|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
BLOS 2,9 V6 12v |
Autor |
Wiadomość |
KubusWariat
Auto: Scorpio Cossi, '93, srebrna hbta :D
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Gru 2005 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |20 Mar 2011|, 2011 00:07
|
|
|
thnx Tomek |
_________________ cosworth BOA |
|
|
|
|
ramanujan
Auto: '88 2.9 Manual HB +LPG
Wiek: 34 Dołączył: 10 Maj 2013 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |22 Lip 2013|, 2013 01:02
|
|
|
Witajcie,
Mam pytanie, wrzuciłem jakiś czas temu BLOSa od BRC zamiast klasycznego miksera, jeździ to tak że jestem zadowolony,
pali 15/100 po wawie i okolicach, nie regulowałem tego jeszcze na analizatorze.
Jednakoż mam pytanie, parownik który mam to jakiś duży OMVL którego nazwy nie pamiętam ale ma spory zapas jak na 2.9 12V6. Robiłem regenerację gum w nim + przeczyściłem blosa..
Zobaczyłem zdziwiony że ma dwa wyjścia gazu, jedno zakryte.. zaraz popatrzyłem na rozdzielony kolektor i zrozumiałem po co komu drugie wyjście...
Zapewne da się to puścić na dwóch małych palnikach.. Nie widzę tu żadnej zbrodni, a pozbywam się trójników, kolanek i innego badziewia...
No dobra, teraz odważniejsze pytanie... czy dało by się to zrobić, ale na dwóch BLOSach? Rozumiem kłopot regulacji, ale teoretycznie mając rozdzielony wydech, można by spróbować wyregulować to na analizatorze, albo przynajmniej lambdą szerokopasmową... Podejrzewam że to da się zrobić, znam ludzi którzy jeździli na dwóch blosach.
Chciałbym usłyszeć Wasze opinie na ten temat, czy jest ew ktoś kto to robił, ew kto by chciał to zobaczyć/wspomóc radami? Nie mam garażu na własność, co lekko mi utrudnia sprawę, ale nic nie jest niemożliwe..
Szukam materiałów jak dobrze policzyć kolektor dolotowy oraz wydech, o ile wiem to robiąc to na pałę szansa że będzie cokolwiek lepiej jest jak 1:10..
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Vaux
FSTMember073
Auto: Jumper 2.2 HDi 2007
Pomógł: 11 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Mar 2005 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |22 Lip 2013|, 2013 01:23
|
|
|
Uderzaj do kolegi Pepi - on to robił ze szwagrem o ile pamiętam |
_________________ V6 Team
Jest: 12V3 i 12V6
Był: Sedan Ghia 2.9 12V6 '93 ASB BLOS
Był: Ghia 2.9 12V6 '90 MSB & Lift 2.0 DOHC '91 |
|
|
|
|
YaKuZ
MK1 ONLY?
Auto: Nie Volvo :P
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Maj 2007 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |22 Lip 2013|, 2013 06:55
|
|
|
kolega IBOL kiedyś miał 2,9 na dwóch blosach...a parownik pewnie masz R90e...:P tylko pytanie po co jak jeden blos obskakuje 2,9? |
_________________ VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB |
|
|
|
|
Zysio
LKR 55077
Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Paź 2004 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |22 Lip 2013|, 2013 09:17
|
|
|
ramanujan napisał/a: | Witajcie,
Mam pytanie, wrzuciłem jakiś czas temu BLOSa od BRC zamiast klasycznego miksera, jeździ to tak że jestem zadowolony,
pali 15/100 po wawie i okolicach, nie regulowałem tego jeszcze na analizatorze.
Jednakoż mam pytanie, parownik który mam to jakiś duży OMVL którego nazwy nie pamiętam ale ma spory zapas jak na 2.9 12V6. Robiłem regenerację gum w nim + przeczyściłem blosa..
Zobaczyłem zdziwiony że ma dwa wyjścia gazu, jedno zakryte.. zaraz popatrzyłem na rozdzielony kolektor i zrozumiałem po co komu drugie wyjście...
Zapewne da się to puścić na dwóch małych palnikach.. Nie widzę tu żadnej zbrodni, a pozbywam się trójników, kolanek i innego badziewia...
No dobra, teraz odważniejsze pytanie... czy dało by się to zrobić, ale na dwóch BLOSach? Rozumiem kłopot regulacji, ale teoretycznie mając rozdzielony wydech, można by spróbować wyregulować to na analizatorze, albo przynajmniej lambdą szerokopasmową... Podejrzewam że to da się zrobić, znam ludzi którzy jeździli na dwóch blosach.
Chciałbym usłyszeć Wasze opinie na ten temat, czy jest ew ktoś kto to robił, ew kto by chciał to zobaczyć/wspomóc radami? Nie mam garażu na własność, co lekko mi utrudnia sprawę, ale nic nie jest niemożliwe..
Szukam materiałów jak dobrze policzyć kolektor dolotowy oraz wydech, o ile wiem to robiąc to na pałę szansa że będzie cokolwiek lepiej jest jak 1:10..
Pozdrawiam |
Da się na dwóch BLOSach, wal do pepiego.
Tylko nie wiem czy to nie przewaga formy nad treścią względem pojedyńczego BLOSa i dolotu na trójniczku. |
_________________ Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |22 Lip 2013|, 2013 09:39
|
|
|
daruj sobie dwa blosy, szkoda zachodu. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
ramanujan
Auto: '88 2.9 Manual HB +LPG
Wiek: 34 Dołączył: 10 Maj 2013 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |22 Lip 2013|, 2013 23:32
|
|
|
Rozumiem, argumenty macie zasadne, gdyby naprawdę była potrzeba można instalować i cztery blosy, słowo klucz to 'gdyby'. Myślałem o tym gdybym nie miał co robić przy aucie. Podobnie jak rozdzielenie wydechu, ale wiadomo że projektowanie dolotu/wydechu wymaga już kilku obliczeń żeby było sensowne. Na szczęście scorpio jest autem przy którym zawsze jest co robić..
Ale mogę Was spytać, ktoś się orientuje jaka jest preferowana długość dolotu we wspominanym silniku 2.9/12v? Wiadomo że zależy od objętości, ale może ktoś kojarzy jak to się dobiera?
W sumie masz rację Struna, że dobre zestrojenie blosa da więcej niż super dolot nawet ze złota.. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |22 Lip 2013|, 2013 23:48
|
|
|
Dwa blosy to tylko problem, bo jak to niby chcesz regulować
No dobra, da się ( bo prawie wszystko się da ) tylko, że to zachodu od groma a efekt żaden - no może jedynie + 10 do rispektu na dzielni |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |23 Lip 2013|, 2013 13:48
|
|
|
i tak i nie
bo blos działa na zasadzie przepływu
i idzie to łatwo zgrać
ale po co cena dwóch blosów
to wtrysk lepiej zapodać |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |23 Lip 2013|, 2013 16:04
|
|
|
pepi napisał/a: | bo blos działa na zasadzie przepływu
i idzie to łatwo zgrać | no w sumie jak ktoś ma kilka wakuometrów bo akurat z motorami często dłubie to czemu nie |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |