$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Co to jest pomiędzy gumowym łącznikiem wału a skrzynią?
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Co to jest pomiędzy gumowym łącznikiem wału a skrzynią?
Autor Wiadomość
mmmk
[Usunięty]

Wysłany: |16 Wrz 2005|, 2005 18:09   

mi na drgania pomogla duzo wymiana poduchy pod skrzynia. jeszcze troche drzy ale to juz jakby inny samochod
pozdrawiam
maciek
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |17 Wrz 2005|, 2005 14:26   

jemsik6 napisał/a:
Tłumik drgań skretnych to jest ten gumowy łacznik,a koło jest oddzielnie do kupienia, nie z guma więc chyba inaczej powinno sie nazywać??

Łącznik elastyczny to jedno=guma
a tłumik drgań to drugie=pierścień.
I nie jest to całość.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
jemsik6
[Usunięty]

Wysłany: |19 Wrz 2005|, 2005 10:58   

Co do wymiany---nie wymieniłem--nie da rady odkrecić tego łacznika gumowego, trzeba kupić nowy i po bólu bedzie, mi mechanik przecioł ten pierscien i wywalił,przynajmniej sie nie tucze,a łacznika nie dał rady odkrecić, tak aby nie uszkodzić go, ale coś wam powiem,bez pierścienia startowałem w V OGÓLNOKRAJOWYM RAJDZIE STREFY--bez recznego, bez pierścienia ,i na 22 załodi zdobłem 10miejsce,pomyślcie tylko jak wielorybek dostawał w dupe zeby krecićbaczki to raz w lewo a raz w prawo i to bez recznego,a w połowie rajdu po czwartym oesie siadła któraś z świec i walczyłem tylko na trzech tłoczkach, było super,auto spisało sie na medal, na pierwsze miejsce nie miałem szans takim wielorybem, a pozatym trzy razy subaru impreza i raz wrc więc.....ale wracajac do tematu to ten pierścien jeszcze trzeba chyba odpowiednio wywazyć, bo na moim starym było tylko jedno nawiercenie,a na tym co kupilem jest cztery,i ciekawe jak to bedzie chulać,? no i bez nowego łacznika nie ma co sie zabierać,mozna spróbować moze bedzie u kogoś inaczej inaczej
 
 
michud
[Usunięty]

Wysłany: |13 Paź 2005|, 2005 17:59   amortyzator drgan

nowy w sklepie jest i to co ktos pisal, ze nie mozna dostac to nie prawda, kosztuje ..... 550 zl w sklepach i to nie ASO, ale moze warto zadzwonic do abscar'u w wawie, tam maja lepsze ceny. robota jest niemila, bo b. ciezko sie to odkreca, bo dokreca sie sila 120 lub 130 Nm,a wiec, trzeba uzyc b. duzej sily i miec klucz 21 i to dobrej jakosci. jako usztywniacza uzylem rury od hydrauliki (domowej hydrauliki z kolankiem), 1/2 cala i 80-100 cm dlugosci pasuje jak ulal. ale trzeba miec jak sie za to zlapac. ja mialem ta przyjemnosc, ze padlo mi sprzeglo i skrzynie mialem na zewnatrz. niby bylo latwiej, ale i tak walczylem z tym kurestwem ok 3 godz, ale poszlo. i to chyba dlatego, ze mialem super dobry klucz. te specjaly produkowane przez chinskie firmy sa do bani i 2 zlamalem. sam wal schodzi bez problemu, ale wazne jest aby dobrze wcisnac hamulec i zablokowac kercenie sie walu. klucz 19, i chyba 67 Nm. moj przypadek byl ciekawy, bo jak padl mi amortyzator drgan, zaczely sie halasy powyzej 80 km/h w postaci walenia drazka zmiany biegow. co spowodowalo wychlapanie oleju ze skrzyni w ilosci 0,5 litra przez .... czujke ktora odpowiada za wlaczenie lamp wstecznych. w sumie wymienilem gume laczaca wal (nie mam bic na wale), amortyzator drgan walu, sprzeglo + docisk, wysprzeglik ...... nawet nie pytajcie ile to kosztuje. ale skonczylem, zrobilem sam :) , juz wiem jak to sie robi i rekord to 40 min na zdjecie skrzyni + zdjecie walu + zdjecie wydechu razem z katalizatorem :) moge brac udzial w zawodach. zalozenie to 3 godz, jak sie robi samemu (bez odpowietrzania sprzegla), ale da sie, choc roboty strasznie duzo.

[ Dodano: 2005-10-13, 20:56 ]
i jeszcze cos. rura od hydrauliki nie sluzyla mi to wkladania miedzy dlugie sruby trzymajace (dociskajace) amortyzator drgan, ale wlasnie po to bylo kolanko, aby wsadzic rure w takie wielkie dziury w konstrukcji amortyzatora drgan. te dziury widac jak sie zdejmie gumowy lacznik walu ze skrzynia biegow. nie blokujcie srub !!! bo przy tych silach to mozecie sobie zrobic kuku na gwincie i potem bedzie klopot z szukaniem takich z calym gwintem. pozatym te sruby sa zrobione z jakiegos gownianego miekkiego metalu i jak wezmiecie klucz slabo dopasowany to zaczna sie zaokraglac i tez bedzie dupa.
.... a i nie dodalem w poprzednim poscie, ze po rozwaleniu sie amortyzatora drgan, peklo mi takze mocowanie skrzyni biegow do poduszki pod skrzynia, takie zeliwne cudo co przykreca sie do skrzyni biegow i do gumy pod skrzynia biegow. dlatego wszystko latalo i rozchlapalo olej. stalo sie to dlatego, ze pie%$#$%^ spece co mi wczesniej montowali cos przy wydechu dokrecili swoja wyuczona sila, czyli na chama, a nie wlasciwym momentem. ale koszt takiego mocowania to 70 zl nowka ze sklepu. wiec do przezycia.

ostatnia rzecz to to, ze rozne zrodla podaja rozne momenty dokrecania lacznika gumowego laczacego wal ze skrzynia i do tej pory nie mam pewnoci ile tam ma byc. ja mam 78 Nm a nie jak pisalem 67Nm. ale widzialem inne momenty chyba wlasnie 68 Nm. moze ktos ma wieksza wiedze w tym temacie, wiec prosze o sprostowanie.

wszystko bralem z instrukcji demontazu dostepnych na stronie www.fordscorpio.co.uk
http://www.fordscorpio.co.../MT75DOHC8V.pdf

pomimo, ze minimalnie sie rozni od rzeczywistosci 2.0 16V to polecam, bo warto.
Ostatnio zmieniony przez michud |25 Paź 2005|, 2005 15:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |17 Paź 2005|, 2005 13:53   

no 2.0 16V to faktycznie musiał nieźle po dupie dostac coby bąki kręcić - w V6 to raczej niezbyt skomplikowane ;) a czemu swieczka padła ?
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group