$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Regeneracja listw wtryskowych lpg Valtek
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Regeneracja listw wtryskowych lpg Valtek
Autor Wiadomość
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |30 Sty 2009|, 2009 18:47   Regeneracja listw wtryskowych lpg Valtek

Hej. Pewnie wielu z Was ma w swojej gazowni listwy Valtek, po blizej nieokreślonym przebiegu zaczynają się pewnie problemy z gazem, nierówna praca silnika, głośne listwy, zaczyna byc czuć gaz itp. a winą tego sa wyklepane tłoczki w listwie gazowej, poniżej przedstawię opis regeneracji:
Będą potrzebne nam:
-zestaw do regeneracji(na allegro od 14-20zł za szt)
-klucz płaski 14
-klucz plaski 13
-mały płaski śrubokręt
-benzyna lub rozpuszczalnik
-pędzelek
Zaczynamy

tak wyglądają listwy wyjęte z mojego auta.


tak wygląda zestaw regeneracyjny do jednej sekcji listwy.


od listew odkręcamy dysze, klucz 13.


następnie, ściągamy płaskim śrubokrętem, zawleczkę przytrzymującą cewkę i ściągamy ją do góry.


potem odkręcamy, klucz 14, trzon w którym jest tłoczek i sprężynka, który za kilka chwil wymienimy na nowy.



tak rozebrana listwę, myjemy dokładnie za pomocą pędzelka z rozpuszczalnikiem, płuczemy i na końcu przedmuchujemy sprężonym powietrzem.


teraz bierzemy się za składanie listwy na nowych częściach, na trzpień zakładamy nowy oring który był w zestawie, do tłoczka wkładamy sprężynkę, a tłoczek ze sprężynką wkładamy do trzonka cewki, sprężynką do środka i skręcamy, dość mocno.


przykręcamy dysze do listwy, tam też warto wymienić oring.


zakładamy cewkę i zabezpieczamy ją zawleczką.


tak wyglądają listwy po regeneracji, a w torebce leżą stare tłoczki.

Warto po takim zabiegu, podjechać do gazownika niech sprawdzi i w razie czego podda kalibracji listwy.
Tu jest opis http://lpg.info.pl/viewtopic.php?t=759 zaczerpnięty z forum lpg jak kalibrować Valteki za pomocą urządzenia, ale wiadomo, nie każdy posiada takie coś, więc to robota dla gazownika, z mojego doświadczenia wynika, ze gazownicy biorą za regeneracje jednej sekcji listwy od 25-30zł plus kalibracja, a tym sposobem sporo zaoszczędzamy.

Można przymurować i przenieść do Warsztatu, może się przyda.
Ostatnio zmieniony przez Jankes |30 Sty 2009|, 2009 20:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
karollo82x
[Usunięty]

Wysłany: |30 Sty 2009|, 2009 19:01   

Właśnie się zabierałem za tą operację - a tu proszę
profesjonalna robota i opis - za to lubię to forum
pozdrawiam
 
 
Julek 
510 571 845



Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: |30 Sty 2009|, 2009 19:19   

Jankes, bardzo ładnie, gratuluję!
_________________
Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje...
 
 
pawko24
[Usunięty]

Wysłany: |30 Sty 2009|, 2009 20:03   

po wymianie kompletu naprawczego konieczna jest kalibracja
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |30 Sty 2009|, 2009 20:10   

pawko24 napisał/a:
po wymianie kompletu naprawczego konieczna jest kalibracja


owszem, ale znam przypadki, ze po wymianie, było ustawione idealnie.
 
 
tomicobra
[Usunięty]

Wysłany: |30 Sty 2009|, 2009 20:10   

Gdzies to wrzucic zeby nie zaginelo .
 
 
pawko24
[Usunięty]

Wysłany: |30 Sty 2009|, 2009 20:12   

koszt niewielki,u mnie robi za 20 pln,a masz pewność że tłoczki mają ten sam skok
a ogólnie to spoko opis
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group