$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Automat - '97
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Automat - '97
Autor Wiadomość
marwol1
[Usunięty]

  Wysłany: |2 Wrz 2005|, 2005 12:11   Automat - '97

mam problem jeżeli jest chłodno , skrzynia pracuje bez większych problemów,jednak kiedy temperatura powietrza wzrośnie zaczynają się jaja.Zaczyna szarpać przy zmianie biegów,ślizgać się przed przełożeniem na 4 bieg,a kiedy to zrobi zaczyna migać kontrolka o/d. Dszedłem do wniosku , że ma to coś wspólnego z temperaturą oleju,ponieważ bagnet jest bardzo gorący i kolor oleju jest szaro-brunatny.Olej niedawno był zmieniany,zalałem elfmatika.

pisze się temeratura i kontrolka - marcin®
 
 
kuba 



Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2004
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |2 Wrz 2005|, 2005 12:13   

no to witamy w krainie zacierających sie automatów - Adam 2000 cos ci pomoże, on jest specem w tej dziedzinie. :D
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź

Wysłany: |2 Wrz 2005|, 2005 12:15   

A przed wymianą oleju wszystko było O'K ?
Zalałeś Elfmatica G3 ?
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
marwol1
[Usunięty]

Wysłany: |2 Wrz 2005|, 2005 12:22   

przed wymianą miał podobne objawy ,a co do oleju jest to G3 .Dziwą sprawą jest fakt że kiedy odłącze MAFA objawy ustępują.W tamtym tygodniu zrobiłem trsę 800 km i było wszystko OK następnego dnia wsiadłem do auta było dosyć gorąco i na nowo to samo.
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź

Wysłany: |2 Wrz 2005|, 2005 12:26   

No właśnie... zacznij może od dokładnego przeczyszczenia MAF-a. Wiele problemów ze skrzynką właśnie jemu zawdzięczamy :)
Jeżeli czyszczenie nic nie pomoże, to będziemy mysleli co dalej.
Powodzenia ! :)
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
marwol1
[Usunięty]

Wysłany: |2 Wrz 2005|, 2005 12:30   

MAFA już czyściłem a nawet wymieniałem , i żadnego efektu
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź

Wysłany: |2 Wrz 2005|, 2005 12:39   

Kurcze... niepokoi mnie to przegrzewanie i kolor oleju "szaro-brunatny" !
Nie chciałbym być złym prorokiem, ale to może świadczyć, że Twoja skrzynia niestety umiera :(
Zrób test oleju, jak proponuje COSSY... wyciągnij strzykawą ok 0.5 litra do jakiegoś słoika, odstaw to na kilka godzin i zobacz, co osadza się na dnie. Brązowe osady świadczą o zyżyciu tarczek/taśm, natomiast najgorsze są osady srebrzyste i szare... one są efektem uszkodzeń (starć) mechanicznych, a wtedy to tylko poważny remont, albo wymiana na inną.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
marwol1
[Usunięty]

Wysłany: |2 Wrz 2005|, 2005 12:46   

test oleju robiłem nie zauważyłem żadnych osadów,jakie symbole ma MAF DO 2,3 PONIEWAŻ do końca nie jestem pewien czy jest prawidłoy założony ,idokładna instrukcja czyszczenia MAFA,
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź

Wysłany: |2 Wrz 2005|, 2005 12:56   

marwol1, piszesz, że jak odłączysz MAF-a, "to objawy ustępują" ... czy zawsze i trwale ?... tzn., jak jeździesz z odłączonym MAF-em np 2-3 dni, to skrzynia pracuje O'K ?
Bo jeżeli tak jest, to sprawa jest raczej prosta - sprawdź wszystkie kable dochodzące do MAF-a, szczególnie masę i zasilanie +12V.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
marwol1
[Usunięty]

Wysłany: |2 Wrz 2005|, 2005 13:04   

po odłączeniu MAF-a jet OK.Dziwną sprawą jest to,iż kiedy odłącze MAF nawet podczas pracy silnika ,nie ma to żadnego wpływu na pracę silnika obroty są równe ok.900,przy wkręcaniu naobroty żadnych uwag.

[ Dodano: 2005-09-02, 13:29 ]
Sprawdziłem kable dochodzące do MAF-a napięcie jest masa jest dwa pozostałe żdnej reakcji

[ Dodano: 2005-09-03, 12:42 ]
ZNALAZŁem zwarcie na przewodach dochodzących do TPS-u czy może to być przyczyna złej pracy mojej skrzyni.
 
 
tomi503
[Usunięty]

Wysłany: |3 Wrz 2005|, 2005 20:23   

Tak TPS ma duży wpływ na prace skrzyni i tu mógł tkwic problem.
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź

Wysłany: |3 Wrz 2005|, 2005 20:34   

Oczywiście, tak samo jak MAF, VSS i kilka innych czujników.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
marwol1
[Usunięty]

Wysłany: |5 Wrz 2005|, 2005 07:12   

dzięki prblem rozwiązany ,skrzynia pracuje jak złoto ,dzięki wiadomością wyczytanym na forum i jego
uczestnikom :P
DUŻE UKŁONY W KIERUNKU ADAMA.
POZDROWIAM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group