co szumiało od przodu. Poluzowałem po trzy śruby z każdej strony przy znakach na prowadnicach i używając śrubokręta jako dźwigni przepchnąłem lekko do przodu mechanizm ryglujący klapę. Z tego co wyczułem tam są jakieś ząbki, bo wyraźnie przeskoczył o jeden ząbek, czyli ok. milimetra do przodu.

To wystarczyło, żeby z przodu było cicho, aczkolwiek zaczął szumieć tył nad pasażerem. Po oględzinach okazało się, że szyber jest za nisko i nie dolega w tym rogu do krawędzi dachu.
Żeby uzyskać lepszy dostęp do śrub mocujących klapę ustawiłem szyber w położeniu otwarcia tyłu, odkręciłem trzy wkręty od środka, na przedniej krawędzi mocujące ramkę blendy i całą ramkę wraz z blendą przesunąłem do tyłu.
Potem odkręciłem dwie śruby (tylną i środkową) mocującą klapę szybra do sanek, zamknąłem szyber, ustawiłem odpowiednią wysokość, dociągnąłem śrubę, żeby się nie przestawił, otwarłem znowu, dociągnąłem pozostałą i zamontowałem z powrotem ramkę blendy.
No i po testach już nic nie szumi :D
 
 
hleb23 



Auto: 95 2.0 8v sedan+LPG
Wiek: 33
Dołączył: 17 Kwi 2012
Skąd: Szczecin
Wysłany: |10 Lis 2013|, 2013 13:17   

Odgrzeje jeszcze temat. U mnie jest tak że uszczelka już umarła, tzn. jest jakby "nacięta" co chyba nie powoduje jako tako szumu, natomiast zobaczyłem, że tył szybra jest jakby zbyt miękki. Tzn. naciskając na niego z góry ręką, dosyć swobodnie chodzi delikatnie góra-dół. Może być to kwestią regulacji czy ten typ tak ma i się czepiam? Musze jeszcze rozgryźć manual Trzypiona co do regulacji góra dół, szkoda że nie cyknąłeś fotek :D
_________________
"Proszę nie wrzucać gum do pisuaru, tracą smak"
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |11 Lis 2013|, 2013 08:59   

Jak dorwę nową uszczelkę, to będe sie bawił i cyknę. O ile pamiętam (w pracy siedzę, a scorpio pod domem, dziś dzień sierry ;) ) to góra-dół jest zrobione na śrubach idacych w bok.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
hleb23 



Auto: 95 2.0 8v sedan+LPG
Wiek: 33
Dołączył: 17 Kwi 2012
Skąd: Szczecin
Wysłany: |18 Lis 2013|, 2013 11:19   

Dzięki, chyba jednak zostawie temat na wiosne wraz z blacharką
_________________
"Proszę nie wrzucać gum do pisuaru, tracą smak"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group