|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
regulacja zaworu upustowego (wastegate) 2,5 td PSA |
Autor |
Wiadomość |
Śliwek [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Sty 2009|, 2009 20:45 regulacja zaworu upustowego (wastegate) 2,5 td PSA
|
|
|
witam. oddalem turbinke do regeneracji bo dostala luzu. i chcialbym sie upewnic czy jest dobrze zamknieta klapka w wydechu. w 1,8 td byl ten zaworek z ciegnem. moznabylo poruszac. a tu wastegate (ta "gruszka") przymocowana jest do kolektora. jak sie reguluje cisnienie przy ktorym spaliny zostaja "przekierowane"? |
|
|
|
|
Platyn [Usunięty]
|
Wysłany: |15 Sty 2009|, 2009 15:55
|
|
|
Jak na mój gust to się tego nie reguluje. Nie wiem jak się to ma w PSA ale w VM jest wężyk podpięty pod tą gruchę i do kolektora ssącego i to wsio. Oczywiście jest też cięgno które wychodzi z gruchy i otwiera/zamyka zawór w kolektorze. Jeżeli masz kolektor zamontowany w aucie raczej ręką tego nie ruszysz. Trzeba użyć dość dużej siły żeby go ruszyć. Bardziej bym się martwił gdyby chodził lekko. |
Ostatnio zmieniony przez Platyn |15 Sty 2009|, 2009 15:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Śliwek [Usunięty]
|
Wysłany: |15 Sty 2009|, 2009 18:54
|
|
|
tak i w VM jak i w 1,8 td reguluje sie glugosc tego ciegna - wartosc cisnienia przy jakim ruszy sie ciegno i otworzy klapke. ta zasade rozumie doskonale. ale w PSA nie ma tego ciegna. gruszka jest bezposrednio przy kolektorze. poprostu chce sprawdzic czy klapka w momencie niskiego cisnienia jest zamknieta - dobrze wyregulowany wastegate (zawur upustowy) bo turbo pozno mi sie wkreca i nie czuc jeg. oczywiscie moze to byc sprawa boostera. ale tak samo wastegate |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |15 Sty 2009|, 2009 21:41
|
|
|
Jezeli jest tak jak mysle tzn.zawor wastegate jest czescia obudowy turbiny(nie sprezarki)i wyglada jak duza szyszka z radiatorami, to po srodku tej szyszki jest srubka imbusowa i kontra.tym sie reguluje naciag sprezyny utrzymujacej boost.pzdr |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
Robert
Robert
Auto: Pajero 2.8 96r BFG KM2 33'
Wiek: 48 Dołączył: 04 Wrz 2007 Skąd: Warka
|
Wysłany: |26 Sty 2009|, 2009 13:11
|
|
|
mam pytanie do kolegów jeżdzących vm, napiszcie mi proszę jak to jest z turbiną, przy jakich obrotach się załącza i czy czuć przyspieszenie jak się załączy
jeżdziłem ostatnio i miałem wrażenie że od 2.5 tys obrotów w ogóle nie ciągnął, tak jakby go coś trzymało |
|
|
|
|
Waldi_L_N
VM pa,pa!
Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy Wiek: 54 Dołączył: 17 Wrz 2006 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |26 Sty 2009|, 2009 23:04
|
|
|
Temat wałkowany wielokrotnie. Wystarczy troszeczkę poszperać.
VM zaczyna żyć tak od 1800-2000 obr/min. Wcześniej - tragedia. |
_________________ Waldi |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |