Zasilanie parownika płynem. |
Autor |
Wiadomość |
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |15 Lis 2012|, 2012 19:38 Zasilanie parownika płynem.
|
|
|
Czy parownik podciśnieniowy powinien mieć gorący płyn podany dołem czy górą ?
Druga sprawa: czy wąż , który idzie od pompy w 12V6 górą na nagrzewnicę (siłą rzeczy na parownik ) to jest zasilanie czy powrót nagrzewnicy ? |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
|
|
|
|
PiotrekGran
730 563 952
Auto: 3x24v
Pomógł: 6 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lut 2012 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: |15 Lis 2012|, 2012 20:01
|
|
|
Larix napisał/a: | Czy parownik podciśnieniowy powinien mieć gorący płyn podany dołem czy górą ? |
Górą |
_________________ Po co mieć jednego Forda, skoro można mieć trzy |
|
|
|
|
fordofil
Auto: '94 2.9 ASB kombi + lpg
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Gru 2011 Skąd: warszawa
|
Wysłany: |15 Lis 2012|, 2012 20:13
|
|
|
a wg mnie, nie ma to znaczenia, a nawet zasilany dołem bedzie się szybciej odpowietrzał |
_________________ "jeśli nie chcesz mojej zguby, krokodyla kup mi luby ..." |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |15 Lis 2012|, 2012 20:27 Re: Zasilanie parownika płynem.
|
|
|
Larix napisał/a: | Czy parownik podciśnieniowy powinien mieć gorący płyn podany dołem czy górą ?
Druga sprawa: czy wąż , który idzie od pompy w 12V6 górą na nagrzewnicę (siłą rzeczy na parownik ) to jest zasilanie czy powrót nagrzewnicy ? |
1. Dołem. (latwiej sie odpowietrza)
2. Powrót. (pompa zasysa tym króćcem) |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
PiotrekGran
730 563 952
Auto: 3x24v
Pomógł: 6 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lut 2012 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: |15 Lis 2012|, 2012 20:38
|
|
|
A ja bym podłączył górą. Co tam się ma odpowietrzać ? Jak układ będzie zalany płynem to nie ma szans żeby zostało w środku powietrze, niezależnie od podłączenia. Poza tym zawsze uczyli mnie ,że ciepła woda czy powietrze "idzie" ku górze. Podłączając ciepła wodę od dołu, przejdzie przez parownik ochłodzi się i górą musi wyjść, a to nie logiczne jak dla mnie. Inna sprawa, że obieg jest wymuszony przez pompę wody. Chyba lepiej działać zgodnie z fizyką niż wbrew jej ? |
_________________ Po co mieć jednego Forda, skoro można mieć trzy |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |15 Lis 2012|, 2012 21:33
|
|
|
PiotrekGran napisał/a: | Jak układ będzie zalany płynem to nie ma szans żeby zostało w środku powietrze, | A jezeli wodą?cos sie zmieni?Pomijajac fakt,ze najpierw trzeba go zalac,zeby byl zalany |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |15 Lis 2012|, 2012 21:51
|
|
|
jak jest dany w szereg to nie ma znaczenia
[ Dodano: |15 Lis 2012|, 2012 21:53 ]
tylko że ta ciepła woda w parowniku robi się niekiedy zimna
to co wtedy ? |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |15 Lis 2012|, 2012 22:00
|
|
|
dobry temat, podłącze sie
To jak to wkońcu ma byc?? np. na przykłądzie 2.0
Idzie sobie wąz z termostatu do nagrzewnicy, wiec ciach go i pod jeden podpiac wejscie parownika, a pod drugi wyjscie i dalej na nagrzewnice?? to jest prawidłowo?? |
|
|
|
|
PiotrekGran
730 563 952
Auto: 3x24v
Pomógł: 6 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lut 2012 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: |15 Lis 2012|, 2012 22:05
|
|
|
slawektg napisał/a: | A jezeli wodą?cos sie zmieni?Pomijajac fakt,ze najpierw trzeba go zalac,zeby byl zalany |
Wody się nie leje, przynajmniej jeśli nie zmusza nas do tego sytuacja. Poza tym, woda od płynu różni się temperaturą wrzenia i krzepnięcia. Ale przy odpowietrzaniu nie ma znaczenia czym zalany jest układ.
pepicosi napisał/a: | tylko że ta ciepła woda w parowniku robi się niekiedy zimna
to co wtedy ? |
Chodzi Ci o to, że czasem parownik zamarza i nawet na obudowie pojawia się szron ? Czy o to, że parownik odbiera ciepło od płynu/wody przy rozprężaniu i zmianie cieczy w gaz ? |
_________________ Po co mieć jednego Forda, skoro można mieć trzy |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |15 Lis 2012|, 2012 22:29
|
|
|
Jankes napisał/a: | Idzie sobie wąz z termostatu do nagrzewnicy, wiec ciach go i pod jeden podpiac wejscie parownika, a pod drugi wyjscie i dalej na nagrzewnice?? to jest prawidłowo?? |
tak mialem w kazdym ze swoich |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |15 Lis 2012|, 2012 22:35
|
|
|
Ja też tak mam, ale wole sie zapytac, bo jakos nigdy nie mogłem zrozumiec co to jest szeregowo w obiegu i równolegle, szeregowo to tak jak powyzej, tak?? a rownolegle z trojnikami?? |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |15 Lis 2012|, 2012 22:39
|
|
|
PiotrekGran napisał/a: | Co tam się ma odpowietrzać ? |
Odpowietrzyć się ma 12V po zalaniu płynem
A , że idzie mu to opornie stąd te pytania . Parownik cały w szronie chociaż chłodnica ciepła.
Cytat: | 1. Dołem. (latwiej sie odpowietrza)
2. Powrót. (pompa zasysa tym króćcem |
1. Niby racja.
2. W 12V6 też zasysa z nagrzewnicy ? Bo ten przewód mam gorący a parownik w szronie ? |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
Ostatnio zmieniony przez Larix |15 Lis 2012|, 2012 22:42, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |15 Lis 2012|, 2012 23:05
|
|
|
Jankes napisał/a: | a rownolegle z trojnikami?? |
Tak |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |15 Lis 2012|, 2012 23:07
|
|
|
PiotrekGran napisał/a: | A ja bym podłączył górą. Co tam się ma odpowietrzać ? Jak układ będzie zalany płynem to nie ma szans żeby zostało w środku powietrze, niezależnie od podłączenia. Poza tym zawsze uczyli mnie ,że ciepła woda czy powietrze "idzie" ku górze. Podłączając ciepła wodę od dołu, przejdzie przez parownik ochłodzi się i górą musi wyjść, a to nie logiczne jak dla mnie. Inna sprawa, że obieg jest wymuszony przez pompę wody. Chyba lepiej działać zgodnie z fizyką niż wbrew jej ? |
Wbrew fizyce to Ty chcesz zrobić.
Nagrzewnica też jest zasilana dołem.
Chodzi o powietrze w układzie, które zawsze śmiga ku górze wiec jak dasz zasilanie od góry to będziesz wymuszał przepływ w dół.
Płyn popłynie, powietrze juz niekoniecznie.
[ Dodano: |15 Lis 2012|, 2012 23:11 ]
Larix napisał/a: |
2. W 12V6 też zasysa z nagrzewnicy ? Bo ten przewód mam gorący a parownik w szronie ? |
No ja pisałem o V6, pompa tłoczy bezpośrednio w blok, króćcami zasysa. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |16 Lis 2012|, 2012 00:38
|
|
|
Reader napisał/a: | No ja pisałem o V6, pompa tłoczy bezpośrednio w blok, króćcami zasysa. |
Czyli wychodzi, że mam dobrze. Od góry parownika mi zasysa a dołem zasila parownik od strony nagrzewnicy.
Pomimo to parownik pięknie oszroniony. Już kiedyś parę lat temu odpowietrzałem tą V-kę i też szło opornie. Dużo ciężej niż w DOHC. |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
|
|
|
|
|