 |
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
SWAP z 2.0 na 2.9 jakie koszty??????????? |
Autor |
Wiadomość |
Szarbia [Usunięty]
|
Wysłany: |2 Paź 2005|, 2005 19:26
|
|
|
Pozwolę sobie odgrzać temat.
Przymierzam się do kupna silnika 24V.
Układ jest taki, że gościu sprowadził brykę na części i ja sam mam wymontować wszystko co mi trzeba do silnika.
Speedo napisał/a: | potrzebujesz kompletny silnik, ze skrzynia i wydechem, wiazka kabli z komputerem i wszystkie czujniki - np MAP, filtr powietrza z rurami |
Wydaje mi się, że po wyjęciu silnika trzeba odnaleźć wszystko co jest podłączone do wiązki od komputera a nie jest na stałe przymocowane do silnika, tak więc:
1. czujnik ciśnienia bezwzględnego
2. czujnik prędkości obrotowej
3. wyłącznik bezwładnościowy (?)
4. czujnik N w ASB
5. potencjometr zawartości CO
6. przekaźnik czujnika włączenia klimy
7. cewka zapłonowa
8. przekaźnik i bezpiecznik pompy paliwa
9. moduł wzmocnienia zapłonu
10. czujnik położenia pedału hamulca
11. stacyjka
12. przekaźnik zasilania wtryskiwaczy
13. dwa przekaźniki od ASB
14. przekaźnik zasilania paliwa
15. złącze diagnostyczne
16. złącze servisowe
17. bezpiecznik komputera
Proszę weryfikację tej listy i ew. uzupełnienie, jeśli to możliwe.
Pozdrawiam, Michał |
|
|
|
 |
Speedo
FST Member 002


Pomógł: 83 razy Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: |2 Paź 2005|, 2005 19:49
|
|
|
EGR jeszcze, a cewki zaplonowe sa chyba 3 szt, koniecznie z kablami WN bo 120zl jeden kosztuje, cewki nie wiem czy nie sa w zestawie z modulem wzmocnienia zaplonu razem
aha i wszystko to jest przykrecone na stale do silnika, nie gdzies z bokowca, oczywiscie jezeli rozmawiamy o 2.9 24V (mysle o cewkach i module, EGR jest z prawgo boku poza silnikiem) |
_________________ Pozdrawiam
Speedo
Moje aukcje w Allegro |
|
|
|
 |
Szarbia [Usunięty]
|
Wysłany: |2 Paź 2005|, 2005 19:58
|
|
|
Tak, 2,9 24V.
Dzięki Speedo.
Ze stronki http://www.fordscorpio.co...4VEng&Trans.pdf
przy opisie wyjęcia silnika można znaleźc to co jest do niego podpięte:
6. MAF sensor - przepływomierz, przewód zasycający, odma
*7. Węże rozdzielacza (?) i zb. wyrównawczego
8. Przewód pompy cieczy
*9. Odma (pewnie drugi jej koniec)
10. Złączki przewodów paliwowych
11. Linka szybkościomierza
12. Przewód serva
*13. Przewód podciśnienia z odstojnika(?)
*14. Przewody podciśnienia EGR, znowu odma, przewody podciśnienia od elektronicznego reg. podciśnienia(?)
15. Przewód masy
16. Prawy wąż chłodzenia
17. Lewy wąż chłodzenia
18. Wtyczka kompresora klimy, wtyczka lewej sondy
*19 Przewody podciśnienia
20. Dwie główne wtyczki, wtyczka prawej sondy
21. Przewód zbiornika wspomagania
22. Górne śróby skrężarki klimy
23.i 35. Wąż chłodnicy oleju
36. Rozrusznik
37. Alternator
38. Wtyczka prełącznika ciśnienia dla wspomagania kierownicy
39. Dolny przewód ukł. chłodzenia
40. Napinacz paska wieloklinowego klimy
41. Sprężarka klimy od dołu
*51. Dwa węże chłodnicy oleju od dołu
Tam, gdzie jest * tzn., że nie rozumiem.
Poza tym nie wiem co z tą odmą (9. i 14.), może są dwie?
Nie wiem też czy do chłodnicy oleju przechodzą 3 przewody (23. i 51.)?
Proszę o jakieś wparcie jeszcze.
Mam nadzieję, że nie zaśmiecam zbytnio tego forum. |
Ostatnio zmieniony przez Szarbia |3 Paź 2005|, 2005 14:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Boni


Auto: Lexus GS430 '02
Pomógł: 36 razy Wiek: 49 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |3 Paź 2005|, 2005 06:17
|
|
|
Węże pkt 7 to pewnie od wody, odmę też zabierz, no, od EGR jest trochę węży też, a przewodów podciśnienia to zgarniaj wszystkie, jest tego trochę. Węże do chłodnicy oleju u mnie są dwa, jak od nagrzewnicy, bo ona jest pod filtrem oleju, wpięta od strony wody w szereg z nagrzewnicą. Ogólnie, jak masz taki uklad z dawcą, to rób zdjęcia i demontuj co się da, lepiej zabrać coś zbędnego niż zapomnieć durnego wężyka, który okazuje się potem superspecjalny i nie do dostania. |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
|
|
|
 |
Szarbia [Usunięty]
|
|
|
|
 |
VIK
KR673YV


Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 42 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |26 Wrz 2006|, 2006 11:55
|
|
|
u mnie tempomatu nie było, sterowanie pompą wspomagania zostało, bo została pompa, został też kompresor klimy w wiązka
http://img172.imageshack....vcewka04xd1.jpg
to jest do jakiegoś gowna typu dokłócacz, jak nie dostałeś, znaczy, ze u mnie było luzem
http://img169.imageshack....asondy02ox4.jpg - to prawdopodobnie idzie do automatu
http://img136.imageshack....tyczek01xd4.jpg to jest czujnik temp. do "śnieżynek" komputerka pokładowego,
http://img301.imageshack....4vodma01qk0.jpg - odma, |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
Ostatnio zmieniony przez VIK |26 Wrz 2006|, 2006 11:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Szarbia [Usunięty]
|
Wysłany: |26 Wrz 2006|, 2006 12:34
|
|
|
Dzieki VIK.
Ta odma z prawej glowicy idzie gdzies na dol, tak? |
|
|
|
 |
PiotrekGran
730 563 952

Auto: 3x24v
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 20 Lut 2012 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: |11 Sie 2013|, 2013 19:55
|
|
|
O koszty nie chodzi. Ale mam pytanie.
Jak dam budę do góry, a belkę opuszczę w dół, to wyjadę bez problemu silnikiem ?
Czy raczej lepszy będzie żuraw i wyciąganie silnika do góry ? |
_________________ Po co mieć jednego Forda, skoro można mieć trzy |
|
|
|
 |
Jankes
502 305 828


Auto: FORD ST
Pomógł: 90 razy Wiek: 30 Dołączył: 11 Mar 2008 Skąd: Lublin
|
Wysłany: |11 Sie 2013|, 2013 19:58
|
|
|
przy zmianie z R4 na V6 musisz zmienic skrzynie, wiec dołem łatwiej wszystko wyjac.
Odkrec łape skrzyni, wydech i wał, postaw bude na kobyłkach, podstaw pod belke żabe i odkrec belke od budy, popuscisz belke i leży na ziemi wszystko |
_________________ Potrzebujesz części do Scorpio lub regeneracji instalacji elektrycznej...Zapraszam na mail: jankes.garage@o2.pl |
|
|
|
 |
PiotrekGran
730 563 952

Auto: 3x24v
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 20 Lut 2012 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: |11 Sie 2013|, 2013 20:05
|
|
|
No to super, nie muszę szukać wyciągarki
Dzięki ! |
_________________ Po co mieć jednego Forda, skoro można mieć trzy |
|
|
|
 |
Jankes
502 305 828


Auto: FORD ST
Pomógł: 90 razy Wiek: 30 Dołączył: 11 Mar 2008 Skąd: Lublin
|
Wysłany: |11 Sie 2013|, 2013 20:27
|
|
|
no w sumie jest zbedna |
_________________ Potrzebujesz części do Scorpio lub regeneracji instalacji elektrycznej...Zapraszam na mail: jankes.garage@o2.pl |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |