Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
SWAP z 2.0 na 2.9 jakie koszty???????????
Autor Wiadomość
Szarbia
[Usunięty]

Wysłany: |2 Paź 2005|, 2005 20:26   

Pozwolę sobie odgrzać temat.
Przymierzam się do kupna silnika 24V.
Układ jest taki, że gościu sprowadził brykę na części i ja sam mam wymontować wszystko co mi trzeba do silnika.

Speedo napisał/a:
potrzebujesz kompletny silnik, ze skrzynia i wydechem, wiazka kabli z komputerem i wszystkie czujniki - np MAP, filtr powietrza z rurami


Wydaje mi się, że po wyjęciu silnika trzeba odnaleźć wszystko co jest podłączone do wiązki od komputera a nie jest na stałe przymocowane do silnika, tak więc:

1. czujnik ciśnienia bezwzględnego
2. czujnik prędkości obrotowej
3. wyłącznik bezwładnościowy (?)
4. czujnik N w ASB
5. potencjometr zawartości CO
6. przekaźnik czujnika włączenia klimy
7. cewka zapłonowa
8. przekaźnik i bezpiecznik pompy paliwa
9. moduł wzmocnienia zapłonu
10. czujnik położenia pedału hamulca
11. stacyjka
12. przekaźnik zasilania wtryskiwaczy
13. dwa przekaźniki od ASB
14. przekaźnik zasilania paliwa
15. złącze diagnostyczne
16. złącze servisowe
17. bezpiecznik komputera

Proszę weryfikację tej listy i ew. uzupełnienie, jeśli to możliwe.
Pozdrawiam, Michał
 
 
Speedo 
FST Member 002



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: |2 Paź 2005|, 2005 20:49   

EGR jeszcze, a cewki zaplonowe sa chyba 3 szt, koniecznie z kablami WN bo 120zl jeden kosztuje, cewki nie wiem czy nie sa w zestawie z modulem wzmocnienia zaplonu razem

aha i wszystko to jest przykrecone na stale do silnika, nie gdzies z bokowca, oczywiscie jezeli rozmawiamy o 2.9 24V (mysle o cewkach i module, EGR jest z prawgo boku poza silnikiem)
_________________
Pozdrawiam
Speedo

Moje aukcje w Allegro
 
 
 
Szarbia
[Usunięty]

Wysłany: |2 Paź 2005|, 2005 20:58   

Tak, 2,9 24V.
Dzięki Speedo.

Ze stronki http://www.fordscorpio.co...4VEng&Trans.pdf
przy opisie wyjęcia silnika można znaleźc to co jest do niego podpięte:

6. MAF sensor - przepływomierz, przewód zasycający, odma
*7. Węże rozdzielacza (?) i zb. wyrównawczego
8. Przewód pompy cieczy
*9. Odma (pewnie drugi jej koniec)
10. Złączki przewodów paliwowych
11. Linka szybkościomierza
12. Przewód serva
*13. Przewód podciśnienia z odstojnika(?)
*14. Przewody podciśnienia EGR, znowu odma, przewody podciśnienia od elektronicznego reg. podciśnienia(?)
15. Przewód masy
16. Prawy wąż chłodzenia
17. Lewy wąż chłodzenia
18. Wtyczka kompresora klimy, wtyczka lewej sondy
*19 Przewody podciśnienia
20. Dwie główne wtyczki, wtyczka prawej sondy
21. Przewód zbiornika wspomagania
22. Górne śróby skrężarki klimy
23.i 35. Wąż chłodnicy oleju
36. Rozrusznik
37. Alternator
38. Wtyczka prełącznika ciśnienia dla wspomagania kierownicy
39. Dolny przewód ukł. chłodzenia
40. Napinacz paska wieloklinowego klimy
41. Sprężarka klimy od dołu
*51. Dwa węże chłodnicy oleju od dołu

Tam, gdzie jest * tzn., że nie rozumiem.
Poza tym nie wiem co z tą odmą (9. i 14.), może są dwie?
Nie wiem też czy do chłodnicy oleju przechodzą 3 przewody (23. i 51.)?

Proszę o jakieś wparcie jeszcze.
Mam nadzieję, że nie zaśmiecam zbytnio tego forum.
Ostatnio zmieniony przez Szarbia |3 Paź 2005|, 2005 15:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Boni 



Auto: Lexus GS300
Pomógł: 36 razy
Wiek: 46
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Glasgow
Wysłany: |3 Paź 2005|, 2005 07:17   

Węże pkt 7 to pewnie od wody, odmę też zabierz, no, od EGR jest trochę węży też, a przewodów podciśnienia to zgarniaj wszystkie, jest tego trochę. Węże do chłodnicy oleju u mnie są dwa, jak od nagrzewnicy, bo ona jest pod filtrem oleju, wpięta od strony wody w szereg z nagrzewnicą. Ogólnie, jak masz taki uklad z dawcą, to rób zdjęcia i demontuj co się da, lepiej zabrać coś zbędnego niż zapomnieć durnego wężyka, który okazuje się potem superspecjalny i nie do dostania.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Szarbia
[Usunięty]

Wysłany: |3 Paź 2005|, 2005 10:46   

O.k. dzięki Boni.
Teraz mi przyszło do głowy, że węże chłodnicy oleju pkt. 23. i 35. są przy bloku silnika. Tak więc w tym przypadku jest jasność.

Jeszcze coś:
Wtyczka wentylatora.
Napinacz alternatora.

Na niezawodnej stronie www.capri.pl znalazłem ten link:
http://www.maddoldbugger.co.uk/
Może komuś się przyda.

[ Dodano: 2006-09-25, 17:08 ]
No to sie pochwale :-d
Przedwczoraj odpalilem BOA w garazu:

http://img141.imageshack....omplet05df7.jpg

http://img116.imageshack....omplet06jt8.jpg

Mam jednak kilka watpliwosci.

Do tego silnika brakuje mi:
1. czujnika cisnienia spalin
2. kompresora klimy
3. sterowania cisnieniem wspomagania
4. sterowania tempomatu

Z tym, ze nie bede zakladal pkt 2, 3, 4 ale we wiazce jest kilka pustych wtyczek:

Obok cewki.

http://img172.imageshack....vcewka04xd1.jpg

Podobna wtyczka luzem (tylko, ze na dwa kable) jest tez niedaleko przepustnicy ale nie mam jej foty.

Obok wtyczek sond lambda:

http://img169.imageshack....asondy02ox4.jpg

http://img98.imageshack.u...asondy01np7.jpg

Prosze o jakies info.

Nie wiem do czego jest ten prztyczek:

http://img136.imageshack....tyczek01xd4.jpg

Nie wiem tez gdzie powinien byc podlaczona przewod z pokrywy prawej glowicy (odma?):

http://img301.imageshack....4vodma01qk0.jpg

Wiecej opisalem tu (trzeba sie zalogowac):
http://sierrafan.one.pl/viewtopic.php?t=429

Z gory dzieki za pomoc :-D
Ostatnio zmieniony przez Szarbia |26 Wrz 2006|, 2006 11:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |26 Wrz 2006|, 2006 12:55   

u mnie tempomatu nie było, sterowanie pompą wspomagania zostało, bo została pompa, został też kompresor klimy w wiązka
http://img172.imageshack....vcewka04xd1.jpg
to jest do jakiegoś gowna typu dokłócacz, jak nie dostałeś, znaczy, ze u mnie było luzem :)
http://img169.imageshack....asondy02ox4.jpg - to prawdopodobnie idzie do automatu
http://img136.imageshack....tyczek01xd4.jpg to jest czujnik temp. do "śnieżynek" komputerka pokładowego,
http://img301.imageshack....4vodma01qk0.jpg - odma,
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
Ostatnio zmieniony przez VIK |26 Wrz 2006|, 2006 12:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Szarbia
[Usunięty]

Wysłany: |26 Wrz 2006|, 2006 13:34   

Dzieki VIK.
Ta odma z prawej glowicy idzie gdzies na dol, tak?
 
 
PiotrekGran 
730 563 952


Auto: 3x24v
Pomógł: 6 razy
Wiek: 24
Dołączył: 20 Lut 2012
Skąd: Radomsko
Wysłany: |11 Sie 2013|, 2013 20:55   

O koszty nie chodzi. Ale mam pytanie.
Jak dam budę do góry, a belkę opuszczę w dół, to wyjadę bez problemu silnikiem ? :-D
Czy raczej lepszy będzie żuraw i wyciąganie silnika do góry ?
_________________
Po co mieć jednego Forda, skoro można mieć trzy :-)
 
 
Jankes 
502 305 828



Auto: FORD ST
Pomógł: 86 razy
Wiek: 27
Dołączył: 11 Mar 2008
Skąd: Żyrardów

Wysłany: |11 Sie 2013|, 2013 20:58   

przy zmianie z R4 na V6 musisz zmienic skrzynie, wiec dołem łatwiej wszystko wyjac.

Odkrec łape skrzyni, wydech i wał, postaw bude na kobyłkach, podstaw pod belke żabe i odkrec belke od budy, popuscisz belke i leży na ziemi wszystko
_________________
Części do Forda Scorpio 94-98 http://jankes-garage.sklep.pl Zapraszam
 
 
PiotrekGran 
730 563 952


Auto: 3x24v
Pomógł: 6 razy
Wiek: 24
Dołączył: 20 Lut 2012
Skąd: Radomsko
Wysłany: |11 Sie 2013|, 2013 21:05   

No to super, nie muszę szukać wyciągarki :)
Dzięki !
_________________
Po co mieć jednego Forda, skoro można mieć trzy :-)
 
 
Jankes 
502 305 828



Auto: FORD ST
Pomógł: 86 razy
Wiek: 27
Dołączył: 11 Mar 2008
Skąd: Żyrardów

Wysłany: |11 Sie 2013|, 2013 21:27   

no w sumie jest zbedna
_________________
Części do Forda Scorpio 94-98 http://jankes-garage.sklep.pl Zapraszam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group