$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Przeskakująca kierownica, brak wspomagania itd
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeskakująca kierownica, brak wspomagania itd
Autor Wiadomość
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |13 Cze 2005|, 2005 09:09   Przeskakująca kierownica, brak wspomagania itd

witam

dopadl mnie ponownie problem o jakim pisalem kilka miesiecy temu, niestety z podwojna sila;)
przy probie skrecenia kol napotykam na straszny opor, poprostu nie dziala wspomaganie.
jak mi sie uda ruszyc kierownica to nagle zaczyna dzialac wspomaganie, czasem musze sie troche bardziej nakrecic czasem mniej. ogolnie zauwazylem ze skrecanie w lewo wymaga wiekszej sily niz w prawo, a co ciekawe przy cofaniu problem jest marginalny;)
jak juz zacznie wspomaganie dzialac to spokojnie moge krecic w lewo i w prawo dopoki nie przejade sie kawalka prosto;)
pierwsze podejrzenie paski klinowe bo dawaly mi w kosc. piszczaly i przy kreceniu kierownica pompa wspomagania zatrzymywala paski. naciaganie nic nie dawalo bo paski denne. zmienilem na nowe i jest o tyle lepiej ze juz mi sie nie zatrzymuje pompa wspomagania przy skrecie;)
ostatnio pomogla zmiana oleju bo wspomaganie wyraznie gorzej dzialalo przy zimnym oleju w ukladzie. zabralem sie za wymiane ponownie oleju, odkrecilem wezyki, zlalem olej z ukladu i to niespodzianka, nie bylo nawet 0.5 l. zaznacze ze w zbiorniczku byl MAX, wiec powinno z 0.8 zejsc. wlalem nowy i dalej jest masakra, jak tak dalej pojdzie bede miec darmowa silownie.

to co mnie zastanawia, gdzie sie podziewa olej. ostatnio jak zmienialem to zlazlo zdecydowanie wiecej oleju z ukladu. a teraz to ledwo ledwo. olej sprawdzam dosc czesto i nie ubywalo go, zawsze kolo MAXa mialem.

co to moze byc? ile moze kosztowac i czemu tak drogo;)
mysle ze najlatwiej sprawdzanie zaczac od pompy bo prosciej zmienic niez maglownice;)

co mozecie doradzic?
z gory dzieki za pomoc;)
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |13 Cze 2005|, 2005 09:14   

A jaki olej zalałeś do przekładni ?
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |13 Cze 2005|, 2005 16:05   

Testowo Orlen.
najtanszy jest a chce systematycznie wykluczac co moglo pasc.
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |13 Cze 2005|, 2005 19:16   

ehhh wlasnie wrocilem z krecenia sie po miescie. w krk dzisiaj ladna pogoda, upal daje sie we znaki i o dziwo wspomaganie troche sie poprawilo jak sie zagrzal silnik. no jak nic objawy podobne jak ostatnio tylko niestety zdecydowanie bardziej odczuwalne.
jak sie zagrzeje olej w ukladzie to zaczyna lepiej pracowac...

jest szansa ze w przekladni cos sie gdzies przytkalo i caly olej nie schodzi? ew. jak sobie z tym poradzic. niestety jezdzic sie nie da za bardzo z takim wspomaganiem i bede chyba skazany na mechanika, a wolalbym sie nie rozstawac z samochodem na kilka dni i samemu to naprawic jesli bede w stanie.
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |13 Cze 2005|, 2005 19:58   

Orlen robi jakiś ATF ?
Jak się toto nazywa ?
Przejrzałem ich ofertę i tam są tylko oleje silnikowe :)
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
maup 
FST 008



Auto: Subaru OBK '96 2.2 MT LPG
Pomógł: 6 razy
Wiek: 56
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Tarnów
Wysłany: |13 Cze 2005|, 2005 21:49   

jest jest Orlenowski - nawet czerwony - w OHC go nalałem i ładnie działał.

Sobolage - po spuszczeniu i dolaniu odpowietrzyłeś oczywiście układ?
_________________
== Im lepsze auto terenowe ======
== tym dalej trzeba iść po ciągnik ===
 
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |14 Cze 2005|, 2005 00:54   

maup napisał/a:

Sobolage - po spuszczeniu i dolaniu odpowietrzyłeś oczywiście układ?


eeee a ze sie tak zapytam jak mialem to zrobic?
myslalem ze sie sam odpowierza.
dzieki za zwrocenie uwagi na cos takiego.
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
maup 
FST 008



Auto: Subaru OBK '96 2.2 MT LPG
Pomógł: 6 razy
Wiek: 56
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Tarnów
Wysłany: |14 Cze 2005|, 2005 20:35   

sobolaqe napisał/a:

myslalem ze sie sam odpowierza.
dzieki za zwrocenie uwagi na cos takiego.


O kurczątko - to był twój opis z września :D
Szszszepraszszszmmmmm........ :oops:
_________________
== Im lepsze auto terenowe ======
== tym dalej trzeba iść po ciągnik ===
 
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |14 Cze 2005|, 2005 23:12   

maup napisał/a:


O kurczątko - to był twój opis z września :D
Szszszepraszszszmmmmm........ :oops:


cos przeoczylem czy posta edytowales :lol:
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |20 Cze 2005|, 2005 19:46   

no i ja tak informacyjnie napisze.

sprawa zalatwiona, niestety nie malym kosztem.
jak sie u mechanika okazalo to poszla pompa i przekladnia.
pompa kosztowala mnie 100 zł, przekladnia 400 zł(troche drogo, ale niestety samochod byl pilnie potrzebny a tylko to sie udalo mechanikowi upolowac) i robocizna 100 zł(w sumie 3 przekladki pompy i jazda po przekladnie, oraz czas roboty 4 godz to moim zdaniem kasa za robocizne naprawde przyzwoita;)

tak wiec 600 zł poszlo ale jak sie jezdzi teraz;D
odkad go kupilem tak lekko kierownica nie chodzila;)



pzdr
piotrek

ps
przy okazji w sobote w nocy padly mi kierunkowskazy. juz mialem ochote zwyzywac ten samochod od zlomow itd. dzisiaj wpadlem do elektryka zeby cos z tym zrobil bo nie mozna wkurzac ludzi jazda bez kierunkowskazow.
okazalo sie ze przetarla sie izolacja przy czujniku od wstecznego i robilo zwarcie(ten sam bezpiecznik). znalezienie tego, zrobienie oraz podlaczenie zapalniczki kosztowalo mnie 15 zł:D

ehhh gdyby nie czesci to mam cos szczescie do porzadnych i tanich mechanikow;)
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group