$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Coraz częściej pali się kontrolka ABS
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Coraz częściej pali się kontrolka ABS
Autor Wiadomość
sp4lvc 



Auto: 1997, 2.0 8V, DOHC, manual, sedan+LPG
Wiek: 62
Dołączył: 21 Kwi 2009
Skąd: Grajewo
Wysłany: |13 Wrz 2010|, 2010 13:10   Coraz częściej pali się kontrolka ABS

W mojej furmance ta lampka zapala się już w zasadzie codziennie. Rano po odpaleniu nie pali się, ale po przejechaniu paru km już się zapala i nie gaśnie. Od czego zacząć? Jakieś czyszczenie, smarowanie. Mam wrażenie, że przy mocniejszym hamowaniu ściąga mi przód w lewą stronę. Czy to ma jedno z drugim jakiś związek?
 
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |13 Wrz 2010|, 2010 13:19   

zacznij od czujników w kołach i ich kabli. Najczęściej zabrudzeniu ulega zębatka w piaście (wtedy czujnik nie wyłapuje zmian pola magn.) lub właśnie kable już gdzieś ułamane przy samych czujnikach - raz styka, raz nie.
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
sp4lvc 



Auto: 1997, 2.0 8V, DOHC, manual, sedan+LPG
Wiek: 62
Dołączył: 21 Kwi 2009
Skąd: Grajewo
Wysłany: |20 Paź 2010|, 2010 22:30   

Mechanik stwierdził, że uszkodzony jest czujnik. Ma niewłaściwy opór. Nowy czujnik kosztuje majątek, a używane można kupić z zaciskami. Jest tylko pytanie, czy można sztukować (lutować) te przewody? Miałem namierzone na Allegro zaciski z czujnikami, ale sprzedający stwierdził, że czujniki mają obcięte wtyczki i nie będą się już nadawały do użytku. Czy nie ma możliwości pożenić tego z moją instalacją? Czyżby polutowanie przewodów aż tak istotnie zmieniało parametry tych czujników? Co gorsza-mój mechanik podzielą tę opinię.
Ostatnio zmieniony przez sp4lvc |20 Paź 2010|, 2010 22:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |20 Paź 2010|, 2010 22:34   

sp4lvc napisał/a:
używane można kupić z zaciskami. Jest tylko pytanie, czy można sztukować (lutować) te przewody? Miałem namierzone na Allegro zaciski z czujnikami,

Chyba trochę mylisz pojęcia.
Czujniki to mogą być (nawet są) w piastach, a nie w zaciskach.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |21 Paź 2010|, 2010 06:19   

Speedo napisał/a:
sp4lvc napisał/a:
Czyżby polutowanie przewodów aż tak istotnie zmieniało parametry tych czujników? Co gorsza-mój mechanik podzielą tę opinię.


pierdoły, lutuj śmiało


lutuj śmiało aczkolwiek to nie pierdoły.

Rodzaj kabla nie zmieni parametrów czujników, a jedynie może mieć wpływ na sygnał z czujników, tzn słabe ekranowanie i nieodpowiednia impedancja może pogorszyć/tłumić sygnał z czujników. Ale to tak ekstremalnie rozważając, po prostu chciałem dorzucić swoje 3gr.
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |21 Paź 2010|, 2010 06:24   

Czyli pierdoły :P ;)
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
sp4lvc 



Auto: 1997, 2.0 8V, DOHC, manual, sedan+LPG
Wiek: 62
Dołączył: 21 Kwi 2009
Skąd: Grajewo
Wysłany: |21 Paź 2010|, 2010 07:41   

Adam_2000, czy to jest piasta?
http://moto.allegro.pl/sh...2+wys%C5%82any.
Ostatnio zmieniony przez sp4lvc |21 Paź 2010|, 2010 07:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Mysza 
508303797



Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Paź 2006
Skąd: Płock
Wysłany: |21 Paź 2010|, 2010 07:45   

sp4lvc, idz na tyl auta i poruszaj za koło lewe i prawe. Zobacz czy nie latają jakoś luźno. Jesli skonczy sie tylna piasta/lozysko i zacznie sie to wszystko kiwac na boki, to bedziesz mial odczuwalny efekt ściągania, a czujnik ABS moze zostac przypiłowany zębatką i zanieczyszczony opilkami.

sp4lvc napisał/a:
Czy nie ma możliwości pożenić tego z moją instalacją? Czyżby polutowanie przewodów aż tak istotnie zmieniało parametry tych czujników?
Mozna dolutować i działa.
_________________
2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94
 
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |21 Paź 2010|, 2010 07:50   

sp4lvc napisał/a:
Adam_2000, czy to jest piasta?
http://moto.allegro.pl/sh...2+wys%C5%82any.

to nie jest piasta,ale to sa czujki klockow hamulcowych i wezyki hamulcowe
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża

Wysłany: |21 Paź 2010|, 2010 07:52   

sp4lvc napisał/a:
Nowy czujnik kosztuje majątek, a używane można kupić z zaciskami. Jest tylko pytanie, czy można sztukować (lutować) te przewody? Miałem namierzone na Allegro zaciski z czujnikami, ale sprzedający stwierdził, że czujniki mają obcięte wtyczki i nie będą się już nadawały do użytku.

Coś tu nie teges w tej przypowieści ;)
To jest czujnik, który siedzi w piaście /edit: w zwrotnicy
http://moto.allegro.pl/fo...1253023121.html
A zacisk nie ma z tym nic wspólnego.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
Ostatnio zmieniony przez Aro |21 Paź 2010|, 2010 08:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |21 Paź 2010|, 2010 07:53   

Po pierwsze sprawdzenie łożysk z tyłu jak Mysza napisał , potem wyjecie czujników tył i czyszczenie ich .

O ekranowaniu zapomnijcie . Teraz chlasnąłem w połowie ten czarny okrągły niby ekranowany kabel do czujnika abs co leci przez kabinę w mk2 . To zwykła para miedziana nawet myślę że słabo skręcona w porównaniu z mk3 .

Do obadania złączki czujników w komorze silnika . Ta pod pompą wspomagania przeważnie pływa w oleju . Ostatecznie wymiana przednich czujników .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
Ostatnio zmieniony przez gufer-posepny |21 Paź 2010|, 2010 08:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
sp4lvc 



Auto: 1997, 2.0 8V, DOHC, manual, sedan+LPG
Wiek: 62
Dołączył: 21 Kwi 2009
Skąd: Grajewo
Wysłany: |6 Gru 2010|, 2010 14:02   

Witam ponownie. Kupiłem używany czujnik razem z piastą, bo oryginał=majątek, a używanych-sprawnych czujników luzem brak. Okazało się, że nie ta strona. Jak rozmawiałem poprzednio z majstrem mówił o prawej. Dziś krzyczy, że to miał być lewy czujnik z piastą. Zdaje się byłem trzeźwy jak rozmawiałem z nim tydzień temu. Panowie-teraz pytanie. Mam opcję ściągnąć lewą piastę z czujnikiem (ciężkie to i w związku z tym poczta ostro kasuje za usługę - musiałbym zapłacić za odesłanie piasty, którą mam i przysłanie tej właściwej) od kolegi lub próbować wyjąć czujnik z piasty, którą kupiłem. Odkręciłem śrubę mocującą i polałem obficie stosownym specyfikiem - kręci się czujnik już dookoła lecz nie bardzo ma ochotę wyłazić z dziury. Opcja z jego wyjęciem byłaby najrozsądniejsza. Napiszcie tylko, czy jest jakaś szansa, że wylezie? Czy ta operacja jest skazana na niepowodzenie? Może jakieś sposoby, sztuczki, i.t.p.? Na 100% mam uwalony czujnik i przez to nie chodzi ABS.
Ostatnio zmieniony przez sp4lvc |6 Gru 2010|, 2010 14:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |6 Gru 2010|, 2010 14:12   

po primo zmierz czy jest uwalony . bo z przodu rzadko się sypią , jeśli to lewy . skręć koła w lewo , zdejmij koło . na środku będzie kapselek zdejmij go . popsikaj od wewnątrz poczekaj poruszaj i możesz spróbować od wewnątrz go wypchać .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
sp4lvc 



Auto: 1997, 2.0 8V, DOHC, manual, sedan+LPG
Wiek: 62
Dołączył: 21 Kwi 2009
Skąd: Grajewo
Wysłany: |6 Gru 2010|, 2010 14:34   

Ale mnie chodzi o to, żeby wyjąć czujnik z tej piasty, którą mam na stole, bo to on jest dobry. Czujnik w samochodzie obmierzony i uwalony na bank. Tego jak będę wyciągał to nie będę się ceregielił, najwyżej w kawałkach, ale wyjdzie. O jaki kapselek chodzi? Na stole mam zwrotnica-piasta+tarcza ham.+amortyzator - taki zestaw w całości.
Ostatnio zmieniony przez sp4lvc |6 Gru 2010|, 2010 14:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |6 Gru 2010|, 2010 14:37   

To tak jak napisałem . Tylko już nie pamiętam czy tylko w mk1 był taki oring co jedynie trzymał czujnik i już w mk2 olali ten temat .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group