$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Montaż trip kompa w krokodylu
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Montaż trip kompa w krokodylu
Autor Wiadomość
Stoper 
WT 19922



Auto: '92, 2.9 24v BOA, MT75, liftback
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lut 2012
Skąd: Warszawa/Gdańsk
Wysłany: |26 Maj 2013|, 2013 20:55   Montaż trip kompa w krokodylu

W naszych Scorkach występują 3 warianty wymiany zwykłego zegarka z termometrem na trip kompa.

Wariant 1
Wariant ten jest przewidziany dla szczęśliwca, którego Scorek już w momencie opuszczania bram fabryki posiadał wiązkę przygotowaną pod kompa.
Narzędzia potrzebne do wykonania zadania:
- śrubokręt gwiazdkowy
Wykonanie:
Odkręcamy 2 śrubki mocujące plastikową ramkę zegarów i po wyciągnięciu przesuwamy troszkę w lewo (można też ją wyciągnąć odpinając kostkę od ściemniacza podświetlenia zegarów). Następnie wyciągamy pokrętła od sterowania nawiewem. Odkręcamy 4 śrubki i wyjmujemy panel nawiewu. Odkręcamy kolejne 4 śrubki żeby oddzielić zegarek od panelu, odpinamy wtyczkę, podpinamy pod trip kompa, przykręcamy trip kompa, składamy wszystko w odwrotnej kolejności i tu fanfary, trip komp działa.

Wariant 2
Wariant dla osób mających mniej szczęścia i zmuszający do ciągnięcia dodatkowych kabelków.
Narzędzia potrzebne do wykonania zadania:
- śrubokręt gwiazdkowy
- cienki płaski mały śrubokręt
- taśma izolacyjna / koszulki termokurczliwe
- kabel linkowy (sztuk 3 najlepiej w różnych kolorach)
Wykonanie:
Na wstępie domontujemy wszystko jak w wariancie nr.1. Wyjmujemy skrytkę przed pasażerem żeby ułatwić sobie dostęp do EEC-IV. W tym celu skrytkę otwieramy i wypychamy na bok blaszki trzymające ją po bokach (po jednej z każdej strony), po czym ciągniemy całość do siebie. Naszym oczom ukazuje się EEC-IV (to ten większy na dole z wtyczką od prawej strony). Następnie wykręcamy 3 śrubki mocujące plastik na prawym progu i podnosimy uszczelkę. Następnie odchylamy plastik i odnajdujemy właściwą wiązkę kabli z trzech, które ukazały się naszym oczom. Włąściwa wiązka powinna mieć 2 brązowo czerwone kable. Jeśli już je zlokalizujemy to wybieramy ten ciut grubszy i wpinamy się w niego jednym z kabelków. Kabelek przeciągamy pod wygłuszeniem w stronę ściany grodziowej i wyciągamy za skrytką tuż przy EEC-IV i na chwilę zostawiamy w spokoju jakby go tam wcael nie było. Teraz wypinamy EEC-IV z uchwytu zwalniając ten plastik, który widzimy od frontu przez podważenie jego górnej części. Na wtyczce od EEC-IV odnajdujemy piny 4 i 17 i wpinamy się w kabelki z nich wychodzące przygotowanymi wcześniej kabelkami. Łapiemy wszystkie 3 kabelki i przeciągamy za deską w stronę wtyczki od trip kompa. Rozbieramy wtyczkę od tripa podważając zatrzaski po bokach wtyczki. Niestety musimy w niej dokonać podmiany przełożenia jednego kabelka na inny pin i dokładamy kabelki, którymi wcześniej wpinaliśmy się w inne.
Poniżej opis pinów we wtyczce zegarka, oraz we wtyczce tripa.
Wtyczka wersji bogatszego zegarka:
pin 1 - +12V stałe czerwony
pin 2 - +12V po stacyjce czarny z żółtym
pin 3 - + czujnika temperatury brązowo niebiesko żółty
pin 4 - wolny
pin 5 - wolny
pin 6 - wolny
pin 7 - wolny
pin 8 - wolny
pin 9 - +12V podświetlenie jasnoszary z zielonym
pin 10 - wolny
pin 11 - masa brązowy
pin 12 - masa brązowy
pin 13 - - czujnika temperatury brązowy z żółtym
pin 14 - wolny
pin 15 - wolny
pin 16 - wolny

Wtyczka trip kompa:
pin 1 - +12V stałe czerwony
pin 2 - +12V po stacyjce czarny z żółtym
pin 3 - + czujnika temperatury brązowo niebiesko żółty
pin 4 - wolny
pin 5 - wolny
pin 6 - wolny
pin 7 - wolny
pin 8 - masa (przełożona z pinu 11) brązowy
pin 9 - +12V podświetlenie jasnoszary z zielonym
pin 10 - FFS (kabel z pinu 17 (DOHC) lub 34 (BOA) EEC-IV)
pin 11 - FTS (kabel wpięty w progu)
pin 12 - masa brązowy
pin 13 - - czujnika temperatury brązowy z żółtym
pin 14 - VSS (kabel z pinu 4 (DOHC) lub 3 (BOA) EEC-IV)
pin 15 - wolny
pin 16 - wolny

Blaszki pinów najpierw musimy odblokować małym cienkim śrubokrętem, wpychając go w okienko we wtyczce nad każdym z interesujących nas kabelków i wydostając je ciągnąc za kabelek. Teraz wszystko skłądamy do kupy, przykręcamy wszystkie śrubki, dopychamy uszczelkę w progu i cieszymy się działaniem trip kompa.

Wariant 3
Narzedzia potrzebne do wykonania:
- wszystko co w wariancie nr.2
- 1 dodatkowy kabelek (oprócz tych z wariantu nr.2)
Wszystko dzieje się dokładnie jak w wariancie drugim z tą małą różnicą, że po poskładaniu wszystkiego w jedną całość nie będzie nam działać termometr, a na zegarach będzie nam świecić czerwona śnieżynka. Aby termometr zatrybił musimy po wykonaniu wszystkich czynności opisanych w wariancie nr.2 otworzyć maskę, zlokalizować w zderzaku czujnik temperatury. W tym celu klękamy sobie frontem do Scorka, zaglądamy pod zderzak i mniej więcej w miejscu, gdzie od strony pasażera kończy się tablica rejestracyjna powinniśmy go zobaczyć. Kabelki od niego kończą się wtyczką mniej więcej na tej samej wysokośi co sam czujnik, tyle że dostęp do niej jest od strony chłodnicy, czyli spokojnie na stojąco wyciągamy ją z uchwytuukrytego pod wiązką kabli lecącą wzdłuż pasa przedniego. W/w kostka powinna się znajdować mniej więcej na wysokości rogu prawego reflektora.
Po zlokalizowaniu tej kostki wyciągamy ją z uchwytu. Są w niej dwa kabelki. Jeden jest brązowy z żółtym paskiem i ten zostawiamy w spokoju, a drugi cały brązowy będziemy ciąć (im dalej od wtyczki tym wygodniej będzie go owijać taśmą izolacyjną). Dokładamy kabelek, któy został nam po wcześniejszych operacjach i ładnie izolujemy. Izolujemy też tą drugą część kabelka idącą od strony wiązki z auta. Dołożony w ten sposób kabelek podpinamy bezpośrednio pod masę znajdującą się tuż przy klaksonie (śrubka na klucz 10) i cieszymy się działaniem nie tylko trip kompa, ale również wskazaniami termometru.

[ Dodano: |26 Maj 2013|, 2013 22:12 ]
Jeśli uważacie, że opis jest sensowny i że komuś się jeszcze przyda to proszę o przeniesienie tematu do warsztatu.
_________________
Bywa, że na drodze spotykam prawdziwych szaleńców. Pędzą przed siebie na złamanie karku, wbrew zdrowemu rozsądkowi.
Aż ciężko ich czasem wyprzedzić.
Ostatnio zmieniony przez Stoper |22 Lis 2013|, 2013 15:26, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
JORZO 



Auto: Scorpio '93 2.0 DOHC,MSB,sedan+LPG+szpera
Pomógł: 6 razy
Wiek: 55
Dołączył: 21 Kwi 2011
Skąd: Krosno
Wysłany: |26 Maj 2013|, 2013 21:39   

No i jeszcze zapomniałeś o wersji z brakiem kabla od zasięgu-tego brązowo-czerwonego w progu.Jak go nie ma to trza dociągnąć go od pompy paliwa uprzednio patrząć w bagaju na czarną wtykę jajowatą czy jest tam 5 kabli i jak nie ma to trza kupić koszyk na pompę z 3ma bieżniami i co za tym idzie z 3ma kabelkami. 1szy kabel to lampka rezerwy,2gi to poziom paliwa-wskaźnik na desce,3ci to właśnie zasięg. W sumie kabli 5 o których wcześniej pisałem bo jeszcze dwa od zasilania pompy.
Jeśli zagrandziłem tekst Stopera to proszę Władzę o usunięcie mojego wpisu.
_________________
Nie mam już białego Scorka...... heh.... Ten to był fajny Gość.
Ostatnio zmieniony przez JORZO |26 Maj 2013|, 2013 21:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |26 Maj 2013|, 2013 22:28   

Mówisz i masz: dokładasz dokładnie te same kable do vss i fss. Niestety brakuje nam w progu kabla od fts więc trza go ciągnąć do wtyczki w bagaju razem z kabelkiem od rezerwy który to podpinamy do zegarów. W samym zegarku brakuje nam kilku kabelków min. od termometru (robimy twój wariant drugi ciągnąc dodatkowo kabelek z tripa do czuja). Pamiętam że któreś kabelki od tripa (chyba plusowe) skręcamy razem i podłączamy pod zasilanie którym był zasilany bieda zegarek. Wtyczkę od niego oczywiście obcinamy bo do niczego nam się nie nada. Proste i wykonalne bo robiłem.
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
Ostatnio zmieniony przez lukas2 |27 Maj 2013|, 2013 05:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group