|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Co to jest pomiędzy gumowym łącznikiem wału a skrzynią? |
Autor |
Wiadomość |
mmmk [Usunięty]
|
Wysłany: |16 Wrz 2005|, 2005 18:09
|
|
|
mi na drgania pomogla duzo wymiana poduchy pod skrzynia. jeszcze troche drzy ale to juz jakby inny samochod
pozdrawiam
maciek |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |17 Wrz 2005|, 2005 14:26
|
|
|
jemsik6 napisał/a: | Tłumik drgań skretnych to jest ten gumowy łacznik,a koło jest oddzielnie do kupienia, nie z guma więc chyba inaczej powinno sie nazywać?? |
Łącznik elastyczny to jedno=guma
a tłumik drgań to drugie=pierścień.
I nie jest to całość. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
jemsik6 [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Wrz 2005|, 2005 10:58
|
|
|
Co do wymiany---nie wymieniłem--nie da rady odkrecić tego łacznika gumowego, trzeba kupić nowy i po bólu bedzie, mi mechanik przecioł ten pierscien i wywalił,przynajmniej sie nie tucze,a łacznika nie dał rady odkrecić, tak aby nie uszkodzić go, ale coś wam powiem,bez pierścienia startowałem w V OGÓLNOKRAJOWYM RAJDZIE STREFY--bez recznego, bez pierścienia ,i na 22 załodi zdobłem 10miejsce,pomyślcie tylko jak wielorybek dostawał w dupe zeby krecićbaczki to raz w lewo a raz w prawo i to bez recznego,a w połowie rajdu po czwartym oesie siadła któraś z świec i walczyłem tylko na trzech tłoczkach, było super,auto spisało sie na medal, na pierwsze miejsce nie miałem szans takim wielorybem, a pozatym trzy razy subaru impreza i raz wrc więc.....ale wracajac do tematu to ten pierścien jeszcze trzeba chyba odpowiednio wywazyć, bo na moim starym było tylko jedno nawiercenie,a na tym co kupilem jest cztery,i ciekawe jak to bedzie chulać,? no i bez nowego łacznika nie ma co sie zabierać,mozna spróbować moze bedzie u kogoś inaczej inaczej |
|
|
|
|
michud [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Paź 2005|, 2005 17:59 amortyzator drgan
|
|
|
nowy w sklepie jest i to co ktos pisal, ze nie mozna dostac to nie prawda, kosztuje ..... 550 zl w sklepach i to nie ASO, ale moze warto zadzwonic do abscar'u w wawie, tam maja lepsze ceny. robota jest niemila, bo b. ciezko sie to odkreca, bo dokreca sie sila 120 lub 130 Nm,a wiec, trzeba uzyc b. duzej sily i miec klucz 21 i to dobrej jakosci. jako usztywniacza uzylem rury od hydrauliki (domowej hydrauliki z kolankiem), 1/2 cala i 80-100 cm dlugosci pasuje jak ulal. ale trzeba miec jak sie za to zlapac. ja mialem ta przyjemnosc, ze padlo mi sprzeglo i skrzynie mialem na zewnatrz. niby bylo latwiej, ale i tak walczylem z tym kurestwem ok 3 godz, ale poszlo. i to chyba dlatego, ze mialem super dobry klucz. te specjaly produkowane przez chinskie firmy sa do bani i 2 zlamalem. sam wal schodzi bez problemu, ale wazne jest aby dobrze wcisnac hamulec i zablokowac kercenie sie walu. klucz 19, i chyba 67 Nm. moj przypadek byl ciekawy, bo jak padl mi amortyzator drgan, zaczely sie halasy powyzej 80 km/h w postaci walenia drazka zmiany biegow. co spowodowalo wychlapanie oleju ze skrzyni w ilosci 0,5 litra przez .... czujke ktora odpowiada za wlaczenie lamp wstecznych. w sumie wymienilem gume laczaca wal (nie mam bic na wale), amortyzator drgan walu, sprzeglo + docisk, wysprzeglik ...... nawet nie pytajcie ile to kosztuje. ale skonczylem, zrobilem sam , juz wiem jak to sie robi i rekord to 40 min na zdjecie skrzyni + zdjecie walu + zdjecie wydechu razem z katalizatorem moge brac udzial w zawodach. zalozenie to 3 godz, jak sie robi samemu (bez odpowietrzania sprzegla), ale da sie, choc roboty strasznie duzo.
[ Dodano: 2005-10-13, 20:56 ]
i jeszcze cos. rura od hydrauliki nie sluzyla mi to wkladania miedzy dlugie sruby trzymajace (dociskajace) amortyzator drgan, ale wlasnie po to bylo kolanko, aby wsadzic rure w takie wielkie dziury w konstrukcji amortyzatora drgan. te dziury widac jak sie zdejmie gumowy lacznik walu ze skrzynia biegow. nie blokujcie srub !!! bo przy tych silach to mozecie sobie zrobic kuku na gwincie i potem bedzie klopot z szukaniem takich z calym gwintem. pozatym te sruby sa zrobione z jakiegos gownianego miekkiego metalu i jak wezmiecie klucz slabo dopasowany to zaczna sie zaokraglac i tez bedzie dupa.
.... a i nie dodalem w poprzednim poscie, ze po rozwaleniu sie amortyzatora drgan, peklo mi takze mocowanie skrzyni biegow do poduszki pod skrzynia, takie zeliwne cudo co przykreca sie do skrzyni biegow i do gumy pod skrzynia biegow. dlatego wszystko latalo i rozchlapalo olej. stalo sie to dlatego, ze pie%$#$%^ spece co mi wczesniej montowali cos przy wydechu dokrecili swoja wyuczona sila, czyli na chama, a nie wlasciwym momentem. ale koszt takiego mocowania to 70 zl nowka ze sklepu. wiec do przezycia.
ostatnia rzecz to to, ze rozne zrodla podaja rozne momenty dokrecania lacznika gumowego laczacego wal ze skrzynia i do tej pory nie mam pewnoci ile tam ma byc. ja mam 78 Nm a nie jak pisalem 67Nm. ale widzialem inne momenty chyba wlasnie 68 Nm. moze ktos ma wieksza wiedze w tym temacie, wiec prosze o sprostowanie.
wszystko bralem z instrukcji demontazu dostepnych na stronie www.fordscorpio.co.uk
http://www.fordscorpio.co.../MT75DOHC8V.pdf
pomimo, ze minimalnie sie rozni od rzeczywistosci 2.0 16V to polecam, bo warto. |
Ostatnio zmieniony przez michud |25 Paź 2005|, 2005 15:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |17 Paź 2005|, 2005 13:53
|
|
|
no 2.0 16V to faktycznie musiał nieźle po dupie dostac coby bąki kręcić - w V6 to raczej niezbyt skomplikowane a czemu swieczka padła ? |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |