$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Awaria LPG_ nie wkręca sie na obroty
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Awaria LPG_ nie wkręca sie na obroty
Autor Wiadomość
Srebrny 



Auto: Było 90 2.0DOHC sedan LPGII
Pomógł: 3 razy
Wiek: 65
Dołączył: 11 Lip 2005
Skąd: Opole
Wysłany: |28 Kwi 2013|, 2013 05:52   Awaria LPG_ nie wkręca sie na obroty

Zbieg okoliczności :?: :shock:
Silnik pracował prawidłowo na LPG i benzynie, ale krzywka prowadząca na przepustnicy wyskakiwała z rolki powodując pracę pedału z przeskokiem, który praktycznie zrywał auto przy prawie każdej próbie przyśpieszania.
Ponieważ miałem zapasowy zespół przepustnicy, przełożyłem odpaliłem silnik pracował prawidłowo na obu paliwach i nic więcej nie robiłem.
Piątek uruchomiłem i jazda 1km na benzynie przełączam na LPG i jedno wielkie BUUUU i nie wchodzi na obroty. Nie będę opisywał co wyczyniałem jako, że powiązałem awarię z tą przepustnicą.
Stan na dziś:
_przepustnica stara, wygięta blaszka nie powoduje haczenia
_mieszalnik zamontowany na silikon raczej szczelnie
Na LPG nie wchodzi na obroty, bieg jałowy pracuje.
Praca na benzynie bieg jałowy:
_prawidłowo około 1000 obrotów
_zdejmuję wąż z mieszalnika od wolnych obrotów, zatykam- silnik gaśnie
_montuję ponownie na mieszalnik zatykam główny dopływ powietrza silnik nie gaśnie, sprawdzam aktuator_wtyczka zdjęta aktuator otwarty (muszę tu powiedzieć, że eksploatowałem instalację po pewnych problemach, w układzie wyłączając sterowanie przez Bingo i instalując emulator sondy lambda, po zaadaptowaniu zdjąłem wtyczkę z aktuatora doprowadzając do układu I generacji. Zamiast śrubki aktuator.)
_zdejmuję wąż LPG z parownika, aktuator otwarty, zamykam główny dolot powietrza silnik nie gaśnie, dodatkowo zamyka dolot od strony węża LPG silnik gaśnie.
Pytanie.
Czy opisane objawy wskazują na uszkodzenie parownika :?: znaczy membran.
Wziąłem też w "dzioba" wąż LPG i powietrze przepływa w stronę i od parownika bez zbytnich oporów.
Dokładnie to samo napisałem na forum LPG, ale nikt nie odpisał. Chyba zbyt zawile opisuję.
Doszedłem do wniosku, że jest dziura w membranie gazowej II fazy.Dla wolnych obrotów gazu wystarczy,dla podwyższonych zaciąga LPG z powietrzem już z parownika. W wypadku pracy na beni bierze powietrze: jak aktuator otwarty przez parownik i z dolotu, a jak zamknięty normalnie z dolotu.
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |28 Kwi 2013|, 2013 08:57   

Jedno paliwo ustal tak, aby działało prawidłowo, potem cała reszta.
I podłącz bingo, zobacz co się dzieje. Albo zamiast silnika krokowego wstaw register i zobaczy czy pojedzie na LPG.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
Ostatnio zmieniony przez VIK |28 Kwi 2013|, 2013 09:26, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
YaKuZ 
MK1 ONLY?



Auto: Nie Volvo :P
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Maj 2007
Skąd: Puławy
Wysłany: |28 Kwi 2013|, 2013 10:21   

ja bym obstawił parownik....mój kiedyś też zdechł nagle i mimo że jałowe trzymał pięknie to w ogóle nie wyrabiał na obrotach....około 2000 obrotów kończył pracę :P wymieniłem mu membrany i odżył ale dalej ma czkawkę lekką...
_________________
VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB :)
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB
Ostatnio zmieniony przez YaKuZ |28 Kwi 2013|, 2013 10:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Adam73 
603-820-181



Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy
Wiek: 51
Dołączył: 23 Kwi 2006
Skąd: Zgierz EZG
Wysłany: |28 Kwi 2013|, 2013 10:22   

Boże co ja wypisuje ??? Sorki.
_________________
Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC
Ostatnio zmieniony przez Adam73 |28 Kwi 2013|, 2013 10:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Srebrny 



Auto: Było 90 2.0DOHC sedan LPGII
Pomógł: 3 razy
Wiek: 65
Dołączył: 11 Lip 2005
Skąd: Opole
Wysłany: |28 Kwi 2013|, 2013 14:26   

Obieg LPG zamknięty. Na benzynie jedzie dobrze, może trochę obroty biegu jałowego za wysokie, około 1000. Dawno na beni nie jeździłem, że tak powiem ciurkiem, ciekawe ile pali :)
To mój drugi parownik Tomasetto. Pierwszy regenerowałem po przebiegu około 100 tys i po regeneracji zrobił prawie drugie tyle.
Na stronie Nagaz24.pl jest sama membrana II stopnia, spróbuję na razie tylko ją.
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |28 Kwi 2013|, 2013 16:54   

Ja obstawiam, że regulacja wystarczy, podepnij się z BINGO i zrób adaptację na nowo.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Srebrny 



Auto: Było 90 2.0DOHC sedan LPGII
Pomógł: 3 razy
Wiek: 65
Dołączył: 11 Lip 2005
Skąd: Opole
Wysłany: |1 Maj 2013|, 2013 10:48   

Pęknięta membrana.
http://img687.imageshack....42/1img7856.jpg
Tylko ją wymieniłem, autko hula. Nagaz24.pl się sprawił, wczoraj przesyłka dotarła, dzisiaj rano zrobiłem. Irytującym jest ten zbieg okoliczności. Zaczęło się od grzebania przy przepustnicy i tego się czepiłem. Zanim odrzuciłem tę wersję naprawdę się irytowałem, grzecznie mówiąc.
W międzyczasie zrobiłem na 30 litrach benzyny jakieś 260 km po mieście, nie za wiele mówiąc szczerze. Może nad sondą lambda trzeba będzie sie pochylić. Zapaszek z rury nie tegez, ale już na przeglądzie tech. diagnosta zwracał uwagę na zły skład spalin na benzynie w przeciwieństwie do LPG, gdzie były bardzo dobre.
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |1 Maj 2013|, 2013 11:01   

TO musiała ładne kilometry zrobić.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Srebrny 



Auto: Było 90 2.0DOHC sedan LPGII
Pomógł: 3 razy
Wiek: 65
Dołączył: 11 Lip 2005
Skąd: Opole
Wysłany: |1 Maj 2013|, 2013 13:04   

Około 70 tyś km. od nowości. W pierwszym parowniku po 100 tyś membrana zmęczona była, ale cała. Tu i blaszka pogięta,"Włoska Robota".
http://img521.imageshack....28/img7868z.jpg
http://img41.imageshack.u...9/img7871wm.jpg
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |1 Maj 2013|, 2013 13:59   

LOVATO czy LOVTEC??
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Srebrny 



Auto: Było 90 2.0DOHC sedan LPGII
Pomógł: 3 razy
Wiek: 65
Dołączył: 11 Lip 2005
Skąd: Opole
Wysłany: |1 Maj 2013|, 2013 18:15   

Tomasetto.
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |1 Maj 2013|, 2013 18:25   

Aaaa, ten "kompakt" taki. Mały, zgrabny. Najważniejsze, że już działa.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group