|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Uprawnienia zakladow montujacych LPG w samochodach. |
Autor |
Wiadomość |
IBOL [Usunięty]
|
Wysłany: |2 Sie 2004|, 2004 11:01 Uprawnienia zakladow montujacych LPG w samochodach.
|
|
|
Witam wszystkich.
W zwiazku z tym, ze czytajac roznorakie opinie osob z rozmaitych forum, tej
grupy, oraz wlasnych doswiadczen stwierdzilem, iz wielu gazownikow
(montazystow instalacji LPG do samochodow nie ma duzego pojecia o tym co
robi lub zwac to inaczej, nie wykonuje swojej pracy profesjonalnie, nasuwaja
mi sie pytania:
1. Czy te osoby (cala zaloga) maja obowiazek przejsc jakies specjalistyczne
szkolenia, kursy i okazywac sie certyfikatami, itp?
2. Jakie formalnosci trzeba wypelnic aby moc otworzyc taki zaklad? Chodzi mi
glownie o sprawy urzedowe (pomijam oczywiste, jak posiadanie firmy).
3. Jaki sprzet specjalistyczny (oprocz wiertarki, lutownicy i mlotka
powinien posiadac profesjonalny zaklad montujacy LPG?
Pytam o to, poniewaz zaczalem sie zastanawiac, czy zaklad AUTO-GAZ moze
otworzyc kazda osoba posiadajaca kanal, zadaszenie i kilka niezbednych
narzedzi ... ? Jesli tak, to najlepiej byloby zakladac LPG u tych z
najdluzszym stazem, najlepiej wyposazonych, z dobra renoma, a do tego
wszystkiego przeprowadzic rozmowy z ich klientami i przygladac sie co i jak
robia ...
Co do trzeciego, to slyszalem ze powinni miec analizator spalin (tam gdzie
montowalem nie mieli).
Prosze o konkretne odpowiedzi. Z gory THX.
--
Pozdrawiam
Igor |
|
|
|
|
Pershing
Auto: .
Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Radom
|
Wysłany: |2 Sie 2004|, 2004 11:21
|
|
|
Ja rowniez ostatnio bylem u pewnych magikow ktorzy nie mieli zielonego pojecia o tym co robia. To byl najzwyklejszy warsztat w ktorym rowniez nie byla analizatora spalin a koleś wszystkich regulacji dokonywal "na oko". Nawety jesli z prawnego punktu widzenia na swiadczenie takowych uslug jest potrzebny certyfikat to oni na pewno go nie mieli (z reszta kolega ktory polecil mi ich przyznal pozniej ze to samouki) a pozatym samo podejscie do tematu bylo nie fachowe. Mialem problem z odpalaniem samochodu na gazie. Facet tak namotal ze pozniej wcale nie chcial odpalic potem jednak to naprawil choc jak sam przyznal nie wie jak
Wniosek z tego taki ze choc moze taki certyfikat jest potrzebny to jednak niewiele warsztatow go posiada a jesli nawet posiadaja to nie za bardzo sie przykladali na szkoleniach |
|
|
|
|
maup
FST 008
Auto: Subaru OBK '96 2.2 MT LPG
Pomógł: 6 razy Wiek: 56 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: |2 Sie 2004|, 2004 13:22
|
|
|
Większość tych certyfikatów to pic na wodę bo - choć szkolenia są obowiązkowe - to po pierwsze ich poziom merytoryczny jest jaki jest, po drugie w takich zakładach zwykle na poczatku jest dość duża rotacja (jak kogoś z konkurencji nie podkupią) więc zwykle na szkolenie jedzie właściciel i tyle z tego, że dyplom wisi na ścianie obok kalendarza z gołą babą.
Są firmy, które dbają o takie rzeczy ale oni też nie są w stanie zapanować nad subdealerami gdzieś w Polszcze.
Wniosek o wybieraniu warsztatu z ustaloną renomą i sprzętem jest jak najbardziej prawidłowy choć i tu są niechlubne wyjątki, tak samo jak sytuacje, że "Zięć ze Śwagrem Sp. z o.o." mogą w stodole robić świetną robotę bo mają smykałę, doświadczenie i nosa :)Najlepiej... popytać znajomych (albo taksówkarzy ) |
_________________ == Im lepsze auto terenowe ======
== tym dalej trzeba iść po ciągnik === |
|
|
|
|
Waski
FST Member 000
Auto: FF '94 1.3 hitleredyszyn NO LPG
Pomógł: 14 razy Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Lubin
|
Wysłany: |4 Sie 2004|, 2004 03:39
|
|
|
Witam
Z tego co wiem to nikt nie zalozy teraz nowego gazu do samochodu jesli nie ma certyfikatu
A to kosztueje jakies 30 tys zlotyvh
szklenia tez sa potrzebne zeby montowac
Ale na szkoleniach nie nauczy sie czlowiek wszystkiego
reszta to praktyka
POzdrawiam
Wąski |
_________________ Uwaga! Zwracaj uwagę na treść i formę swojej wypowiedzi ! Zanim wciśniesz "Wyślij", przeczytaj i przemyśl co napisałeś !
Posty nie wnoszące absolutnie nic do tematu, a także obraźliwe i nietaktowne, mogą zostać usunięte bez podania przyczyn !
------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
IBOL [Usunięty]
|
Wysłany: |4 Sie 2004|, 2004 13:15
|
|
|
Waski napisał/a: | Witam
Z tego co wiem to nikt nie zalozy teraz nowego gazu do samochodu jesli nie ma certyfikatu
A to kosztueje jakies 30 tys zlotyvh
szklenia tez sa potrzebne zeby montowac
Ale na szkoleniach nie nauczy sie czlowiek wszystkiego
reszta to praktyka
POzdrawiam
Wąski |
Dzwonielm dzisiaj do Ministerstwa Infrastruktury i certyfikat kosztuje 1300zl natomiast dodatkowo trzeba zaplacic 1tys zl za ocene pracy (kilkakrotny przeglad tego co zrobi przez specjaliste) przez speca, ktory nastepnie cos podpisuje i moge ubiegac sie o certyfikat ... tak to wyglada.
Skad te 30 tys zl?????? |
|
|
|
|
Waski
FST Member 000
Auto: FF '94 1.3 hitleredyszyn NO LPG
Pomógł: 14 razy Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Lubin
|
Wysłany: |4 Sie 2004|, 2004 22:50
|
|
|
Witam
Ja sie dowiadywalem przeszlo rok temu zeby zalozyc taki zaklad
Wyszlo mi ze musze miec kolo 40 tys na poczatek.
Dokladnie nie pamietam juz co ile kosztowalo
Jesli podaje bledne informacje to przeprasam
Ale upewnie sie niebawem jak tylko wroce z niemiec
Bo skoro to ma byc takie tanie to nie ma sprawy Bedziem montowali
Wąski |
_________________ Uwaga! Zwracaj uwagę na treść i formę swojej wypowiedzi ! Zanim wciśniesz "Wyślij", przeczytaj i przemyśl co napisałeś !
Posty nie wnoszące absolutnie nic do tematu, a także obraźliwe i nietaktowne, mogą zostać usunięte bez podania przyczyn !
------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |