$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Dokładka tempomatu MK2
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dokładka tempomatu MK2
Autor Wiadomość
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |9 Lis 2013|, 2013 21:33   Dokładka tempomatu MK2

Udało mi się zamontować to ustrojstwo w krokodylu więc opisze po kawałku co i jak.

Kupujemy kompletny tempomat przeznaczony pod konkretny silnik (różnice w linkach i sterowaniu urządzeniem przy przepustnicy)
W jego skład wchodzi:
- pompka
- grucha
- sterownik ze stelarzem
- wiązka elektryczna między sterownikiem a czujkami pedałów, kontrolką na zegarach, z wtyczką do podłączenia do instalacji auta i pompką
- dwa czujniki po jednym na pedał hamulca i sprzęgła
- blacha do mocowanie czujnika na pedał sprzęgła
- wężyki spinające to w całość (dwa króciutkie przy czujnikach pedałów, około 70cm od trójnika koło pedałów do następnego trójnika, około 1 metrowy od tego trójnika do gruchy i około 3 metrowy od tego trójnika do pompki
- linki gazu od przepustnicy do gruchy, od przepustnicy do pedału gazu i krótka w urządzeniu przy przepustnicy
- kierowałka z guziorami pod tempomat
- ślizg kierownicy
Montaż:
1. Pompkę montujemy za prawym reflektorem przed wlewem płynu do zbiorniczka sprysków. Są tam w oryginale gotowe dziury. W tym celu opuszczamy zbiorniczek płynu żeby można ją było od spodu przykręcić
http://imageshack.us/photo/my-images/703/dv66.jpg/
2. Gruchę montujemy za lewym kielichem McPersona od strony grodzi. Tu też są gotowe otwory. Ściągamy lewe nadkole i przykręcamy ją od spodu po wcześniejszym założeniu na nią wężyka jakby był zdjęty bo po montażu ciężko tam dojść:
http://imageshack.us/photo/my-images/27/a8vs.jpg/
3. Idziemy do środka. Wyciągamy pedały wraz z ich podstawą i montujemy przy pedale sprzęgła blachę na czujnik (na stopie jest miejsce na dodatkowy w serii, trzeba tylko włożyć w dziurę plastik na mocowanie czuja):
http://imageshack.us/photo/my-images/18/i8yw.jpg/
Wkładamy pedały do auta.
4. Montujemy czujniki na pedałach. Przed montażem warto założyć na nie wężyki do pierwszego trójnika bo później jest to bardzo trudne do wykonania. Na czujniku stopu jest wkładany w plastik i półobrotem blokowany a na sprzęgle jest wkręcany. Ustawiamy ich prawidłowe położenie, czyli przy nie wciśniętych pedałach czujniki mają być całkowicie wciśnięte.
WAŻNE: sprawdźmy szczelność każdego czujnika z osobna czyli zdejmijmy z niech wężyki i ustami zróbmy podciśnienie i przytrzymajmy językiem ;-) na wciśniętych końcówkach. Muszą być całkowicie szczelne (jak cały układ). Jeżeli tak nie jest trza je rozebrać i wymienić o ringi lub zrobić jak ja czyli na trzpienie nawinąć teflonu i dać towotu.
5. Przeciągamy przez przelotkę po stronie kierowcy wężyk (ten około 50 cm) z drugim trójnikiem i łączymy wężyki w całość czyli: wężyki od czujów z tym 50 cm za pomocą trójnika za pomocą trójnika z wężykiem idącym do gruchy i następnym do pompki. Po połączeniu tego w całość a przed podłączeniem do pompki znowu robimy podciśnienie ustami i patrzymy na gruchę czy wsio jest szczelne. Grucha sama nie może się pompować!!! Jeżeli układ jest szczelny podłączamy wężyk pod pompkę na jej czarny króciec. Wężyk do pompki puszczamy po pasie spinającym podłużnice a ten do gruchy na około kielicha amora. Wężyki starczają prawie na styk
6. Wyciągamy nasze obecne mocowanie linki gazu przy przepustnicy i zastępujemy je takim pod tempomat. Odkręcamy dwie śrubki z kolektora i odchodzi. Wcześniej zdemontować linkę gazu z przepustnicy. Idziemy do auta i ściągamy linkę gazu z jego pedału a następnie wyciągamy ja pod maskę z całym pancerzem. Montujemy linkę gazu pod tempomat do pedału, wciskamy jej obudowę w gródź (trochę zabawy). Przykręcamy do kolektora urządzenie do otwierania przepustnicy z mocowaniem na dwie linki jedną bezpośrednio z pedału a druga od gruchy. Montujemy na nim linki. W sumie są tam trzy z pedału, gruchy i krótka do samej przepustnicy:
http://imageshack.us/photo/my-images/542/pui8.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/826/3bp1.jpg/
7. Demontujemy kierowałkę i po prawej stronie widzimy ślizgi. Na razie są dwa. Rozpinamy wtyczkę i wyciągamy je do siebie. Zastępujemy je zestawem z 3 ślizgami.
8. Wyciągamy zegary
9. Elektryka:
Są dwie wersje. Jeżeli masz GL-ke i wyżej jest szansa że masz gotową wtyczkę. Jest to biała 8 pinowa wtyczka umiejscowiona gdzieś przy środkowych nawiewach. Wpinasz i działa. Jakby jej tam nie było to podłączasz sobie sam, albo obcinasz wtyczkę od wiązki tempomatu i podłączasz kabelki bez pośrednio albo kombinujesz (jak ja) drugą część wtyczki i lutujesz do niej a następnie spinasz to z wiązką tempomatu.
Opis pinów wtyczki zaczerpnięty ze strony Sierrafan:
http://imageshack.us/photo/my-images/571/v52p.jpg/
Opis kolorów kabli gdzie podłączyć:
Brązowy - masa - wszystko jedno gdzie do masy ja wpiąłem sie w kable za zgarami
Czarno - żółty - plus - wpiąłem sie w kabel wychodzący ze skrzynki bezpieczników o takim samym kolorze (2 wtyczka od pedałów w rzędzie najbliższym grodzi). Mając drugi koniec 8 pinowej wtyczki tempomatu wpinamy się tylko z jednym kablem jak jej nie mamy to obydwa musimy podpiąć pod plus
Czarno - czerwony - czujnik świateł stopu - wpinamy sie w kabelek czujnika świateł przy samym pedale hamulca
Zielony - sygnał z cewki zapłonowej - podpinamy sie pod zielony kabelek zielonej wtyczki zegarów
niebiesko - czerwony - ślizg kierownicy - kabelek puszczamy do 3 ślizgu kierownicy. U mnie pomimo tego że miałem dwa slizgi wtyczka po stronie auta miała osadzona wszystkie 3 piny i ten kabelek gdzies idzie więc po prostu się do niego podpiąłem
żółto - brązowy - VSS - najbliżej mamy go w tripie jeśli go posiadamy jeśli nie trzeba ciągnąć kabelek do ECU i podpinamy z tego co pamiętam pod pin4 Ecu (ale tego nie jestem pewny bo nie pamiętam)
Pozostałe dwa kabelki olewamy i możemy wyjąć z wtyczki niepotrzebne piny. W oryginale szaro żółty jest połączony z kabelkami które idą między innymi do ściemniacza tablicy (taki sam kolor i zgrzane przez forda) a niebieskie idą do modułu choinki, ale po co one są to nie wiem. Bez nich działa.
10. Po podłączeniu kabelków wieszamy gdzies sterownik. Oryginalnie jest on zamocowany na swoim stelażu po lewej stronie ECU (patrząc od kabiny) Stelaż przykręca sie tam do 2 gotowych śrubek sterczących z grodzi. Niestety ja nie dałem rady. Za cholerę nie szło tego tam posadzić. Walczyłem ze dwie godziny aż w końcu ułamałem jedną śrubę, więc powiesiłem go nad nogami kierownika i jest ok.
http://imageshack.us/photo/my-images/19/2zqt.jpg/
11. Wkładamy żarówkę - kontrolkę tempomatu w zegary i podłączamy ją (wiązka tempomatu)
http://imageshack.us/photo/my-images/819/nmkx.jpg/
12. Wkładamy zegary i kierownice i heja mamy tempomat .
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |9 Lis 2013|, 2013 22:43   

do warsztatu poprosimy

dodam,że rożnicą w całym montazu tempomatu w mk2 między 2,9-boa ,a dohcem jest to urządzenie do przepustnicy,gdzie w dohcu mamy w sumie 3 linki ,a w 2,9-boa mamy dwie linki

linki DOHC,a 2,9-boa pod tempomat nie są zamienne między sobą

przy czym przy montazu w dohcu musimy wymienic rowniez linke gazu,a w 2,9-boa zostawiamy
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |10 Lis 2013|, 2013 00:32   

Mam jedno pytanko odnośnie czujnika od sprzęgła - dodatkowa blacha bywa przy pedałach, a jesli nie, to skąd ja można wytrzasnąć/dorobić?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |10 Lis 2013|, 2013 00:36   

Generalnie jak nie masz tempomatu to jej nie ma na pedałach. W podstawie sa tylko dziury na nią. Ja kupiłem pedały z auta z tempomatem i ją przełożyłem. Zawsze można próbować samemu dorobić...
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |10 Lis 2013|, 2013 00:37   

Trzeba bedzie zatem rzeźbić ;)

A może ktoś ma pedały juz z gniazdem na ten wyłacznik?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group