$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - BLOS 2,9 V6 12v
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
BLOS 2,9 V6 12v
Autor Wiadomość
KubusWariat 


Auto: Scorpio Cossi, '93, srebrna hbta :D
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 08 Gru 2005
Skąd: Wrocław
Wysłany: |20 Mar 2011|, 2011 00:07   

thnx Tomek :)
_________________
cosworth BOA
 
 
 
ramanujan 


Auto: '88 2.9 Manual HB +LPG
Wiek: 34
Dołączył: 10 Maj 2013
Skąd: Warszawa
Wysłany: |22 Lip 2013|, 2013 01:02   

Witajcie,
Mam pytanie, wrzuciłem jakiś czas temu BLOSa od BRC zamiast klasycznego miksera, jeździ to tak że jestem zadowolony,
pali 15/100 po wawie i okolicach, nie regulowałem tego jeszcze na analizatorze.
Jednakoż mam pytanie, parownik który mam to jakiś duży OMVL którego nazwy nie pamiętam ale ma spory zapas jak na 2.9 12V6. Robiłem regenerację gum w nim + przeczyściłem blosa..
Zobaczyłem zdziwiony że ma dwa wyjścia gazu, jedno zakryte.. zaraz popatrzyłem na rozdzielony kolektor i zrozumiałem po co komu drugie wyjście...
Zapewne da się to puścić na dwóch małych palnikach.. Nie widzę tu żadnej zbrodni, a pozbywam się trójników, kolanek i innego badziewia...
No dobra, teraz odważniejsze pytanie... czy dało by się to zrobić, ale na dwóch BLOSach? Rozumiem kłopot regulacji, ale teoretycznie mając rozdzielony wydech, można by spróbować wyregulować to na analizatorze, albo przynajmniej lambdą szerokopasmową... Podejrzewam że to da się zrobić, znam ludzi którzy jeździli na dwóch blosach.
Chciałbym usłyszeć Wasze opinie na ten temat, czy jest ew ktoś kto to robił, ew kto by chciał to zobaczyć/wspomóc radami? Nie mam garażu na własność, co lekko mi utrudnia sprawę, ale nic nie jest niemożliwe..
Szukam materiałów jak dobrze policzyć kolektor dolotowy oraz wydech, o ile wiem to robiąc to na pałę szansa że będzie cokolwiek lepiej jest jak 1:10..
Pozdrawiam ;-)
 
 
 
Vaux 
FSTMember073



Auto: Jumper 2.2 HDi 2007
Pomógł: 11 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Mar 2005
Skąd: Puławy
Wysłany: |22 Lip 2013|, 2013 01:23   

Uderzaj do kolegi Pepi - on to robił ze szwagrem o ile pamiętam
_________________
V6 Team
Jest: 12V3 i 12V6
Był: Sedan Ghia 2.9 12V6 '93 ASB BLOS
Był: Ghia 2.9 12V6 '90 MSB & Lift 2.0 DOHC '91
 
 
YaKuZ 
MK1 ONLY?



Auto: Nie Volvo :P
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Maj 2007
Skąd: Puławy
Wysłany: |22 Lip 2013|, 2013 06:55   

kolega IBOL kiedyś miał 2,9 na dwóch blosach...a parownik pewnie masz R90e...:P tylko pytanie po co jak jeden blos obskakuje 2,9?
_________________
VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB :)
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB
 
 
 
Zysio 
LKR 55077



Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy
Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: |22 Lip 2013|, 2013 09:17   

ramanujan napisał/a:
Witajcie,
Mam pytanie, wrzuciłem jakiś czas temu BLOSa od BRC zamiast klasycznego miksera, jeździ to tak że jestem zadowolony,
pali 15/100 po wawie i okolicach, nie regulowałem tego jeszcze na analizatorze.
Jednakoż mam pytanie, parownik który mam to jakiś duży OMVL którego nazwy nie pamiętam ale ma spory zapas jak na 2.9 12V6. Robiłem regenerację gum w nim + przeczyściłem blosa..
Zobaczyłem zdziwiony że ma dwa wyjścia gazu, jedno zakryte.. zaraz popatrzyłem na rozdzielony kolektor i zrozumiałem po co komu drugie wyjście...
Zapewne da się to puścić na dwóch małych palnikach.. Nie widzę tu żadnej zbrodni, a pozbywam się trójników, kolanek i innego badziewia...
No dobra, teraz odważniejsze pytanie... czy dało by się to zrobić, ale na dwóch BLOSach? Rozumiem kłopot regulacji, ale teoretycznie mając rozdzielony wydech, można by spróbować wyregulować to na analizatorze, albo przynajmniej lambdą szerokopasmową... Podejrzewam że to da się zrobić, znam ludzi którzy jeździli na dwóch blosach.
Chciałbym usłyszeć Wasze opinie na ten temat, czy jest ew ktoś kto to robił, ew kto by chciał to zobaczyć/wspomóc radami? Nie mam garażu na własność, co lekko mi utrudnia sprawę, ale nic nie jest niemożliwe..
Szukam materiałów jak dobrze policzyć kolektor dolotowy oraz wydech, o ile wiem to robiąc to na pałę szansa że będzie cokolwiek lepiej jest jak 1:10..
Pozdrawiam ;-)


Da się na dwóch BLOSach, wal do pepiego.

Tylko nie wiem czy to nie przewaga formy nad treścią względem pojedyńczego BLOSa i dolotu na trójniczku.
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |22 Lip 2013|, 2013 09:39   

daruj sobie dwa blosy, szkoda zachodu.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
ramanujan 


Auto: '88 2.9 Manual HB +LPG
Wiek: 34
Dołączył: 10 Maj 2013
Skąd: Warszawa
Wysłany: |22 Lip 2013|, 2013 23:32   

Rozumiem, argumenty macie zasadne, gdyby naprawdę była potrzeba można instalować i cztery blosy, słowo klucz to 'gdyby'. Myślałem o tym gdybym nie miał co robić przy aucie. Podobnie jak rozdzielenie wydechu, ale wiadomo że projektowanie dolotu/wydechu wymaga już kilku obliczeń żeby było sensowne. Na szczęście scorpio jest autem przy którym zawsze jest co robić..
Ale mogę Was spytać, ktoś się orientuje jaka jest preferowana długość dolotu we wspominanym silniku 2.9/12v? Wiadomo że zależy od objętości, ale może ktoś kojarzy jak to się dobiera?
W sumie masz rację Struna, że dobre zestrojenie blosa da więcej niż super dolot nawet ze złota.. ;-)
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |22 Lip 2013|, 2013 23:48   

Dwa blosy to tylko problem, bo jak to niby chcesz regulować :-)
No dobra, da się ( bo prawie wszystko się da ) tylko, że to zachodu od groma a efekt żaden - no może jedynie + 10 do rispektu na dzielni :-)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |23 Lip 2013|, 2013 13:48   

i tak i nie :-d
bo blos działa na zasadzie przepływu
i idzie to łatwo zgrać
ale po co cena dwóch blosów
to wtrysk lepiej zapodać
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |23 Lip 2013|, 2013 16:04   

pepi napisał/a:
bo blos działa na zasadzie przepływu
i idzie to łatwo zgrać
no w sumie jak ktoś ma kilka wakuometrów bo akurat z motorami często dłubie to czemu nie :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group