$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - regulacja zaworu upustowego (wastegate) 2,5 td PSA
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
regulacja zaworu upustowego (wastegate) 2,5 td PSA
Autor Wiadomość
Śliwek
[Usunięty]

Wysłany: |13 Sty 2009|, 2009 20:45   regulacja zaworu upustowego (wastegate) 2,5 td PSA

witam. oddalem turbinke do regeneracji bo dostala luzu. i chcialbym sie upewnic czy jest dobrze zamknieta klapka w wydechu. w 1,8 td byl ten zaworek z ciegnem. moznabylo poruszac. a tu wastegate (ta "gruszka") przymocowana jest do kolektora. jak sie reguluje cisnienie przy ktorym spaliny zostaja "przekierowane"?
 
 
Platyn
[Usunięty]

Wysłany: |15 Sty 2009|, 2009 15:55   

Jak na mój gust to się tego nie reguluje. Nie wiem jak się to ma w PSA ale w VM jest wężyk podpięty pod tą gruchę i do kolektora ssącego i to wsio. Oczywiście jest też cięgno które wychodzi z gruchy i otwiera/zamyka zawór w kolektorze. Jeżeli masz kolektor zamontowany w aucie raczej ręką tego nie ruszysz. Trzeba użyć dość dużej siły żeby go ruszyć. Bardziej bym się martwił gdyby chodził lekko.
Ostatnio zmieniony przez Platyn |15 Sty 2009|, 2009 15:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Śliwek
[Usunięty]

Wysłany: |15 Sty 2009|, 2009 18:54   

tak i w VM jak i w 1,8 td reguluje sie glugosc tego ciegna - wartosc cisnienia przy jakim ruszy sie ciegno i otworzy klapke. ta zasade rozumie doskonale. ale w PSA nie ma tego ciegna. gruszka jest bezposrednio przy kolektorze. poprostu chce sprawdzic czy klapka w momencie niskiego cisnienia jest zamknieta - dobrze wyregulowany wastegate (zawur upustowy) bo turbo pozno mi sie wkreca i nie czuc jeg. oczywiscie moze to byc sprawa boostera. ale tak samo wastegate
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |15 Sty 2009|, 2009 21:41   

Jezeli jest tak jak mysle tzn.zawor wastegate jest czescia obudowy turbiny(nie sprezarki)i wyglada jak duza szyszka z radiatorami, to po srodku tej szyszki jest srubka imbusowa i kontra.tym sie reguluje naciag sprezyny utrzymujacej boost.pzdr
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
Robert 
Robert



Auto: Pajero 2.8 96r BFG KM2 33'
Wiek: 48
Dołączył: 04 Wrz 2007
Skąd: Warka
Wysłany: |26 Sty 2009|, 2009 13:11   

mam pytanie do kolegów jeżdzących vm, napiszcie mi proszę jak to jest z turbiną, przy jakich obrotach się załącza i czy czuć przyspieszenie jak się załączy
jeżdziłem ostatnio i miałem wrażenie że od 2.5 tys obrotów w ogóle nie ciągnął, tak jakby go coś trzymało
 
 
 
Waldi_L_N 
VM pa,pa!



Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy
Wiek: 54
Dołączył: 17 Wrz 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: |26 Sty 2009|, 2009 23:04   

Temat wałkowany wielokrotnie. Wystarczy troszeczkę poszperać.
VM zaczyna żyć tak od 1800-2000 obr/min. Wcześniej - tragedia.
_________________
Waldi
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group